Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا یک و نیم هکتار از اراضی منابع ملی منطقه بیدرسته بخش مرکزی فسا از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

او، بیان کرد: نیرو‌های منابع طبیعی پس از دریافت خبری مبنی بر تصرف و کاشت غیر قانونی نهال انجیر در عرصه منابع طبیعی، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مسئولان قضایی انجام و متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزیان تصریح کرد:  اجرای این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اجرا و طی آن با همکاری پاسگاه انتظامی کوشک قاضی فسا نهال‌های انجیر غیر مجاز کاشته شده قلع و قمع و این بخش از اراضی ملی رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه اولویت اصلی منابع طبیعی است که در این راستا اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

او،از شهروندان در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در سطح عرصه‌های منابع طبیعی تخلفات را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری عرصه های منابع طبیعی شهرستان فسا منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت