Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشور چین در پاکستان با اشاره به تلاش‌های دولت اسلام آباد برای برقراری صلح در افغانستان گفت: نمی‌توان نقش پاکستان در روند صلح را نادیده گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «یاو جنگ» سفیر چین در پاکستان اعلام کرد: ما شاهد تلاش های فراوان پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اسلام آباد برای بازگرداندن صلح و ثبات به افغانستان تلاش های بسیاری انجام می دهد و نمی توان این تلاش ها را نادیده گرفت.

سفیر چین در پاکستان گفت: کابل و اسلام آباد می توانند روابط تجاری و اقتصادی را نیز گسترش دهند زیرا این کار به سود هر دو کشور خواهد بود.

وی از دولتمردان کابل خواست علاوه بر مسیر جاده‌ای ارتباط اقتصادی با پاکستان را توسط مسیرهای ریلی نیز گسترش دهند.

یاو جنگ گفت: اگر شرایط منطقه به همین شکل باقی بماند مسیر صلح در افغانستان همواره می شود و ما می دانیم یک افغانستان بدون تنش باعث ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

گفتنی است همزمان با اوج گرفتن تنش میان چین و هند، پکن بیش از قبل در پی گسترش روابط و همکاری های خود با اسلام آباد است.

سخنان سفیر چین در پاکستان در حالی بیان می شود که پیش از این نیز وزارت خارجه چین از علاقه به گسترش روابط استراتژیک و نظامی با اسلام آباد سخن گفته بود.

دو طرف می کوشند افغانستان را نیز به پروژه مشترک اقتصادی خود موسوم به سی پیک اضافه کنند.

بازگشایی مرز پاکستان و افغانستان به مدت 2 روزفعالیت مرز پاکستان و افغانستان شبانه روزی خواهد شد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... دستگاه قضایی پاکستان از پیدا شدن سرنخ‌های جدید در پرونده فساد مالی خاندان شریف خبر داد گزارش وال استریت ژورنال از نحوه کنترل شیوع کرونا در پاکستان سناتور پاکستانی: داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل بود/ FATF اهرم فشار غرب علیه ماست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دستگاه قضایی پاکستان از پیدا شدن سرنخ‌های جدید در پرونده فساد مالی خاندان شریف خبر داد گزارش وال استریت ژورنال از نحوه کنترل شیوع کرونا در پاکستان سناتور پاکستانی: داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل بود/ FATF اهرم فشار غرب علیه ماست واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۲ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۳ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۴ به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین ۵ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۶ گزارش رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی در مرز با جولان اشغالی ۷ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۸ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است مهمترین اخبار بین الملل افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد نماینده کنگره: ترامپ قصد ترک مسالمت آمیز و آرام کاخ سفید را نخواهد داشت مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم / با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار چین اخبار افغانستان اخبار پاکستان سفیر چین در پاکستان صلح در افغانستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

الهام محمدوف سفیر آذربایجان در کابل با مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع دیدار کرد.
وزارت دفاع در یک اعلامیه ازقول مولوی محمد یعقوب مجاهد نگاشته است که بازگشایی سفارت آذربایجان در کابل یک اقدام مثبت بود و ما خواهان آغاز هرچه زودتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با آذربایجان هستیم.
سفیر آذربایجان نیز تاکید کرده‌است که کشورش ضمن تقویت روابط، آماده گسترش همکاری‌ها با دولت و مردم افغانستان است.

پیش از این نیز یک هیأت رسمی ازبکستان به ریاست جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیری آن کشور برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر به افغانستان سفر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان