Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از اعضای حزب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهند که لیکود برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام آماده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گزارش‌ها مبنی بر تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دور زدن حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و کنار گذاشتن او از توافق کابینه چرخشی، اکنون گفته می‌شود که حزب لیکود در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری در فلسطین اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه عبری‌زبان «معاریو» به نقل از مقام‌های حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، نوشت که از آنجایی که به نظر می‌رسد نتانیاهو به‌شکل فزاینده‌ای آماده باطل کردن توافق کابینه ائتلافی با حزب گانتز است، لیکود نیز خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

بر این اساس، تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود. مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) است.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این گزارش، بیشتر اعضای حزب لیکود اما مخالف برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض یک سال و نیم در فلسطین اشغالی هستند اما از طرفی نمی‌توانند با نتانیاهو به عنوان رئیس حزب مخالفت کنند.

مقام‌های حزب لیکود به این نشریه گفتند: «وضعیت هنوز متلاطم نشده اما قطعا نارضایتی‌هایی داخل حزب وجود دارد. همه به صورت ناگهان [برای انتخابات] آماده شده‌اند... هر روز، صحبت‌های تازه‌ای درباره طرح‌های بیشتر در کمیته مرکزی [لیکود] می‌شنویم».

بر این اساس، این منابع همچنین گفتند که با افزایش هرچه بیشتر احتمال برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در فلسطین اشغالی، تنش‌ها داخل حزب لیکود نیز رو به افزایش گذاشته و اعضای پارلمانی این حزب در حال مقدمه‌چینی برای برگزاری انتخابات ریاست لیکود هستند.

این در حالی است که منابع نزدیک به گانتز خبر دادند او نگران است که نتانیاهو برای کنار گذاشتن وی از کابینه، در ماه نوامبر انتخابات زودهنگام برگزار کند.

پیشتر شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از دیگر اعضای لیکود گزارش داده بود نتانیاهو به دنبال سوءاستفاده از حفره‌ای در توافق با گانتز است تا ضمن منحل کردن کابینه کنونی، کابینه جایگزین تشکیل داده و گانتز را کنار بگذارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی لیکود برگزاری انتخابات زودهنگام برای برگزاری انتخابات حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...

به گزارش همشهری‌آنلاین، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد که مقامات اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسرائیل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس «یکی از اقدامات احتمالی (اسرائیل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمدهای مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

کد خبر 848907 منبع: مهر برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...