Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: آمریکا متعهد شده بود که مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی ۴۶۰۰ زندانی طالبان آغاز شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری گفت: آمریکا متعهد شده بود که اگر 4 هزار و 600 زندانی طالبان آزاد شوند مذاکرات مستقیم آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دولت افغانستان براساس قانون صلاحیت آزادی 400 زندانی باقیمانده طالبان را ندارد، افزود: لویه‌جرگه مشورتی روز جمعه (17 مرداد) برای تصمیم‌گیری در این باره برگزار خواهد شد.

صدیقی در ادامه تصریح کرد که برگزاری لویه‌جرگه برای اتلاف وقت در روند صلح نیست بلکه هدف آن آگاه ساختن مردم از خطرات و روندهای روند صلح است.

وی افزود که مردم خواستار برقراری صلح و آتش‌بس در افغانستان هستند و اقدامات دولت نیز در راستای صلح باعزت و پایدار در این کشور است.

از سوی دیگر، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به تصمیم دولت افغانستان برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح جهت تصمیم‌گیری درباره آزادی 400 نفر از زندانیان این گروه اظهارداشت که هرگونه تاخیر در آزادی این زندانیان به معنی ادامه جنگ است.

شاهین به «طلوع نیوز» گفته که این تصمیم دولت به زیان مردم افغانستان است و برخوردها درباره روند صلح باید صادقانه باشد.

طالبان: هرگونه تأخیر در آزادی زندانیان به‌ معنی ادامه جنگ استزمان برگزاری لویه‌ جرگه برای ادامه آزادی زندانیان طالبان مشخص شدوزارت دفاع افغانستان: نیروهای افغان به ادامه آتش‌بس با طالبان متعهد هستند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیش از این نیز به تسنیم گفته بود که این گروه فقط زمانی وارد مذاکرات مستقیم با دولت می‌شود که زندانیان باقیمانده‌اش مطابق با فهرست ارائه شده در قطر آزاد شوند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... طالبان: برای تمدید آتش‌بس ۳ روزه تصمیمی گرفته نشده است افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طالبان: برای تمدید آتش‌بس ۳ روزه تصمیمی گرفته نشده است افشاگری رویترز از پیشنهادهای خلیلزاد برای تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۲ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۳ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر ۴ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۵ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۶ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۷ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۸ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر مصاحبه| تحلیلگر عراقی: شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم نیست وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد مهمترین اخبار تسنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است درخواست نمایندگان مجلس برای مسکوت‌ماندن احیای وزارت بازرگانی نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد حطیط بررسی کرد: عمق شکست آمریکا و سردرگمی اسرائیل در برابر حزب الله درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان آزادی زندانیان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

محمد رهاوی یکی از کارکنان زندان مرکزی یزد با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد مبلغ ۲۴ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد و با این اقدام موجب تداوم پنجشنبه‌های مهربانی ستاد دیه یزد شد.

این نیکوکار یزدی در خصوص این اقدام گفت: این اقدام را به نیت خشنودی خداوند متعال و جهت شادی روح اموات اهدا کردم و امیدوارم با این اقدام دل یک خانواده که چشم انتظار آزادی پدر خود هستند شاد شود.

گفتنی است بسیاری از خیرین استان یزد پنجشنبه‌ها با حضور در ستاد دیه استان مبالغ مورد نظر خود را جهت شادی روح اموات به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا میکنند که این اقدام در قالب پویش رضوان و پنجشنبه‌های مهربانی در این استان معروف گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است