Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@07:32:21 GMT

سرقت ۲۱ شمش از طلافروش کیفی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۴۴۷

سارق چشم رنگی که بعد از آزادی از زندان با همدستانش کیف قاپی می کرد باورش نمی شد که در نخستین سرقت از دو طلافروش کیفی 21 شمش طلا به چنگ بیاورد.

به گزارش ایران، به دنبال افزایش شکایت های کیف قاپی از یک ماه قبل در مناطق شمال غرب و غرب تهران به پلیس ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. طبق اظهارات مالباختگان دو مرد سوار بر موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردان خشن در حالی که ماسک بهداشتی به صورت داشتند به مالباخته ها نزدیک شده و کیف آنها را می قاپیدند و اگر با مقاومت سوژه ها مواجه می شدند آنها را هل داده یا روی زمین می کشاندند تا درنهایت مالباخته کیف را رها کرده و آنها نقشه سرقتشان را اجرا کنند.

مردی با چشم های رنگی

در تحقیق از مالباخته ها، آنها مدعی بودند که یکی از سارقان چشمانی رنگی داشت و روی یکی از ابروهایش جای شکستگی دیده می شد.ابروی شکسته و چشمان رنگی تنها سرنخی بود که ماموران پلیس از سارق داشتند و با همین سرنخ، تیم تحقیق با این احتمال که کیف قاپان سابقه کیفری دارند به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار اداره آگاهی رفتند.همانطور که تیم تحقیق حدس زده بود در میان تصاویر متهمان ، ماموران به چهره پسرجوانی رسیدند که ابروی شکسته و چشم‌های رنگی داشت. زمانی که تصویر متهم سابقه دار به مالباخته ها نشان داده شد آنها مرد جوان را به عنوان یکی از کیف قاپان شناسایی کردند.

دستگیری در محل قرار

با شناسایی هویت یکی از متهمان به نام مجید، مخفیگاه های احتمالی او زیر نظر گرفته شد و با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که مجید در یکی از مناطق شمال پایتخت با فردی قرار فروش شمش طلا گذاشته است.ماموران بلافاصله راهی محل قرار شده و با زیر نظر گرفتن محل ، هنگامی که مجید و دوستانش قصد معامله شمش های یک کیلویی و طلا را داشتند، آنها را دستگیر کردند.

اعتراف به سرقت کیف های طلا

مجید که سربزنگاه بازداشت شده بود و چاره ای جز اعتراف نمی دید به کیف قاپی های سریالی اعتراف کرد و گفت: یک ماه قبل از زندان آزاد شدم، بیشترعمرم را به خاطر کارهای خلاف در زندان بودم اما هر بار بعد از آزادی دوباره به دنبال کارهای خلاف می رفتم.او ادامه داد: از زندان که آزاد شدم به خاطر اینکه باید رد مال شاکی ها را می دادم مجبور شدم دوباره با همدستی سه سارق دیگر دست به سرقت بزنم . هر بار دو ترکه با موتورسیکلت در خیابان ها پرسه می زدیم و اقدام به کیف قاپی می کردیم.

سرقت 21 شمش طلا

متهم ادامه داد: وقتی قیمت طلا گران شد تصمیم گرفتیم کیف هایی را سرقت کنیم که داخلش طلا باشد . با این نقشه به سراغ طلافروش های کیفی رفتیم و با زیر نظر گرفتن طلافروشی، بعد از چند روز دو مرد جوان را دیدیم که از طلافروشی با یک کیف بیرون آمده و سوار بر موتورسیکلت شدند.

در خیابانی خلوت راهشان را سد کرده و با تهدید چاقو کیف هایشان را به سرقت بردیم. وقتی به مخفیگاه مان رسیدیم تصور می کردیم مقداری طلای خرده داخل کیف ها باشد. اما آنچه داخل کیف بود ما را شوکه کرد باورمان نمی شد ۲۱ شمش طلای یک کیلویی داخل کیف بود . از خوشحالی داشتیم سکته می کردیم باورمان نمی شد اینقدر خوش شانس باشیم. تصمیم گرفتیم شمش ها را بفروشیم چند تایی را بعد از سرقت فروختیم و روز دستگیر شدن برای فروش تعدادی دیگر رفته بودیم که دستگیر شدیم.

با اعتراف متهم جوان، سه همدستش که در سرقت شمش نقش داشتند و سه متهم دیگر که در فروش شمش ها دست داشتند بازداشت شده و در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شدند. اما نکته عجیب در این ماجرا این بود که بررسی ها نشان می دهد دو طلافروش کیفی که ۲۱ شمش طلا از آنها سرقت شده تا به حال شکایت نکرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی شاکی های احتمالی کیف قاپی و دو طلافروش کیفی ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی سرقت شمش طلافروش طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر مهرداد بذرپاش محمدرضا نوایی طلافروش کیفی کیف قاپی شمش طلا کیف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی

  دررحکم اووظایفی ازاین قرارآمده بود:برنامه‌ریزی دقیق وعملیاتی جهت تحقق سند تحول رسانه‌ملی به‌عنوان میثاق مشترک سازمانی در دوره تحول، نظارت هوشمندانه براجرای برنامه‌های راهبردی وعملیات هماهنگ و هم‌افزای مالی و محتوایی، برنامه‌ریزی جهت تقویت بودجه و بنیه مالی سازمان با بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی و با هدف تحقق تکالیف قانونی دستگاه‌ها در قبال رسانه ملی، تقویت رویکرد «برنامه‌محوری» با بهره‌‌گیری هوشمندانه از«نظام بودجه‌ریزی» به‌عنوان ابزارتحقق برنامه درراستای ایفای نقش «‌تسهیلگر» و «‌پشتیبان» برای واحدهای عملیاتی سازمان، برنامه‌ریزی جهت بهینه‌سازی بهره‌وری و تعالی سازمانی، بازآرایی ساختار «مرکز طرح، برنامه و بودجه» با توجه به اقتضائات و الزامات رویکردی وسازوکاری مطرح در سند تحول.

وی در بازدیدی که از روزنامه جام‌جم داشت، با ما به گفت‌وگو نشست و دراین گفت‌وگو براساس محورهای مطرح‌شده دراین حکم از او درباره اقدامات تحولی سازمان در زمینه طرح، برنامه و بودجه در سال جدید پرسیدیم. وی در این خصوص توضیح داد: لازمه تحول ایجاد فرهنگ تحول است. تحول اتفاق نمی‌افتد مگر این‌که فرهنگ سازمانی تحول را پیش ببرد. تحول فردی نیست و حتی کار یک گروه هم نیست، بلکه کار یک مجموعه و سازمان است. برای تحول باید یک‌سری تمهیداتی در نظر گرفته شود که متأسفانه در این زمینه تأخیر ایجاد شد و چون تمهیدات لازم اندیشیده نشد، بسیاری از بخش‌های تحولی که در سند تحول به‌عنوان میثاق سازمانی در نظر گرفته شده، مسکوت و مغفول مانده بود. مظفری ادامه داد: ما به دستور دکتر جبلی طراحی کردیم که هیچ بخشی از سازمان نسبت به تحول غیرفعال نباشد. برای اولین‌بار بین بودجه، برنامه عملیاتی، اسناد راهبردی سازمان و سند تحول اتصال برقرار کردیم‌؛ یعنی ما‌به‌ازای هرچه در سند تحول پیش‌بینی شده است. در واقع متناسب با مأموریت هر یک از بخش‌ها، داریم ظرفیت تعیین می‌کنیم که اگر آن برنامه‌ها محقق شد، منابعش به تناسب با آن تخصیص یابد. این خود یک عامل انگیزشی و فرهنگ‌ساز است. 
   
واحدی به نام عملیات رسانه‌ای
مظفری در این خصوص تصریح کرد: واحد برنامه‌ریزی درسازمان و تخصیص منابع، معمولا از جنس برنامه رادیویی، تلویزیونی و پروژه بوده است. ما دراین دوره واحد را عوض کردیم و تعریف جدیدی به نام عملیات رسانه‌ای و بسته رسانه‌ای ارائه دادیم. بسته رسانه‌ای مجموعه برنامه برای تحقق یک انگاره یا گزاره در ذهن مخاطبان است که برای ارزیابی آن از مرکز تحقیقات کمک گرفتیم. در این زمینه ارزیابی پیشینی و پسینی داریم. در پیش‌تست، قبل از آن‌که بخواهد آن بسته رسانه‌ای اجرا شود، ارزیابی می‌شود‌؛ مثلا میزان شناخت مردم از یک شهید را ارزیابی می‌کنیم و بعد ‌که بسته رسانه‌ای درباره همان شهید اجرا شد، باز بررسی می‌شود که چقدر تأثیرگذار بوده است.  وی درباره چگونگی بررسی شرح داد: عملیات رسانه‌ای کاملا اجرایی و مبتنی بر آنچه بر افکار عمومی و گروه هدف مخاطب اتفاق می‌افتد، ارزیابی می‌شود. مثلا فرض کنید یک پویش درباره شعار سال طراحی‌ شده است؛ این‌که چند نفرعضو پویش شدند،چه آثاری فرستادند، چقدر مشارکت کردند، چقدر در جامعه جریان‌سازی ایجاد و افراد و گروه‌های مختلف را درگیر کرده که منتج به رفتاری درمخاطب شود، ارزیابی می‌شود.نکته مهم این است که برخی حلقه‌های مدیریت پیام در این زنجیره مفقود بوده واین حلقه‌ها داردکامل می‌شود.برای مثال در سازمان صداوسیما حوزه‌ای برای اندیشه‌ورزی هدایت شده و منسجم برای تولید فناوری نرم رسانه‌ای نداشتیم. برای فناوری سخت نظیر‌ تبدیل اس‌دی به اچ‌دی، تبدیل آنالوگ به دیجیتال داشتیم و در این زمینه مثلا جهاد خودکفایی در حوزه فناوری‌های سخت انجام شد. این مجموعه را داریم ایجاد می‌کنیم که در حوزه فناوری نرم هم ظرفیت مذکور شکل بگیرد. وی با ذکر مثال عنوان کرد: مردم و برنامه‌سازان ایده‌هایی می‌دهند و به نام خودشان ثبت و تبدیل به الگوی رسانه‌ای می‌شود. تا وقتی از این الگو استفاده می‌کنیم آنها بهره‌بردار هستند و حقوق معنوی‌شان لحاظ می‌شود. این ابتدای زنجیره است. انتهای زنجیره هم ارزیابی جامع نداشتیم. نهایتا اندازه‌گیری میزان بیننده و شنونده و یک‌سری گزارش‌ها بوده که مرکز تحقیقات ارائه می‌دهد. برای همین نظامی با عنوان مدیریت عملکرد و کنترل راهبردی را تعیین می‌کنیم که در حین عملکرد نیز اهداف عملکردی این برنامه و بسته رسانه‌ای را پایش می‌کنیم.  با توضیحات مظفری می‌توان گفت ارتباط با برنامه‌ها و بسته‌های رسانه‌ای عمیق‌تر شده است و پا‌یش فقط مختص به انتهای کار نیست. او در این خصوص گفت: داریم طرحی را با عنوان همیار تولید، طراحی می‌کنیم که با ناظر کیفی برنامه فرق دارد. این بخش برنامه راهمراهی می‌کند تا این مسیر درست طی شود و اگرتهیه‌کننده در راه تولید به هر مشکلی برخورد، این بخش می‌رود و مشکل را حل می‌کند. یعنی دیدمان، دید تسهیل‌گری و رفع مانع است تا با راهبری بهینه اثربخشی را بالا ببریم. هم میزان کمی مخاطب را لحاظ می‌کنیم و هم میزان منابعی که در اختیار آن برنامه و بسته رسانه‌ای بوده است را با خروجی آن می‌سنجیم تا به میزان بهره‌وری رسانه‌ای آن برسیم. به‌نوعی می‌توان گفت استفاده بهینه در رسانه برای ما به شاخص بدل شده است. 
   
افزایش بهره‌وری رسانه‌ای
مظفری می‌گوید: برنامه‌ای در سیما داریم که با پروداکشن سنگین، میزان مخاطب پایینی دارد. در نقطه مقابل برنامه‌هایی در رادیو و سیما هست که با هزینه کم، مخاطبان زیادی جذب کرده است؛ این یعنی بهره‌وری رسانه‌ای. باید به این برنامه‌ها ضریب تشویقی دهیم. این موارد تا امروز لحاظ نمی‌شده  و الان دارد لحاظ می‌شود‌؛ همچنین این‌که یک حوزه رسانه‌ای مثل یک شبکه، گروه برنامه‌ساز با چند تا شبکه دیگر تعامل می‌کند تا کار مشترک انجام دهند؛ یک نوع شاخص تحولی است. این‌که این گروها با چند معاونت دیگر ارتباط می‌گیرند- مثلا رادیو فرهنگ با شبکه دو یا فلان شبکه استانی یا یک نهاد فرهنگی در بیرون سازمان ارتباط ایجاد می‌کند  یا حتی درحوزه بین‌الملل با شبکه دیگر - ضریب تحولی منصوب می‌شود.مظفری ‌افزود: هرقدرهم افزایی دراین دوره بیشتر باشد و رویکرد قرارگاهی در طراحی این مدل عملیات، قوی‌تر دیده شده باشد، حمایت قوی‌تری از این جنس کارها خواهیم کرد. این باعث می‌شود تحول واقعا محقق شود چون نیازبه برخی زیرساخت‌ها دارد که باید فراهم می‌شد و در این مدت، انجام شده است. قدری در ایجاد این زیرساخت‌ها عقب بودیم. بااین حال به‌سرعت درحال فراهم کردن آنها هستیم. گرچه اتفاق‌های خوبی روی آنتن افتاده است.محفل ازبرنامه‌هایی است که به ما الگومی‌دهد که می‌توانیم در حوزه‌های تأثیرگذار فرهنگی و مورد دغدغه مخاطب جذب کرده، نشاط ایجاد و جریان‌سازی کنیم. اینها با رویکرد تحولی، امکان ایجاد و توسعه پیدا کرده است. رسانه در این دوره نیاز به یک زیست بوم جدید دارد که در آن، نقش اصلی به‌عهده مردم است. رسانه باید صرفا بسترسازی و زمینه‌سازی کند و مردم برای تولید وارد شوند. اگر ما واقعا صدای مردم شویم و مردم خودشان را در رسانه ببینند، آنچه در سند تحول با عنوان زیست بوم قید شده، محقق می‌شود. وی تاکید کرد: یکی از محورهای سند تحول، کیفی‌سازی است. جدول بودجه آن چیزی است که در برنامه هفتم توسعه قید شده و نگاه به رسانه فقط براساس شاخص‌های کمی بوده اما اصلاحیه و الحاقیه‌هایی در نظر داریم که این دیدگاه عوض شود. رسانه‌ای موفق است که در جامعه تأثیرگذار باشد. رسانه بدون پیام‌گیران فعال که خود احساس کنش داشته باشد، یک رسانه مرده خواهد بود. رسانه‌ای تأثیرگذار است که مخاطب او احساس کند وارد میدان عمل شده است. رسانه باید این کنشگری را درجهت مطلوب هدایت کند.نگاه من به سازمان، جامع است نه تک بعدی. من۱۲سال سیما و چند سال در صندوق بازنشستگی و معاونت صدا بودم. به همین علت ابعاد سازمان را می‌شناسم. زمانی می‌توانیم سازمان را به تعالی برسانیم که نگاه جامع و راهبردی داشته باشیم. باید با این نگاه راهبردی، سازمان را در زیست بوم واقعی خودش ببینیم و بعد وارد طراحی شویم. مظفری عنوان کرد: آینده رسانه، آینده هلدینگ‌های رسانه‌ای است که نیاز جامعه را احساس می‌کنند و مبتنی بر آرمان و گفتمان انقلابی تولید و انتشار است. درست مثل هلدینگ جام‌جم که در آینده می‌تواند یکی از آن زیست بوم‌های اصلی را به صورت متن پایه پیاده کند و مبتنی بر همین راه حل، بخشی از مردم را وارد تعامل و هم افزایی کند. در چنین شرایطی، محتوا تک بعدی نیست و به شکل ۳۶۰درجه است. مخاطب امروز در تمام عرصه‌های سیما و صدا فعال است. رسانه‌ای موفق است که بتواند ظرفیت لازم را برای فعالیت مخاطب براساس مسیر رشد و تعالی ایجاد کند. 

تخصیص بودجه براساس طرح تحول
مظفری گفت: متأسفانه حداکثر ارتباط میان برنامه با اجرا تاکنون، صرفا تولید و پخش بوده است. یعنی در بهترین حالت آمار تولید و پخش به‌صورت کمی، شاخص تخصیص منابع بوده است. اکنون داریم به این سمت می‌رویم که شاخص‌های کیفی تعیین کنیم. شاخص‌های کیفی که به‌صورت گزاره‌های معین ابعاد تحول را از حیث تحول درمحتوا،رویکرد و سازوکار به شاخص‌های ارزیابی کیفی و کمی متصل می‌کند. این شاخص‌ها را خود حوزه‌ها تعیین می‌کند. یعنی هرمعاونت متناسب با حوزه خود طرح تحولی ارائه می‌دهد و خود نیز شاخصش را پیشنهاد می‌کند. در تعاملی که با آنان داشتیم، بودجه امسال را مبتنی بر طرح تحول بستند. یعنی ما در واقع مازاد بر آنچه سال گذشته داشتیم، به هیچ حوزه‌ای تخصیص نمی‌دهیم؛ مگر این‌که برنامه تحولی داشته باشد. آن وقت ضرایب تحولی اختصاص می‌دهیم‌؛ ضرایبی مثل میزان هم‌افزایی. 

دیگر خبرها

  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»