Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز گفت: ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات البرز گفت: بیش از ۴۰۰ اثر در بخش اصلی و موضوعی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در حال حاضر در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

ناصر مقدم با حضور در جهاد دانشگاهی البرز و دفتر خبرگزای دانشجویان ایران منطقه البرز، با اشاره به اینکه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یکی از مهمترین مراجع خبری استان است، اظهار کرد: این خبرگزاری در رعایت سه اصل دقت، صحت و سرعت خبر همواره پیشتاز رسانه‌های استان بوده و به مرجعی برای اخبار موثق تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ایسنا نه تنها در پوشش اخبار هنری و فرهنگی استان به خوبی عمل کرده بلکه در انعکاس دیگر رویدادها و مسائل مهم استان نیز همیشه پیشرو و تاثیرگذار بوده و حرف‌های جدی برای گفتن دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات البرز گفت: بیش از ۴۰۰ اثر در بخش اصلی و موضوعی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در حال حاضر در مرحله داوری نهایی قرار دارند.

وی توضیح داد: اختتامیه جشنواره مطبوعات ۱۶ مرداد به صورت اینترنتی با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

مقدم با اشاره به آخرین وضعیت احداث خانه مطبوعات البرز افزود: ابتدا قرار بود که خانه مطبوعات البرز در سه طبقه ساخته شود ولی زیرساخت‌های آن را به گونه ای ایجاد کردند که قابلیت توسعه تا هفت طبقه را داشته باشد که همین امر هزینه ساخت آن را بالا برد.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم، این پروژه مدتی متوقف شد ولی خوشبختانه با تخصیص اعتبار ۵۶۰ میلیونی سال قبل که در حال انجام است، پیش بینی می‌شود ساختمان خانه مطبوعات البرز تا پایان سال در سه طبقه به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با گلایه از اعتبارات محدود حوزه فرهنگ و هنر اضافه کرد: متاسفانه در بخش تخصیص اعتبارات چه در سطح ملی چه در سطح استانی، حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه آخر قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز توضیح داد: در بحران‌ها و مشکلات مالی کشور هم اولین بخشی که بودجه‌اش را کم می‌کنند حوزه فرهنگ و هنر است که این نشان می‌دهد که این دو مقوله مهم، انسان‌ساز و جامعه ساز در ایران چقدر مهجور و مظلوم هستند.

وی با بیان اینکه اعتبار حوزه فرهنگ و هنر البرز در طول سال در حد صفر و به اندازه محروم‌ترین شهرهای کشور است، گفت: اگر بخواهیم هزینه‌های جاری و پرسنلی سالانه اداره کل ارشاد را کنار بگذاریم تنها ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای این مجموعه باقی می‌ماند. با این مبلغ چطور می‌توان به توسعه فرهنگی و هنری استان فکر کرد؟

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت پردیس تئاتر البرز توضیح داد: قرار بود این مجموعه تا آخر امسال به بهره برداری برسد ولی با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مشکل ماده ۱۰۰ شهرداری این پروژه راکد مانده و بعید به نظر می‌رسد بتوانیم سر موعد مقرر آن را به پایان برسانیم.

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه بین ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن توسط بخش خصوصی می‌توان به تکمیل آن تا پایان سال امیدوار بود.

وی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی به عنوان بهره بردار این پروژه را تکمیل کند، وزارت فرهنگ و ارشاد تجهیز و تامین لوازم مورد نیاز آن را تقبل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش بینی شده برگزار نشود، گفت: در شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد بتوانیم بسیاری از برنامه‌ها از جمله جشنواره تئاتر استانی را برگزار کنیم و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان متاثر از شیوع کرونا یا برگزار نمی‌شوند یا در نهایت به شیوه مجازی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خبرگزاری دانشجویان ایران ناصر مقدم جهاد دانشگاهی البرز فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خانه مطبوعات البرز جشنواره مطبوعات حوزه فرهنگ و هنر مطبوعات البرز فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود