Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی بخشنامه ای اعلام کرد که از این پس واردکنندگان انواع لاستیک سبک و سنگین قبل از عرضه به بازار باید قیمت کلیه محصولات‌ را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده که در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سو استفاده برخی افراد فرصت طلب، با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی CPPO.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mimt.gov.ir، کلیه واردکنندگان انواع تایر، موظف هستند قیمت مصرف کننده محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند.  

از  آنجایی که انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و... و. قرار دارد، در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور، مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه های نظارتی است.  

در پایان این اطلاعیه هم یادآوری شده که ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواد خارجی و وارداتی تشکیل می‌دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام‌شده اثرگذار است و آن را افزایش می‌دهد. در نهایت هم اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت‌های تولیدکننده ابلاغ کرد و حدود یک هفته پیش هم  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمت‌ها موافقت کرد.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار لاستیک‌های وارداتی و داخلی اعم از سبک، سنگین جاده‌ای و خارج جاده باید در سامانه جامع تجارت داخلی عرضه شود. همچنین لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز ۴۲۰۰ تومان باید مطابق با ضوابط قبلی یعنی میزان پیمایش و حواله عرضه شود و عرضه لاستیک‌های وارداتی و تولید داخل با ارز نیما نیز باید در سامانه جامع تجارت و از طریق شبکه مجاز با ثبت کامل اطلاعات خریدار، شماره پلاک، کارت پیمایش، میران پیمایش و ... صورت گیرد.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واردکنندگان لاستیک حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

طبق اعلام نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع برنج اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ قیمت انواع برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار به شرح ذیل است:

هر کیلوگرم انواع دودی پر محصول غیرتنظیم بازار 93 هزار تومان
هر کیلوگرم هاشمی غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم دمسیاه غیرتنظیم بازار 115 هزارتومان
هر کیلوگرم شیرودی غیرتنظیم بازار 81 هزار تومان
هر کیلوگرم طارم اصل غیرتنظیم بازار 115هزار تومان
هر کیلوگرم فجر غیرتنظیم بازار 92 هزار تومان
هر کیلوگرم قهوه ای غیرتنظیم بازار 94 هزار تومان
هر کیلوگرم معطر ایرانی سایر انواع (گرده، چمپا، عنبر بو ...) غیرتنظیم بازار 76 هزار تومان
هر کیلوگرم ندا غیرتنظیم بازار 48 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه پر محصول غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم نیمدانه معطر غیرتنظیم بازار 61 هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی پاکستانی غیرتنظیم بازار 38 هزار تومان
هر کیلوگرم هندی وارداتی دانه بلند 1121 غیرتنظیم بازار 52هزار تومان
هر کیلوگرم وارداتی هندی دانه بلند غیرتنظیم بازار برندهای طبیعت، محسن، مژده و غیره 62هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب