Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابان بالفور اقامتگاه نتانیاهو در روز‌های اخیر شاهد صحنه‌هایی کم‌سابقه است و معترضان به صراحت فریاد می‌زدند: «تو و همسرت و فرزندانت را دفن خواهیم کرد.»‌

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی سوژه گزارش برخی از روزنامه‌های امروز بود که خلاصه‌ای از این گزارش‌ها را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه جوان با تیتر «شورش اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی» نوشت:

بیش از ۳۰ هزار اسرائیلی در بیش از ۳۰۰ نقطه سرزمین‌های اشغالی دیروز برای چندمین روز پیاپی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی کم سابقه که در یکصدوسومین سال «اعلامیه بالفور» به پشت دیوار‌های اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خیابان «بالفور» رسیده است.

چیزی بین ۱۰ تا ۱۳ هزار معترض حاضر در نزدیکی اقامتگاه نخست‌وزیر، دیروز کار را به قدری برای نیرو‌های امنیتی سخت کردند که شاباک، دستگاه امنیت داخلی اسرائیل، سطح حفاظت از بنیامین نتانیاهو را بالا برد. جروزالم‌پست از قول یک مقام ارشد پلیس رژیم اشغالگر نقل کرده که اسرائیل در وضعیت هرج‌ومرج اجتماعی قرار دارد.

به گزارش «جوان»، بیش از ۱۰ هزار معترض روز گذشته برای دومین هفته متوالی مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زدند. راهپیمایان که طیف گسترده‌ای از معترضان به فساد نتانیاهو گرفته تا منتقدان عملکرد رژیم صهیونیستی در برخورد با کرونا و اوضاع نابسامان اقتصادی را شامل می‌شوند، اقامتگاه بنیامین نتانیاهو در خیابان بالفور را محاصره کرده و خواستار استعفای او هستند.

در تازه‌ترین گزارشی که خزانه‌داری رژیم صهیونیستی منتشر کرده، گفته شده که اگر کرونا ادامه پیدا کند، اقتصاد اسرائیل فقط در سال ۲۰۲۰، ۲/۷ درصد کوچک‌تر خواهد شد و بیکاری هم همین امسال به بالای ۱۵ درصد می‌رسد.

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به اعتراضات ناشی از این وضعیت، می‌گویند که این بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی از زمان آغاز تظاهرات‌های اخیر علیه نتانیاهو است، ولی برخی اعتراضات را فراتر از اعتراض به نخست‌وزیری نتانیاهو می‌دانند.

معترضان پلاکارد‌هایی حمل می‌کردند که در برخی از آن‌ها روی تصویر نتانیاهو عبارت وزیر جنایت (Crime Minister) به جای کلمه نخست‌وزیر (Prime Minister) نوشته شده بود. در حالی که نتانیاهو روز شنبه گفته بود تظاهرات‌ها و درخواست برای ترور، او را متوقف نخواهد کرد معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. یکی از حاضران در تجمع تل‌آویو به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «می‌خواهیم اعتراض‌ها را ادامه دهیم.»

‌به جز تل آویو ۳۰۰ نقطه دیگر در سرزمین‌های اشغالی هم شاهد اعتراضات کم سابقه بود. هرچند شمار معترضان در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو ۱۰ تا ۱۳ هزار نفر اعلام شده، ولی رسانه‌های اسرائیلی آمار‌های مختلفی از تعداد تظاهرات‌کنندگان در ۳۰۰ نقطه از قدس اشغالی ارائه می‌کنند و بعضاً کل معترضان را تا ۳۰ هزار نفر نیز تخمین زده‌اند.

در قیساریه بیش از ۲هزار معترض مقابل دفتر نتانیاهو در این شهر ساحلی تجمع کردند. تظاهرات در میدان پاریس در قدس اشغالی به خشونت کشیده شد و پلیس بامداد دیروز برای بیرون کردن تظاهرکنندگان خشمگین از این میدان مرکزی به زور متوسل شد. بنا بر اعلام پلیس دست‌کم هشت تن در قدس و تعدادی از معترضان نیز در دیگر شهر‌ها دستگیر شدند. به موازات تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی، شهر سانفرانسیسکو در امریکا هم شاهد تظاهرات ده‌ها اسرائیلی علیه نتانیاهو بود.

تو و همسرت و فرزندانت را دفن خواهیم کرد

خیابان بالفور اقامتگاه نتانیاهو در روز‌های اخیر شاهد صحنه‌هایی کم‌سابقه است و معترضان به صراحت فریاد می‌زدند: «تو و همسرت و فرزندانت را دفن خواهیم کرد.»‌ یک زن اسرائیلی در یک توئیت خطاب به نتانیاهو نوشت: «ما می‌دانیم چرا به داشتن محافظ و نگهبان نیاز داری، باور کن می‌دانیم، بالاخره روزی بدون محافظ خواهی بود.» همین باعث شد امیر اوحانا، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز جمعه در مصاحبه با «یسرائیل هیوم» بگوید فضای سیاسی حاکم بر اسرائیل به دوران ترور اسحاق رابین شبیه است.

پیش از او، یائیر لاپید، رهبر حزب مخالف «یش عاتید» هم هشدار داده بود حوادث خشونت آمیز سه شنبه هفته قبل در تل آویو، می‌تواند اسرائیل را به سمت جنگ داخلی بکشد. او گفته است: «خون به زمین ریخته شده در تل‌آویو توسط بی‌بی (بنیامین نتانیاهو) و نمایندگان وی صورت گرفته است. تحریک‌کننده خون درو می‌کند.»

تمدید حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری واشنگتن

مجلس نمایندگان امریکا حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند موشکی را ذیل لایحه تخصیص هزینه‌های نظامی، تمدید کرد.

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان امریکا روز شنبه بسته هزینه‌های مصرفی نظامی این کشور را تصویب کرد که ذیل آن حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند موشکی نیز تمدید می‌شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این بسته حمایت نظامی امریکا از رژیم صهیونیستی، بودجه ساخت و نگهداری سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان» را تأمین می‌کند.

هفته قبل نیز مجلس نمایندگان امریکا ارائه بودجه حمایتی ۳ /۳ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را ذیل لایحه تخصیص، تصویب کرده بود.

به نوشته وبگاه «جوییش پرس»، بسته هزینه‌های مصرفی نظامی امریکا همچنین شامل ۵/ ۴۷ میلیون دلار بودجه برای رژیم صهیونیستی جهت مقابله با تونل‌ها، ۴میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا و ۶میلیون دلار برای همکاری‌های تل‌آویو-واشنگتن در حوزه انرژی و آب می‌شود.

 

روزنامه ایران نیز با تیتر خروش بی‌سابقه برای برکناری «بی‌بی» نوشت:

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، اراضی اشغالی از ابتدای تابستان بارها به صحنه تظاهرات ضددولتی تبدیل شده است اما از صبح شنبه شهرهای قدس، تل‌آویو و قیساریه فصل تازه‌ای از اعتراضات را به «نتانیاهو» و هم‌پیمانانش نشان داد.

شمار زیادی از تظاهرکنندگان با بستن 260 مسیر مواصلاتی، میدان‌ها و چهارراه‌های پرتردد و همچنین با حضور در محدوده خانه و دفتر کار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را «نخست‌وزیر خلافکار» خطاب کرده و خواهان کناره‌گیری او از دولت تا تعیین تکلیف اتهامات فساد، رشوه و سوءاستفاده از قدرتش بودند.

رسانه‌های اسرائیلی شمار تظاهرکنندگان روز شنبه سرزمین‌های اشغالی را بیش از 10 هزار نفر عنوان کردند که تا واپسین ساعات شب در خیابان‌ها رژه رفته و با شعارهایی آرامش منطقه را بر هم زدند. صدها نفر نیز با وجود مداخله پلیس تا ساعت 2 بامداد در خیابان‌ها ماندند تا مأموران امنیتی برای متفرق کردن آنها به زور متوسل شوند.

این معترضان که تحت هدایت گروهی از فعالان ضددولتی به خیابان‌ها آمده بودند، با به صدا درآوردن شیپورهایی، «نتانیاهو» را متهم به فرار کردن از مردم کردند و با شعار «بی‌بی به خانه برو»؛ استعفایش را خواستند.

سیاست سکوت «نتانیاهو» 

به باور ناظران آنچه مرور تظاهرات‌های یک‌ماهه اخیر نشان می‌دهد، شیوع ویروس کرونا، ناکارآمدی دولت در کنترل شرایط و به نوشته «آسوشیتد‌پرس» آمار 20 درصدی بیکاری در سرزمین‌های اشغالی، اعتراضات را روز به روز جدی‌تر و گسترده‌تر کرده است.

با وجود این اعتراضات وسیع، «نتانیاهو» سیاست سکوت را در پیش گرفته و با بی‌توجهی به شرایط ناآرام اسرائیل همچنان سیاست‌های قدرت‌طلبانه خود را دنبال می‌کند. او همچنین در واکنش‌هایی مشابه واکنش‌های «دونالد ترامپ» در مواجهه با معترضان ضد نژادپرستی در امریکا، برای عادی‌سازی این شرایط معترضان را «چپ‌های افراطی» و «آنارشیست» خطاب و متهم به آشوب‌طلبی کرده است.

حزب او، «لیکود» نیز در این راه برای نجات «بی‌بی»، انگشت اتهام را به سوی رسانه‌های اسرائیلی گرفته و دو شبکه تلویزیونی را به دلیل پوشش لحظه به لحظه تجمعات، متهم به بزرگنمایی اجتماع معترضان کرده است.

 

فراخوان خروش میلیونی

در شرایطی که گفته می‌شود اسرائیلی‌های مقیم سانفرانسیسکو نیز همزمان به خیابان‌ها آمده بودند، معترضان از اسرائیلی‌های مقیم شهرهای مختلف جهان نیز خواستند تا همسو با آنها رفتن «بی‌بی» را فریاد بزنند.

«ییل کوهن پاران»، از اعضای سابق کنست به «هاآرتص» گفت: «من این هفته خروشی واقعی دیدم. مردم اسرائیل این‌بار سازمان‌یافته علیه یک مقام فاسد برخاسته‌اند. این همان چیزی است که می‌تواند هر کسی را از خانه بیرون بکشد. من در کنست بوده‌ام، آنها هیچ کاری برای مردم نمی‌کنند. این دولت باید کنار برود. اسرائیل نیاز به اصلاحات دارد و انتخابات نیز چندان دور نیست.»

«دانا میلز»، فعال چپگرای اسرائیلی مؤسسه مردم نهاد صلح نیز گفت: «این دولت با وحشت‌آفرینی عجین شده است و وظیفه ماست که این رهبران خشونت طلب را متوقف کنیم.»

در میان تظاهرکنندگان شماری کودک نیز دیده می‌شدند. «گالی شورر» که با فرزندش آمده بود گفت: «این نخستین باری است که در اعتراضات علیه نتانیاهو شرکت می‌کنم. واقعاً از واقعیتی که می‌بینم به هراس افتاده‌ام و نگران آینده فرزندم هستم. امیدوارم این اعتراضات بتواند تغییری ایجاد کند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرائیل سرزمین های اشغالی تظاهرات سرزمین های اشغالی رسانه های اسرائیلی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علیه نتانیاهو خیابان ها نخست وزیر کم سابقه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود

رئیس جمهور کشورمان گفت: راه حل مسئله فلسطین عبارت است از «هر فلسطینی یک رای»،‌ یعنی اهالی فلسطین اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی بتوانند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند. راهکار برخورد با غاصب، میدان دادن به او نیست بلکه باید غاصب از سرزمین غصب‌شده بیرون رانده و مجازات شود.

به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سریلانکایی خود خاطرنشان کرد: موضوع فلسطین امروز به مسئله اصلی مسلمانان و همه مردم جهان تبدیل شده‌است. ملت‌ها امروز از ظلم بزرگی که به مردم غزه و فلسطین می‌شود نگران هستند. سؤال مردم جهان این است که چرا این میزان کودک‌کُشی و نسل‌کُشی در حال وقوع است؟

وی اضافه کرد: چرا مسئولین و سازمان‌های بین‌المللی در خصوص بروز جنایات در غزه انجام وظیفه نمی‌کنند، کسانی در کسوت انسان، جنایاتی می‌کنند که هیچ درنده‌ای آن را مرتکب نمی‌شود. با چه منطقی این همه جنایت چندماه است که مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته؟ تاسف‌بار تر اینکه چرا سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان‌های متولی حقوق بشر از کارایی افتاده‌اند و اقدام مؤثری برای جلوگیری از این همه جنایت انجام نمی‌دهند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تهران و کلمبو در قطع سریع بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و کمک‌رسانی فوری به فلسطینیان اتفاق نظر دارند. راه حل مسئله فلسطین عبارت است از «هر فلسطینی یک رای»،‌ یعنی اهالی فلسطین اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی بتوانند حکومت مورد نظر خود را انتخاب کنند. این راه حل هم عادلانه و هم دموکراتیک است. راهکار برخورد با غاصب، میدان دادن به او نیست بلکه باید غاصب از سرزمین غصب‌شده بیرون رانده و مجازات شود.

در ادامه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی