Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:29:11 GMT

تخلفات برخی عطاری ها معضل بزرگ نظام سلامت است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۴۸۲

تخلفات برخی عطاری ها معضل بزرگ نظام سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، در جلسه‌ای با وزیر بهداشت، گفت: یکی از مباحثی که باید به آن اشاره کنم داروهای گیاهی است، چراکه این ظرفیت از بین می‌رود و ما از آن بهره کافی را نمی بریم، لذا ضرورت دارد که در این راستا، کارگروهی را با وزارت صمت و جهاد کشاورزی تشکیل داده و به اخذ تصمیمات مؤثرتر در حوزه داروهای گیاهی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نظارت بر عطاری‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های آنها، گفت: در این مورد انجام کارهای سلبی و ایجابی را باید موازی پیش ببریم. در برخی مواقع مساعدت بخش‌ها و معاونت‌هایی که کار بازرسی را برعهده دارند، بسیار کمک کننده است. تخلفات برخی عطاری‌ها معضل بزرگی است. برای مثال، بسیاری از داروهایی که برای درمان چاقی ارائه می‌شود، دارای کورتون و بسیاری از داروهایی که به منظور ترک اعتیاد به مشتریان فروخته می‌شود، دارای مواد مخدر است.

حسینی یکتا با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، عنوان کرد: در مورد خانه‌های بهداشت، در نظر داریم در گام اول، اصلاح سبک زندگی و آموزش بهورزان را در دستور کار قرار دهیم و در مرحله بعدی بر روی داروهای گیاهی که در این مراکز قابل عرضه است، به نتیجه برسیم.

کد خبر 4990281

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طب سنتی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 ماسک طبی سازمان نظام پزشکی ایرج حریرچی دانشگاه علوم پزشکی تهران آلزایمر سازمان غذا و دارو هپاتیت سعید نمکی اهدای خون سازمان انتقال خون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد