Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@09:36:55 GMT

مخالف نگاه‌های افراطی و تفریطی برای مراسم محرم هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۴۶۳

مخالف نگاه‌های افراطی و تفریطی برای مراسم محرم هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در ستاد استانی مبارزه با کرونا که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: دهه امامت و ولایت یوم الله نورانی است زیرا ولایت نگین ارزش‌ها و جوهر همه خوبی‌هاست.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آزمایش گوناگونی که از حضرت ابراهیم گرفته شد، بیان داشت: گاهی در بلاها راه کارهای درست زیستن را یاد می‌گیریم؛ مانند حضرت ابراهیم که غرق در ابتلاء شد اما در این راستا به امامت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انقلاب اسلامی افزود: امام‌های انقلاب نیز از آزمون‌های بزرگی پیروز خارج شدند که نتیجه آن افزایش توانمندی جمهوری اسلامی و رشد آن شد اما نباید به شرایط قانع باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اطاعت از تصمیم کارشناسان مربوط در خصوص عزاداری‌های ماه محروم گفت: نگاهمان باید به جمعیت‌های مذهبی متفاوت باشد زیرا این گروه بر رعایت پروتکل‌ها مقید تر هستند و این را در جامعه دیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزاری شب‌های قدر را نمونه واضح فهم جامعه مذهبی استان دانست و تاکید کرد: آن مراسم مورد تأیید مسئولان استان قرار گرفت زیرا مذهبی‌ها همزمان با برگزاری مراسم، پروتکل‌ها را به خوبی اجرا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر نباید فراموش شود افزود: قطعاً نمی‌توانیم برنامه‌هایی که سال‌های گذشته داشتیم را عیناً تکرار کنیم اما باید مراسم عید غدیر را تمرینی برای محرم در نظر بگیریم.

حجت الاسلام یعقوبی افراط و تفریط در خصوص برگزاری مراسم مذهبی را غلط دانست و اضافه کرد: عده‌ای که زمان بستن حرم حضرت معصومه می‌خواستند درب‌ها را بشکنند و یا عده‌ای که می‌گویند مجلس امام حسین شفا است و نباید ماسک بزنیم، مروج شیعه انگلیسی هستند و ما با آن کاملاً مخالفیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: با کسانی که می‌گویند مراسم مذهبی یک یا دو سال تعطیل شود نیز مخالفیم زیرا این تفکر هم تفریطی است.

کد خبر 4990093

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد ویروس کرونا ماه محرم ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند کرمانشاه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است