Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@14:29:39 GMT

وزیر نفت: ۹۵ درصد کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۶۹۱۱

وزیر نفت: ۹۵ درصد کشور تحت پوشش شبکه گاز قرار دارد

به گزارش مهر، بیژن زنگنه صبح امروز در آئین افتتاح گازرسانی به ۷۷ روستای خراسان رضوی و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد کشور و ۸۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز قرار دارند، گفت: این سطح از پوشش گازرسانی را در هیچ جای دنیا شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با بیان اینکه گازرسانی از طریق خط لوله، اقتصادی‌ترین روش در مقایسه با برق، سی‌ان‌جی و ال‌ان‌جی محسوب می‌شود، افزود: برای اجرای گازرسانی روستایی پولی دریافت نکرده و تنها از مجلس اجازه گرفتیم تا از محل حاصل از صادرات سوخت مایع، برای این گازرسانی استفاده کنیم.

زنگنه با بیان اینکه گازرسانی روستایی، صدها هزار اشتغال ایجاد کرده است، اظهار کرد: تمامی تجهیزات به کار رفته در گازرسانی ساخت ایران بوده و پیمانکاران این پروژه‌ها نیز ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تحریم و کرونا تأثیری بر تعطیلی صنعت نفت کشور نداشته است، ابراز کرد: در این زمان، طرح‌های جدید را هم شروع کرده‌ایم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم برای توسعه کشور و خدمت به مردم کاری انجام دهیم.

معاون وزیر نفت نیز در این مراسم گفت: بیش از ۹۰۰ روستا برای گازرسانی آماده هستند، گفت: تا پایان سال جاری، در دو نوبت پروژه‌های گازرسانی به ٢ هزار روستا آماده بهره‌برداری می‌شوند.

حسن منتظر تربتی به اشاره به هزینه کردن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های خراسان رضوی، افزود: تا پایان هفته دولت، ۳۲ هزار و ۱۹۷ هزار روستا از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و بر این اساس، تعداد کل روستاهای باقی‌مانده قابل گازرسانی به ۹ هزار و ۵۲۷ روستا خواهد رسید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان