Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:10:45 GMT

آب دردسترس ترین نوشیدنی فصل گرم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۲۰۵

آب دردسترس ترین نوشیدنی فصل گرم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد بابایی نایب رئیس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با اشاره به خطرات نوشیدن آب سرد گفت : خیلی‌ها در این روز‌ها به مصرف آب سرد و خنک روی می‌آورند و این درحالی است که مصرف آب با دمای خیلی بالاتر یا خیلی پایین‌تر از دمای بدن می‌تواند آسیب رسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : نوشیدن آب سرد و خنک موجب تغییرات در عروق خونی شده و این تغییرات بر تولید شیره گوارشی اثرگذار است، این تاثیرات نهایت بر فعالیت سیستم گوارشی اثر گذاشته و موجب اختلال در کارکرد این سیستم و بروز سوء هاضمه می‌شود.

بابایی در خصوص تاثیرات نوشیدن آب سرد بر چرب شدن کبد افزود: هنوز پایه علمی برای این حرف به دست نیامده، اما اثرات منفی آب سرد بر دستگاه گوارش ثابت شده و کبد هم بخشی از این دستگاه است.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: دمای آب مصرفی نهایتا باید سه تا پنج درجه پایین‌تر از دمای بدن باشد و بیشتر از این مقدار بویژه در طولانی مدت آسیب‌های جدی برای دستگاه گوارش خواهد داشت.

بابایی در خصوص میزان مصرف آب در این روز‌های گرم ادامه داد: در منابع بسیاری توصیه به نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در روز می‌شود و باید توجه داشت این میزان آب هم آب نوشیدنی معمولی را شامل می‌شود و هم آبی که از طریق مصرف غذا و سبزیجات وارد بدن می‌شود.

او افزود: در بسیاری مواد خوراکی و بویژه میوه و سبزیجات، آب پنهان داریم، بطوری که ۹۰ درصد کاهو از آب تشکیل شده و مصرف این نوع خوراکی‌ها می‌تواند حجم مناسبی از آب بدن را تامین کند.

بابایی گفت: آنچه که در این میان مهم است این است که افراد باید قبل از تشنه شدن آب بنوشند، زیرا بروز احساس تشنگی نشان دهنده ایجاد اختلال در سیستم و مکانیسم‌های متابولیسمی بدن است و باید پیش از آن، آب کافی در اختیار آن‌ها قرار گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم تغذیه مناسب سیستم گوارشی آب سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش دمای هوا در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی،  جو پایدار همراه با وزش باد  از دیگر پدیده های هواشناسی استان سمنان تا روز چهارشنبه است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • تداوم افزایش دمای هوا در سمنان
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!