Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:00:56 GMT

موسوی معاون اول دادستان کل کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۸۱۰

حجت الاسلام سید محسن موسوی با حکمی به عنوان معاون اول دادستان کل کشور منصوب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تودیع و معارفه معاون اول دادستان کل کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رئیس دفتر دادستان کل، معاونین، مشاورین و و دادیاران دادستانی کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این مراسم با تبریک اعیاد خجسته قربان و غدیر و میلاد با سعادت حضرت امام هادی (ع) معارفه معاون اول دادستان کل را در این ایام به فال نیک گرفت و گفت: از حضور شما در این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال توان مضاعف دهد که بتوانیم بیش از گذشته به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنیم.

این مقام قضایی در ادامه به حدیثی از امام هادی (ع) اشاره کرده و گفت: حضرت امام هادی علیه السلام می‌فرمایند: " اُذکُر حَسَراتِ التَّفریطِ بِأَخذِ تَقدیمِ الحَزمِ: به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت‌های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن".

وی در تبیین این حدیث اظهار کرد: همه ما در عرصه کار و زندگی دچار قصور و کوتاهی شده ایم؛ لذا وقتی که یک انسان منصف به دادگاه درونی خود یعنی وجدانش می‌نگرد از این قصور و کوتاهی‌ها افسوس می‌خورد و متأسف می‌شود. اما امام بزرگوارمان در این حدیث یک راه حل برای این افسوس‌ها بیان فرموده و آن این است که با گرفتن تصمیم قاطع گذشته خود را جبران کنیم؛ لذا انسان وقتی متوجه شد که دچار غفلت یا قصور شده است باید تصمیم قاطع بگیرد که دیگر آن را تکرار نکند و به دنبال جبران آن کوتاهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: همه باید به خود متذکر شویم که این پست و مقام و مسئولیت‌ها دائمی نبوده و مقطعی است. جایگاه و وظایف در دادستانی کل کشور هم بسیار خطیر، سنگین و حساس است و این سنگینی کار بار مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک دادستانی مقتدر و قوی داشته باشیم باید نیرو‌های توانمند و مسئولیت پذیر را در آن داشته باشیم و دادستانی مقتدر میسر نخواهد شد مگر توسط افراد آن و اقدامات ایشان؛ لذا شما معاونین، مشاورین، دادیاران و قضات محترم هستید که به این مجموعه جایگاه و اقتدار می‌بخشید و انجام وظایف محوله در چارچوب قانون است که این صلابت و شایستگی را محقق خواهد کرد.

وی افزود: کار در دادستانی کل به نحوی است که همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا تکالیف انجام شود. به تنهایی نمی‌توان کاری را پیش برد مگر با همفکری، همکاری و هم افزایی. اکنون در جایگاهی هستیم که مسئولیت سنگینی بر عهده ما نهاده شده و لازم است وظایف را به صورت جمعی پیش ببریم.

این مقام قضایی به موضوع تحول هم اشاره داشته و گفت: مسأله تحول که اکنون به صورت جدی در دستگاه قضایی دنبال می‌شود خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و مردم است. ما حدود ۴۰۰ دادستان در سراسر کشور داریم و تحول در دستگاه قضایی محقق نخواهد شد، مگر با اقدامات و تلاش‌های همه این عزیزان و خدمتگزاران.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دادستانی کل کشور احیای حقوق عامه است، گفت: احیای حقوق عامه از جمله وظایفی است که قانون اساسی صراحتا به آن اشاره کرده و اجرای آن را متوجه ما دانسته است. این مسئولیت در دو سه سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است و وظیفه ماست که عقب ماندگی و کوتاهی‌های موجود در این سال‌ها را جبران کنیم؛ لذا کار در این حوزه بسیار زیاد است و باید در هر جایگاه و پستی که هستیم به این مسأله توجه کافی داشته باشیم.

دادستان کل کشور مسأله کار جهادی را هم مورد توجه قرار داد و گفـت: کار در نظام جمهوری اسلامی و به خصوص در دادستانی کل به گونه‌ای نیست که بشود به ساعات کار اداری بسنده کرد، بلکه باید به صورت شبانه روزی و البته جهادی کار را دست گرفت و پیش رفت. اگر خدایی نکرده بخواهیم به همان ۸ -۹ ساعت اداری اکتفا کنیم قطعا به نظام و مردم جفا و خیانت کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین مصدق در دوران مسئولیتشان در سمت معاون اول داستانی کل اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین مصدق در دوران مسئولیشان در جایگاه معاون اول خدمات ارزنده‌ای داشتند از جمله اینکه تلاش زیادی کردند که دادیاران در شعب دیوانعالی حاضر شوند و در رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر مناسب دادیاری را داشته باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بحمدالله فرد شایسته و شجاع و انقلابی دیگری اکنون در این جایگاه قرار می‌گیرند که دارای صفات و محسنات متعددی هستند و امیدواریم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی که از حالا به عنوان معاون اول دادستانی کل کشور به نظام جمهوری اسلامی خدمت خواهند کرد راه و مسیری که قبلا ریل گذاری شده است را با سرعت و قاطعیت دنبال کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور اظهار کرد: دین مبین اسلام برای تمام بشریت و حیات اجتماعی انسان‌ها برنامه جامع و کاملی دارد و نمونه کامل این انسانیت را می‌توان ائمه اطهار (علیهم السلام) دانست.

وی گفت: وقتی یک جامعه شکل می‌گیرد عقاید و نظرات مختلفی در آن مطرح می‌شود که برای اجرای درست قانون و مقررات نیازمند ضمانت اجرا هستیم تا جامعه دچار اختلاف و گرفتاری نشود.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این رابطه اسلام بابی دارد به اسم قضا و قضاوت که پشتوانه اجرای قانون است. در کشور ما هم قوه قضاییه و دادستانی کل کشور ضمانت اجرای قوانین است تا جامعه درپرتو این ضمانت اجرا به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستانی کل بحث احیای حقوق عامه است. خوشبختانه در این رابطه تلاش‌های بسیار خوبی در ۲- ۳ سال اخیر صورت گرفته که لازم است با قدرت و سرعت بیشتری این مسیر طی شود.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که لازم است در دادستانی کل پیگیری شود بحث شناسایی و حمایت از قضات و دادیاران جوان و شجاع است که در دادسرا‌های سراسر کشور در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. قطعا اگر با استفاده از ظرفیت این نخبگان در هر شهر و استانی اتاق‌های فکری تشکیل شود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی آن منطقه کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر، فضای مجازی، حقوق عامه، مشکلات اقتصادی و ... کار‌های زیادی وجود دارد که انشالله بتوانیم با برنامه‌ریزی، همفکری و مشورت با همکاران عزیز در دادستانی کل گام‌های موثری را در راستای اهداف از پیش تعیین شده برداریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین مصدق تقدیر و حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با دریافت ابلاغ به سمت معاون اول دادستان کل کشور منصوب شد.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین موسوی پیش از این معاون قضایی دادگستری استان فارس، رئیس دادگستری شهرستان داراب و نیز لامرد بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی موسوی معاون اول دادستان کل کشور طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی معاون اول دادستان کل کشور حجت الاسلام و المسلمین دادستانی کل کشور المسلمین منتظری مقام قضایی دادستانی کل جمهوری اسلامی حقوق عامه تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رایزنی ها با منتخبان مجلس دوازدهم با هدف انتخابات هیات رئیسه مجلس بالا گرفته است. از گوشه و کنار خبر می رسد کاندیداهای احتمالی حتی با دادن وعده هایی تلاش دارند که رقبای دیگر را از صحنه کنار بزنند.

ترکیب مجلس دوازدهم که در آن تا این لحظه طیفی اکثریت را بدست نیاورده است این رایزنی ها را نیز دشوارتر از ادوار پیشین کرده است.

فرید موسوی از منتخبان اصلاح طلب مجلس دوازدهم که سابقه حضور در مجلس دهم را نیز داشته است، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، معتقد است تا روشن نشدن تکلیف 45 کرسی باقیمانده مجلس نمی توان تصویری دقیق از فراکسیون های مجلس دوازدهم ارائه کرد.

موسوی تاکید می کند؛«فراکسیون‌ها اسامی مختلفی دارند اما هنوز فراکسیون سیاسی شکل نگرفته و جلسات بر محور اشخاص بوده است تا احزاب و گروه‌های سیاسی. مثلا جلسه قالیباف، جلسه متکی یا ...

ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با فرید موسوی، نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید؛

****

*آقای موسوی! برخی کارشناسان و چهره های سیاسی معتقدند در مجلس دوازدهم فراکسیون حداکثری شکل نمی‌گیرد، ارزیابی شما از مجلسی با وجود چند فراکسیون به چه صورت است؟

قضاوت زود است و دوستانی که اظهارنظر کردند گمانه‌زنی‌های خودشان بوده و بیشتر رسانه‌ها این بحث‌ها را داشتند اما اینکه واقعیت به چه صورت است باید اجازه بدهیم دوستان از شهرستان‌ها بیایند و نمایندگان بهتر یکدیگر را بشناسند.

در حال حاضر نمایندگان چندان شناختی از هم ندارند، هر اندازه به زمان تشکیل مجلس نزدیک شویم، حضور نمایندگان در تهران و جلسات بیشتر می‌شود، البته به جلساتی که تشکیل می‌شود چندان نمی‌شود اکتفا کرد. در شرایط فعلی بسیاری در حال ارزیابی هستند.

نظام سیاسی در کشور ما حزبی نیست و در پارلمان احزاب نقش آنچنانی ندارند که بگوییم این منتخب از آن حزب است و دیگری از این حزب. بسیاری با استفاده از ظرفیت‌های شخصی خود حضور پیدا کردند. لذا اواخر اردیبهشت ماه می‌توان برداشت دقیق از ترکیب فراکسیون‌ها داشت و الان نمی‌توان گفت که کدام فراکسیون اکثریت دارد.

در جلسات با منتخبان مجلس دوازدهم خبری از مرامنامه و مانیفست نیست

*خبری منتشر شد که تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس آینده کلید خورده و با برخی منتخبان نیز جلساتی تشکیل داده، شما به این جلسات دعوت شدید؟

بله، جلسات متعددی تشکیل می‌شود و افرادی که برای هیئت رئیسه تلاش می‌کنند، جلسه برگزار می‌کنند و تا الان اسامی مختلفی مطرح شده است اما در جلسات خبری از مرامنامه و مانیسفت نیست و نمی‌توان به تعداد حاضران در جلسه اکتفا کرد، به این علت که افرادی هستند که در همه جلسات شرکت می‌کنند تا بتوانند ارزیابی دقیق‌تری داشته باشند اما به نظر بنده نمی‌توان برداشت صحیح داشت و قضاوت زود است.

فراکسیون‌ها اسامی مختلفی دارند اما هنوز فراکسیون سیاسی شکل نگرفته و جلسات بر محور اشخاص بوده است تا احزاب و گروه‌های سیاسی.

جلسات با محوریت اشخاص شکل می گیرد نه طیف سیاسی

*مثلاً می‌گویند فراکسیون قالیباف یا فراکسیون متکی یا....

بله، برای مثال می‌گویند جلسه قالیباف، متکی یا صبح ایران و ... که هنوز نمی‌توان گفت به چه صورت است. البته اعتدالی‌ها هم جلساتی را دارند اما هنوز مرزبندی‌های دقیق‌تر مشخص نشده است.

*چند فراکسیونی بودن مجلس چه آثاری دارد؟

فراکسیون‌های مختلف به جای خود اما اینکه سلایق مختلف در جامعه صدای نماینده خود را در مجلس بشنوند هم امنیت ملی را افزایش می ‎دهد و هم منجر به این می شود که صدای مردم در مجلس انعکاس داشته باشند.

تکثر صداهای مردم در مجلس به افزایش سرمایه اجتماعی کشور کمک می کند

نکته قابل توجه این است که اگر همگی را در یک مجموعه خلاصه کنیم و مانع شنیده شدن صحبت‌های دیگر بشویم، از جهات مختلف برای کشور و مردم آسیب‌زا است و در شرایط فعلی که سرمایه اجتماعی با چالش جدی روبرو است، تکصدایی وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. اما تکثر صداهای مختلف می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی کشور موثر باشد.

حمله به ستاد انتخاباتی ام، از سوی رقبا صورت گرفته بود

*آقای موسوی! در روز اول تبلیغات انتخاباتی، خبر حمله به ستاد انتخاباتی شما منتشر شد، ماجرا چه بود؟

ماجرای حمله به ستاد بنده را با دیدگاه سیاسی نمی‌توان نگاه کرد، در حقیقت بحث‌های منطقه‌ای و محلی بود که رفع شد اما موضوعی است که اتفاق افتاد و زیبنده مردم این شهر نبود و امیدوارم افرادی که این اتفاق رارقم زدند به اشتباه خود پی برده باشند.

*این حمله از طرف رقبای شما بود؟

بله.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900709

دیگر خبرها

  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز