Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:19:02 GMT

کشت بیش از 100 هکتار انواع گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۰۵۶

کشت بیش از 100 هکتار انواع گیاهان دارویی

ایسنا/اردبیل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: بیش از 100 هکتار انواع گیاهان دارویی در این شهرستان کشت شده است.


شهرام محسنی 12 مرداد در بازدید از مزارع گیاهان دارویی شهرستان اظهار کرد: حدود ۱۱۰ هکتار انواع گیاهان دارویی در شهرستان نمین کشت می‌شود که از این میزان بالغ بر 200 تن گیاه دارویی خشک تهیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: با توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان نمین، بیش از 1100 نفر اشتغالزایی در این حوزه ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: با توجه به کاهش شدید منابع آبی و لزوم توجه به حفظ بهره‌وری و حاصلخیزی بهره خاک کشاورزی، کشت گیاهان دارویی بهترین راهکار برای حفاظت از آب و خاک و سودآوری اقتصادی بیشتر برای کشاورزان است.
محسنی گفت: اهالی منطقه به ویژه ساکنین حاشیه جنگل فندقلو، با تغییر الگوی کشت از تولید زغال و نابودی جنگل به تولید گیاهان دارویی روی آورده‌اند.
وی اضافه کرد: گل گاو زبان، ختمی، همیشه بهار و سنبل‌الطیب از جمله گیاهان دارویی هستند که در شهرستان نمین کشت می‌شود.
وی تصریح کرد: کشت همزمان چندین گیاه در یک زمین از مزیت‌های اقتصادی تولید گیاهان دارویی است.
به گزارش ایسنا، ۵۰۰ گونه گیاهان دارویی در استان وجود دارد که ۲۲ گونه آن به صورت زراعی کشت می‌شود و طبق اظهار مسئول دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اردبیل ۳۷۹ هکتار زمین در این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و محصولات به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه صادر می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گياهان دارويي کشت گیاهان دارویی گیاهان دارویی شهرستان نمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد