Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مشهد یکی از قطب‌های دامپروری در خراسان رضوی است که این حرفه اصلی‌ترین شغل و منبع درآمد بسیاری از خانواده‌ها است.

او افزود: در مشهد بیش از ۷۵۰ هزار راس دام سبک و ۴۷هزار راس دام سنگین وجود دارد و در حال حاضر میزان تولید گوشت قرمز در این شهر،۹۵۰۰ تن سالیانه و تولید شیر۲۰۰ هزار تن سالیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه افزایش تولید و درآمد دامداران با اصلاح نژاد دام از اهداف اصلی معاونت بهبود تولیدات دامی است، ادامه داد: وجود دام‌های بومی با راندمان کم و از طرفی نیاز جامعه به مواد پروتئینی مسئولان را به فکر این انداخته است که برای افزایش تولید و بالا بردن درآمد دامداران شهرستان چاره‌ای باندیشند.

طهماسبی زاده بیان کرد: سالیانه به صورت عمده از روش‌های نوین تلقیح مصنوعی برای دام‌های سنگین استفاده می‌شود، اصلاح نژاد اولین گله‌های نژاد بومی، با نژاد‌های خارجی را شروع کردیم و تا به امروز اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است ودر خصوص دام سبک در حال معرفی و اصلاح نژاد‌های سانن و رو مانوف وایران بلک و نژاد افشاری دارای ژن مرینوس و رامنی، آرمان هستیم.

او در مورد ویژگی‌های نژاد رومانوف تصریح کرد: در نژاد رومانوف، چربی دام بسیار پایین است. به طوری که دمبه دام بومی که به طور متوسط ۸ کیلو گرم است در این نژاد وزن دمبه به یک کیلوگرم می‌رسد، حجم ماهیچه‌های ران و سردست در گوسفند نژاد رومانوف، ۲ برابر گوسفند با نژاد محلی است.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد، تاکید کرد: در حال کلی، فرم بدنی این نژاد به صورتی است که تولید گوشت بیشتری خواهد داشت و راندمان آن نسبت به بومی از ۲ برابر بیشتر است.

طهماسبی زاده اظهار کرد: از مهم ترین دلیل برتری این نژاد، دوقلوزایی آن است. در هر صد شکم زایش تعداد بره‌ها ۲۵۰ راس بوده این در حالیست که در نژاد‌های بومی این تعداد به ۱۱۰ راس بره تقلیل میابد.

او با اشاره به اینکه پرورش این نژاد خیلی سود آور است. هم گوشت بیشتری دارد هم فروش بهتر، افزود: اجرای کامل طرح اصلاح نژاد تقریبادر همه دامداری‌های مشهد به صورت گسترده در حال انجام است، افزایش تولید و درآمد بیشتر را برای همه دامپروران در بر خواهد داشت.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی اصلاح نژاد دامپروری و کشاورزی افزایش تولید اصلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز

شهردار منطقه یک تبریز از اجرای عملیات اصلاح، ساماندهی و توزیع آسفالت کول پل‌های مسیر ضلع شمالی اتوبان پاسداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حمید شاهوردی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکیپ‌های عمرانی این منطقه با توجه به نشست قسمتی از کول پل‌های ضلع شمالی اتوبان پاسداران که باعث ایجاد مخاطراتی برای شهروندان شده بود و چند مورد تصادف را شاهد بودیم، با هدف اصلاح و ساماندهی این کول پل‌ها وارد عمل شدند و اقدامات اجرایی را عملیاتی کردند.

وی افزود: بر همین اساس، این عملیات به صورت توزیع آسفالت اساسی در ۱۰۰ متر مانده به پل‌های شهید بهشتی و یوسف آباد و ۱۰۰ متر بعد از پل‌ها جهت اصلاح نشست کول پل‌ها به صورت شبانه (ساعت ۴۵/۲ بامداد) اجرا و ساماندهی شد.

شهردار منطقه یک تبریز خاطرنشان کرد: این عملیات سبب ایمن‌سازی و پیشگیری از مخاطرات عدیده‌ای خواهد شد و می‌تواند نقش مهمی را در روان‌سازی این مسیر پرتردد و حساس شمال شهر ایفا می‌کند.

شاهوردی از آغاز عملیات احداث جدول گذاری و اصلاح کانیو در کوی ممتاز واقع در خیابان عباسی به میزان ۲۵۰ متر خبر داد و عنوان کرد: این ناحیه با هدف ساماندهی محلات و در راستای اجرای طرح «نگهداشت شهری» و رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها، کوچه‌ها و جداول مطابق برنامه و همسو با درخواست‌های شهروندان اقدامات ویژه ای انجام داده است که همچنان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: بر همین اساس یکی از پروژه‌های در دست اقدام، اجرا و احداث جدول‌گذاری و اصلاح کانیو در مسیر کوی ممتاز واقع در خیابان عباسی است که نیاز به ساماندهی دارد، چراکه در زمان بارش باران آب‌های موجود به مسیر تردد و سطح کوچه سرریز می‌شد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد که با اجرای این پروژه شاهد ساماندهی و هدایت صحیح روان آب‌ها خواهیم بود

شهردار منطقه یک تبریز افزود: این پروژه ۲۵۰ متر بوده است که در محدوده کوی ممتاز واقع شده و هم‌اکنون توسط اکیپ‌های اداره عمران ناحیه در حال انجام است.

کد خبر 747833

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد