Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن قرارداد شبه‌نظامیان کُرد سوری با آمریکا برای غارت نفت سوریه، گفت این منابع نفتی متعلق به تمام مردم این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، توافق شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی برای فروش نفت سوریه به این کشور، با واکنش ترکیه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «دیلی‌صاباح»، وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این قرارداد، گفت اقدام شبه‌نظامیان کُرد سوری، هدف آنها برای تجزیه سوریه و تصرف منابع طبیعی آن را آشکار کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما از اینکه آمریکا از این اقدام حمایت کرده، متاسف هستیم؛ اقدامی که قوانین بین‌المللی، تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را در نظر نگرفته و ابعاد حمایت از تروریسم را دارد».

آنکارا با بیان اینکه منابع طبیعی سوریه، متعلق به مردم این کشور است، تاکید کرد: «این وضعیت که ذیل هیچ شرایطی نمی‌تواند قانونی باشد، هرگز مورد قبول واقع نخواهد شد».

روز جمعه بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

این اقدام شبه‌نظامیان کُرد سوری با واکنش شدید وزارت خارجه سوریه مواجه شد که آن را «سرقت نفت سوریه» با نظارت و حمایت دولت آمریکا خواند. (جزئیات بیشتر)

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز از این توافق استقبال کرده و گفته، توافق مذکور بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفته، زمان برده است.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه آمریکا سوریه وزارت خارجه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد