Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:40:06 GMT

استعفای وزیر خارجه لبنان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۶۳۸۱

استعفای وزیر خارجه لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با تیتر «استعفای «حتی»؛ تلاش جدید برای ساقط کردن دولت لبنان» نوشت: استعفای ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان ضربه محکمی به دولت حسان دیاب نخست وزیر کشور وارد می آورد. آیا دیاب به همراه حامیان دولتش می تواند از این بحران عبور کند یا دولت وی کنار خواهد رفت؟

تصمیم آمریکا اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلوب آن است که دولت دیاب ساقط شود اما اجرای آن هنوز با مشکلاتی رو به رو است. پیش از این نیز تلاشهایی برای تضعیف دولت لبنان صورت گرفته بود و دیاب به صورت واضحی در برابر سخنان سفرای آمریکا و عربستان سعودی موضع گیری کرده بود. سخنان دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت در خصوص مسائل داخلی لبنان و مداخله در آن به صورتی بود که انتظار می رفت وزیر خارجه لبنان وی را به وزارت خارجه احضار کرده تا به شیا تذکر دهد اما معلوم شد هدف از رفتن سفیر آمریکا به وزارت خارجه عذر خواستن از او بود!

امروز نیز تلاش برای ساقط کردن دولت دیاب از سر گرفته شده است و اینبار، ضربه محکم تر خواهد بود. وزیر خارجه لبنان از سمت خود استعفا داده چرا که برخی افراد از جمله سفیر سابق لبنان به نیابت از آمریکایی ها او را قانع کرده اند که این کار را انجام دهد.

اما فشارهای اصلی از سوی فرانسه اعمال شد؛ کشوری که از دست دیاب خشمگین بوده زیرا با لحنی با مقامات فرانسوی صحبت کرده که پاریس به آن عادت ندارد.

دلیل اعلام شده از سوی ناصیف حتی برای استعفا، نحوه تعامل دولت با جامعه بین الملل است. وی در حالی استعفای خود را ارائه داده که تاکنون هیچ اقدام مفیدی در کابینه انجام نداده و برای فعال کردن دستگاه وزارت خارجه تلاش نکرده است. ناصیف حتی در خصوص پرونده آوارگان سوری یا رابطه با کشورهایی که لبنان را تحریم نکرده اند اقدامی انجام نداده است. وی در برابر اصابت موشک یمنی ها به خاک عربستان بیانیه صادر می کند اما به تجاوزات سعودی علیه یمن اعتنایی ندارد.

وزیر خارجه لبنان از توئیت حسان دیاب علیه سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان ناراحت شده است.

کد خبر 4989903 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا ایران دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین لبنان حزب الله لبنان امارات متحده عربی ترکیه افغانستان وزیر خارجه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، اسحاق هرتزوگ و دیگر سران رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش فارس؛ در شرایطی که فشار‌های غرب به حماس برای پذیرش آتش‌‍بس ادامه دارد، وزیر خارجه دولت جو بایدن وارد فلسطین اشغالی شد.

بلینکن در سومین مقصد سفر دوره‌ای خود به منطقه غرب آسیا، وارد اسرائیل شد. او روز‌های گذشته از عربستان سعودی و اردن دیدن کرده بود.

دیپلمات ارشد آمریکایی در سفر به ریاض درباره پیشنهاد اخیر برای آتش‌بس جنگ اسرائیل علیه غزه حرف زد و ادعا کرد که این پیشنهاد، «فوق العاده سخاوتمندانه» است و حماس باید آن را بپذیرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر، وزیر خارجه آمریکا در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس رژیم صهیونیستی و «خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی در غزه» دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اسرائیل شد
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد