Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@11:51:43 GMT

طرز تهیه کمپوت زردآلو

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۲۹۷

طرز تهیه کمپوت زردآلو

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کمپوت زردآلو را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

زردآلو
آب
شکر

طرز تهیه:

زردآلو‌ها را تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شوند و آب اضافه‌ای نداشته باشند.

زردآلو‌ها را در شیشه‌های استریل و خشک بریزید و شیشه را خوب تکان دهید و چند بار به سطح بکوبید تا جابجا شوند و فضای اضافه بیش از حد بین میوه‌ها نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌ها را با آب جوشیده خنک شده پر کنید و در هر شیشه ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری شکر بریزید. میزان شکر بستگی به ذائقه شما و شیرینی‌ها میوه‌ها دارد.

اگر زردآلو‌ها خیلی شیرین هستند، شکر کمتری اضافه کنید.

مقداری از شربت را بچشید و شکر را با توجه به شیرینی میوه و ذائقه خود اضافه کنید، در کل کمپوت نباید زیاد شیرین باشد.

شیشه‌ها که کامل پر شد، در فلزی آن‌ها را محکم ببندید و درون قابلمه‌ای بچینید.

قابلمه را با آب شیر پر کنید تا جاییکه شیشه‌ها در آب باشند و روی شعله قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. از زمانیکه به نقطه جوش رسید ۱۵ دقیقه شیشه‌ها بجوشند.

سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شیشه‌ها از داغی بیفتند سپس از آب خارج کنید و به صورت وارونه روی سطحی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

وارونه کردن شیشه باعث میشود اگر هوای اضافی درون شیشه باشد خارج شود و همچنین اگر در شیشه به خوبی بسته نشده باشد، مایه کمپوت از آن خارج شود و متوجه شوید، شیشه‌ای که نشتی دارد باید زودتر از بقیه مصرف شود.

شیشه‌ها را بعد از خنک شدن به یخچال انتقال دهید و تا قبل از باز شدن در شیشه، حدود ۶ ماه قابل نگهداری هستند و در صورتیکه در شیشه باز شد ظرف چند روز باید مصرف شود.

کمپوت نیاز به هیچ افزودنی مانند وانیل یا زعفران و یا رنگ غذا ندارد و میوه به اندازه کافی طعم و رنگ دارد.

نکته: در صورت تمایل می‌توانید آب و شکر را در ظرفی مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید تا شکر حل شود و اجازه دهید از داغی بیفتد و سپس شیشه‌ها را با آن پر کنید.

نکته: همچنین میتوانید آب و شکر را مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید و زردآلو‌ها را به آن اضافه کنید و حدود ۳۰ دقیقه یا تا زمانیکه بپزند و نرم شوند با شعله متوسط بجوشند. سپس در شیشه بریزید و ظرف یک هفته مصرف کنید. این روش قابلیت نگهداری طولانی مدت ندارد.

منبع:ashpazi_ba.ma

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه کمپوت کمپوت سبک زندگی پارسی خبر قرار دهید زردآلو ها شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان

دادستان عمومی و انقلاب ماهان از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی شیشه و بازداشت سرکردگان این باند در ماهان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، سینا بنی‌اسد دادستان عمومی و انقلاب ماهان صبح امروز از کشف و پلمب یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در ماهان خبر داد و گفت: پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه اقدام می‌کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر شد، گفت: سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان موفق به کشف و ضبط بیش از کشف 36 کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از 50 کیلوگرم پیش‌سازهای موادمخدر صنعتی از سوداگران مرگ شدند.

دادستان عمومی و انقلاب ماهان ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب شده، دو متهم بازداشت شده‌اند و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده‌اند صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 8 قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد، بیان کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است.

بنی‌اسد با بیان اینکه به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد، افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمام شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • بدرود ؛ محمد نوری
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی