Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:27:42 GMT

امضای قرداد نفتی آمریکا با کردهای سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۶۶۹

امضای قرداد نفتی آمریکا با کردهای سوریه

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که یک شرکت نفتی آمریکایی توافق‌نامه‌ای را با کردهای سوریه که میدان‌های نفتی شمال شرقی این کشور را کنترل می‌کنند، امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که یک شرکت نفتی آمریکایی توافق‌نامه‌ای را با کردهای سوریه که میدان‌های نفتی شمال شرقی این کشور را کنترل می‌کنند، امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه این قرارداد را که هدف آن سرقت نفت خام سوریه است، غیرقانونی نامید.

در بیانیه این وزارتخانه که در رسانه‌های دولتی منتشر شده، نام شرکت آمریکایی طرف قرارداد با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، اتحادی که با کمک ایالات متحده امتداد شمال و شرق سوریه را از دولت اسلامی این کشور مصادره کرده، ذکر نشده است.

مقام‌های نیروهای کرد سوریه از اظهارنظر در این باره خودداری کردند در ادامه نیز مقام‌های ایالات متحده آمریکا نیز  هیچ اظهارنظری در این باره نکردند.

یک سناتور آمریکایی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه دادرسی کمیته روابط خارجی سنا در روز پنجشنبه به توافقی  بین یک شرکت آمریکایی و نیروهای کرد سوریه درباره میدان‌های نفتی اشاره کرده بودند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در این جلسه اعلام کرد که مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه به وی اطلاع داده است که قراردادی بین یک شرکت آمریکایی و این نیروها برای مدرن‌سازی میدان‌های نفتی شمال شرقی سوریه امضا شده است و از پمپئو پرسید آیا دولت از آن حمایت می‌کند یا خیر.

پمپئو در این نشست که به‌طور مستقیم از شبکه پی‌بی‌اس پخش می‌شد، در پاسخ به این پرسش گفت: بله حمایت می‌کنیم، این توافق‌نامه کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتیم طول کشید و اکنون در حال اجرای آن هستیم.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق توافق‌نامه شبه نظامیان القسد (SDF) با یک شرکت نفتی آمریکایی را برای سرقت نفت سوریه تحت حمایت و پشتیبانی دولت آمریکا به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. این توافق‌نامه باطل است و هیچ مبنای قانونی ندارد.

سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱، روزانه حدود ۳۸۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که با وجود عقب‌نشینی نظامی از شمال شرقی سوریه، تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در بخش نفتی این منطقه باقی خواهند ماند.

پنتاگون اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که درآمد نفتی این منطقه متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: کردهای سوریه نیروهای دموکراتیک سوریه میدان نفتی سوریه میدان های نفتی نفتی آمریکا توافق نامه شمال شرقی یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار نفتی‌ها

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

دریافت 35 MB

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • سختی کار نفتی‌ها
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت