Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@04:01:15 GMT

اولین نیروگاه اتمی امارات چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۶۶۳

اولین نیروگاه اتمی امارات چگونه است؟

نخستین نیروگاه اتمی امارات روز شنبه گذشته راه اندازی شد. 

به گزارش عصرایران، این دومین نیروگاه اتمی در ساحل خلیج فارس (بعد از نیروگاه اتمی بوشهر) و اولین نیروگاه اتمی در جهان عرب است.

نیروگاه "براکه" یک واحد از 4 واحد نیروگاه اتمی امارات است. این کشور نفتخیز گفته است با این اقدام تلاش می کند منابع انرژی خود را متنوع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروگاه براکه شامل 4 واحد در غرب ابوظبی (پایتخت امارات) قرار دارد. کنسرسیومی به رهبری شرکت کپکو (کره جنوبی) در قراردادی به ارزش 24.4 میلیار دلار، این نیروگاه ساخته شد. ساخت این نیروگاه از سال 2012 (8 سال قبل) شروع شد.

در صورتی که 4 نیروگاه اتمی امارات به طور کامل راه اندازی شود 25 درصد از نیاز امارات به برق تامین خواهد شد.

مقامات اماراتی گفته اند در این صورت، تولید 21 میلیون تن از گازهای کربنی در سال نیز کاهش می یابد.

امارات همزمان، سرمایه گذاری های بزرگی در زمینه انرژی های تمیز و پاک نیز داشته است.

 راه اندازی این نیروگاه چند بار به تاخیر افتاد. مقامات اماراتی گفته اند این تاخیر به دلیل کسب اطمینان از ایمنی و سلامت نیروگاه بوده است.

قبل از این عربستان سعودی هم اعلام کرده بود قصد دارد 16 واحد نیروگاه اتمی را بسازد اما هنوز ساخت این تاسیسات آغاز نشده است.

امارات دو هفته قبل هم یک اکتشافگر را به سیاره مریخ ارسال کرد. این برای نخستین بار بود که یک کشور عربی چنین اقدامی را انجام می دهد.

احمد الکعبی نماینده امارات در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفته است که راه اندازی این نیروگاه، با هدف فراهم ساختن منبع جدید و پاک انرژی در امارات صورت گرفت.

 

لینک کوتاه: asriran.com/0036h1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نیروگاه اتمی امارات نیروگاه اتمی امارات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود