Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته تعداد قابل توجهی از مردم و معلم‌های اردنی طی برگزاری تظاهرات‌هایی خواستار استعفای دولت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم ،معلمان اردنی شب گذشته در مناطق مختلف با برگزاری تظاهرات‌هایی خواستار برکناری نخست وزیر شدند.

بیش از سه هزار شهروند اردنی شرق اردن به منظور کناره‌گیری عمر الرزاز، نخست وزیر و  تیسیر النعیمی، وزیر آموزش و پرورش و سلامه حماد، وزیر کشور، از قدرت و نیز اعلام همبستگی با مطالبات معیشتی صنف معلمان به خیابان‌ها آمدند و قانون ممنوعیت تجمع بیش از 20 نفر را به چالش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه شب تظاهرات و اعتراضات شبانه در بسیاری از استان‌های اردن بر پا شد و هشتگ «معلمان را آزاد کنید» در شبکه‌های اجتماعی در صدر قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های برخی ناظران تظاهرات معلمان برای اولین بار به سطحی رسیده که خواستار برکناری نخست وزیر اردن شدند.

انتخابات پارلمانی اردن با وجود همه‌گیری کرونا در نوامبر برگزار می‌شود

تظاهرات معلمان با وجود اعلام انتخابات پارلمانی در اردن همچنان ادامه دارد. معلمان معترض خواستار آزادی اعضای شورای سندیکای معلمان اردن و همچنین فعالیت دوباره این سندیکا شدند.

در همین راستا نخست وزیر شخصا هیچ نظری در مورد روند وقایع و تطاهرات معلمان نداشت بنابراین وزیر دادگستری اردن به حمایت از عمر الرزاز در بیانیه‌ای دستور توقف فعالیت‌ اتحادیه معلمان و بسته شدن مقرهای این اتحادیه به مدت دو سال و بازداشت اعضای شورا را صادر کرد.

گرچه مقامات دادستانی انتشار پرونده در اتحادیه معلمان را ممنوع اعلام کردند ، اما شک و تردید درباره قانونی بودن روال مربوط به تعطیلی اتحادیه و شعب آن بدون تصمیم مستقیم دادگستری یا دادگاه وجود دارد ، موضوعی که «بسام التلهونی»وزیر دادگستری از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

چهارشنبه هفته گذشته هیئت مستقل انتخابات در اردن  زمان نهایی برگزاری انتخابات پارلمانی همزمان با پایان دوره کنونی مجلس را روز 10 نوامبر (20 آبان) آینده اعلام کرد.

عبدالله دوم پادشاه اردن پیش از این دستور برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان همزمان با به پایان رسیدن عمر 4 ساله مجلس کنونی را صادر کرده بود. انتخابات پارلمانی در اردن هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود.

در حالی که دستورات مشابه پادشاه اردن برای برگزاری انتخابات پارلمانی در دفعات پیشین همراه با انحلال پارلمان قبل بود، اما لیث نصراوین کارشناس قانون اساسی اردن اعلام کرد که دستور جدید پادشاهی اردن به معنی انحلال پارلمان یا ادامه فعالیت‌های آن نیست.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT12 بیشتر بخوانید... انتخابات پارلمانی اردن با وجود همه‌گیری کرونا در نوامبر برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتخابات پارلمانی اردن با وجود همه‌گیری کرونا در نوامبر برگزار می‌شود پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۲ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۳ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۴ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۵ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۶ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر ۷ ظریف: تروریست‌ها از پناهگاههای امن خود در ایالات متحده و اروپا نفرت‌پراکنی می‌کنند ۸ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهمترین اخبار بین الملل افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر گزارش| سرکوب رأی در دموکراسی آمریکایی چگونه صورت می‌‌گیرد؟ وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد نماینده کنگره: ترامپ قصد ترک مسالمت آمیز و آرام کاخ سفید را نخواهد داشت مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ «علاج تحریم»|شمس‌الدین حسینی: مسکن موتور اقتصاد است/ لزوم ساخت ۶ پالایشگاه برای خنثی کردن تحریم نفت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی نخست وزیر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: موج گسترده بارش‌ها را در همدان با فعالیت سامانه جدید بارشی در بیشتر مناطق استان شاهد خواهیم بود.

محمدحسن باقری شکیب افزود: با فعالیت سامانه بارشی جدید بارش‌های گسترده تری را در بیشتر مناطق استان شاهد خواهیم بود و به طور کلی سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان فعال است.

او تصریح کرد: تغییرات دمایی محسوسی تا پایان هفته نداریم و هوای خنک روزانه در استان ماندگار است.

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی