Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@08:17:38 GMT

کتاب های پژوهش محور در بین مردم جایگاهی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۶۶۸۵

کتاب های پژوهش محور در بین مردم جایگاهی ندارد

یزدان پناه لموکی با بیان اینکه کتاب کتاب سه جلدی پژوهش‌هایی درباره کرانه‌های دریای کاسپین درباره تاریخ اقوام از زبان، فرهنگ و هنر حوزه دریای کاسپین شکل گرفت، دامنه کار پژوهشی ما از ترکستان کهن تا قفقاز است، گفت: متاسفانه در بحث فروش مشکل داریم.

«طیار یزدان پناه لموکی» اهل قائمشهر نویسنده وسرپرست کتاب سه جلدی پژوهش‌هایی درباره کرانه‌های دریای کاسپین درباره جزییات چاپ این کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، بیان کرد: آغاز انتشار این مجموعه به سال ۱۳۹۶ برمی گردد که تاکنون سه مجلد آن انتشار یافته است، هر سال یک جلدش چاپ شد، در نهایت در سال جاری، به اتمام رسید، روشن است انتشار چنین مجموعه‌هایی انگشت‌شمار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست کتاب سه جلدی پژوهش‌هایی درباره کرانه‌های دریای کاسپین با اشاره به اینکه این کتاب حدود هزار و 200 صفحه دارد، گفت: رشته تحصیلی‌ام دبیری است ، به طریق اولی ملازم با امور پژوهشی است، برآیند این دو حاصلش انتشار نزدیک به ۱۰ کتاب و بیش از یکصد و ۳۰ مقاله و رساله است، بنابراین ، مجموعه پیش رو با دستاورد  پژوهشی چهل ساله‌ام آمیخته است.

یزدان پناه لموکی خاطرنشان کرد: طی یک سفر رسمی به دعوت دانشگاه دولتی مسکو « لاماناسوف »، همکاری مشترک ما و دپارتمان زبان های ایرانی آکادمی علوم روسیه، درباره تاریخ اقوام از زبان، فرهنگ و هنر حوزه دریای کاسپین شکل گرفت، دامنه کار پژوهشی ما از ترکستان کهن تا قفقاز است، آنچه مربوط به کرانه جنوبی دریای کاسپین می شود شامل استان‌های گلستان ، مازندران ، سمنان و گیلان می‌شود  که طالقان را نیز در بر می‌گیرد .

 

این نویسنده ضمن برشمردن نام مولفین این کتاب شامل ابوالقاسم اسماعیل پور، طیار یزدان پناه لموکی، النا مالچانووا، کتایون مزداپور، ولادیمیرباریس..یچ ایوانف، لیلا دادیخودویوا، زهره زرشناس، سیده مهنا سید آقایی رضایی، گیتی شکری و مجتبی منشی زاده، تصریح کرد: مهمترین مباحث این کتاب در زمینه، مردم‌شناسی و قوم شناسی است که تاریخ آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است، از این قبیل کتاب انگشت‌شمار بوده و به این بحث خیلی کم پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این «کار مشترک » کتاب پژوهش هایی در باره کرانه های دریای کاسپین مستقل است و به هیچ مرکز ، نهاد و یا سازمانی وابسته نیست و کمک مالی دریافت نکرده و نمی‌کند، گفت: تاکنون هر نوع هزینه‌ای داشته شخصا پرداخت کردم.

یزدان پناه اعلام کرد: تاکنون سه شماره به تعداد  ۱۲۵۰ صفحه  در قطع وزیری با جلد سخت ( گالینگور ) منتشر شده است، شماره ۴ این دفتر مشترک با بیش از ۴۰۰ صفحه در دست انتشار است.

 

این نویسنده و دبیر باتجربه بیان کرد: بدیهی است هر دبیری بنا به رشته تحصیلی که دارد  باید کتابخانه‌ای داشته باشد تا بتواند خلاقیت‌های دانش آموزانش را با داده‌های به روز شده‌اش، بر انگیخته کند، ما باید به دنبال آگاهی‌رسانی باشیم.

 

وی گفت: کار ما پژوهش در حوزه دریای کاسپین مردمان قفقاز، روسیه، تاجیکستان، افغانستان و سایر کشورهای حاشیه دریای کاسپین است که به تنهایی کار تاریخ اقوام را از اوایل هزاره اول تا چهارم، حوریانی‌ها و ... را مورد بررسی قرار دادم.

 

یزدان پناه لموکی با اشاره به اینکه مخاطبان این کتاب بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه، خواهند بود، بیان کرد: متاسفانه در بحث فروش مشکلاتی است و تاکنون خیلی به فروش نرفته در صورتی که این کتاب آکادمیک بوده و معمولی نیست.

 

سرپرست کتاب سه جلدی پژوهش‌هایی درباره کرانه‌های دریای کاسپین ابراز کرد: تاکنون در هر دوره ۲۰۰ نسخه چاپ شده، مردم خیلی نمی‌خرند، با توجه به اینکه مردم طبقه متوسط جامعه کتابخوان هستند و امروز می‌بینیم که ورشکست شدند، در رابطه با گرانی‌های سنگینی که تحمیل شده توانی برای کتاب خواندن ندارند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاریخ اقوام پژوهش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج کوتاه در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز جمعه ۷ اردیبهشت با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • میدان شهرت در ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل