Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@00:49:22 GMT

ترامپ؛ از اعدام نکنید تا اعدام بکنید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۵۳۶

ترامپ؛ از اعدام نکنید تا اعدام بکنید

خبرگزاری میزان- نگاهی به موضع گیری‌های ریاکارانه و متناقض مقامات آمریکا در قبال مفاهیمی مانند حقوق بشر و آزادی بیان نشان می‌دهد که این مفاهیم تنها ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی است. تاریخ انتشار: 19:00 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۴۵۷

خبرگزاری میزان -اخیرا دادگاه استیناف آمریکا حکم اعدام بمب گذار ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جوهر سارنایف» به همراه برادر خود «تیمورلنگ سارنایف» در سال ۲۰۱۳، دو بمب را در محل برگزاری ماراتن بوستون جاساز کرده و از محل دور شدند.

در پی انفجار بمب در خط پایان ماراتن بوستون که به مرگ ۳ و مجروح شدن بیش از ۲۶۰ نفر منجر شد، عملیات شناسایی و پیگرد جوهر و تیمورلنگ سارنایف آغاز شد و تیمورلنگ در جریان عملیات دستگیری هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد، اما جوهر سارنایف که در عملیات دستگیری، زخمی شده بود بعد از چند روز بازداشت شد.

در سال ۲۰۱۵ جوهر سارنایف با ۳۰ مورد اتهامی به اعدام محکوم شد، اما در روز جمعه ۱۰ مرداد، دادگاه تجدید نظر با حضور ۳ قاضی حکم اعدام سارنایف را لغو کرد.

ترامپ خواستار اعدام سارنایف شد

در حالی که دادگاه استیناف رای به لغو حکم سارنایف داده، اما «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، بامداد روز دوشنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خواستار اعدام سارنایف شد.

ترامپ در توییتر خود نوشت: کمتر کسی مانند جوهر سارنایف، بمب گذار بوستون، مستحق مجازات مرگ است.

این درخواست ترامپ برای اعدام سارنایف با وجود لغو حکم اعدام از سوی دادگاه اسنتیناف، در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا او با هشتگی از سه فرد محکوم به اعدام در ارتباط با حوادث آبان ماه سال گذشته حمایت کرد.

اخیر دیوان عالی رای دادگاه در مورد حکم اعدام سه نفر از افراد مرتبط با حوادث آبان ماه سال گذشته را تایید کرد و البته در حالی که فرایند دادرسی در مورد این افراد ادامه داشت، ترامپ با انتشار پیامی مداخله جویانه به زبان‌های فارسی و انگلیس از این حکم انتقاد کرد.

حمایت ترامپ از اغتشاشات ایران با ژست حمایت از «آزادی»

در جریان اغتشاشات آبان ماه سال ۱۳۹۸ در ایران دونالد ترامپ با انتشار چندین پیام در صفحه توییتر خود و همچنین در موقعیت‌های مختلف در یک موضع گیری مداخله جویانه به دفاع از اغتشاشگران و تخریبگران اموال عمومی پرداخت.

ترامپ در آن زمان به بهانه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان، به لفاظی درباره کشورمان پرداخته و اتهامات بی اساسی را مطرح کرد.

دم خروس حمایت ترامپ از سرکوب معترضان در آمریکا بیرون زد

اکنون با گذشت چندین ماه از این موضع گیری، شهر‌های آمریکا در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور شاهد موج گسترده تظاهرات علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی نهادینه در ساختار این کشور است.

از زمان آغاز این اعتراضات تاکنون دولت آمریکا نیرو‌های نظامی از بخش‌های مختلف مانند فدرال و پلیس مخفی و حتی نیرو‌های ارتش برای سرکوب این تظاهرات استفاده کرده و با استقرار خودرو‌های نظامی، شهر‌های آمریکا چهره‌ای کاملا نظامی به خود گرفتند.

 

ترامپ دستور استقرار نیرو‌های فدرال در شهر‌ها را برای سرکوب معترضان صادر کرد؛ دستوری که حتی مقامات ایالتی به شدت با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اعزام پلیس فدرال آمریکا به شهرهای مختلف برای سرکوب معترضان ترامپ: فرمانداران معترضان «زشت» را متوقف کنند

با این وجود ترامپ از تصمیم خود برای استقرار نیرو‌های فدرال و سرکوب معترضان توسط این نیرو‌ها دفاع کرده و در موارد متعدد اقدام به خط و نشان کشیدن برای معترضان کرد؛ از حبس‌های طولانی مدت تا اقدامات تهاجمی سخت.

وی علاوه بر این معترضان ضد نژاد پرستی را با عناوین متفاوتی مانند سارق، آشوبگر و ... خطاب کرد.

از زمان آغاز به کار ترامپ در کاخ سفید تاکنون که دوره ریاست جمهوری او رو به پایان است، بسیاری از تحلیل گران و حتی مقامات آمریکایی بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند که تناقض گویی و موضع گیری‌های متناقض و ریاکارانه بخشی از سیاست‌های وی بوده است؛ این موضوعی است که حتی بسیاری از افراد نزدیک به ترامپ نیز به آن اذعان کرده‌اند.

نگاهی به موضع گیری‌های متناقض و ریاکارانه مانند آنچه در بالا بدان اشاره شد نشان دهنده آن است که مطرح کردن موضوعاتی مانند حقوق بشر، دفاع از آزادی و ایجاد امنیت در کشور‌های دیگر تنها دستاویزی برای اعمال فشار به دگر کشورهاست و ترامپ و دیگر مقامات آمریکا تنها به استفاده ابزاری از این مفاهیم می‌پردازند و میان ادعا‌های آن‌ها و آنچه در عمل انجام می‌دهند فاصله بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ سرکوب معترضان اعدام سارنایف جوهر سارنایف حکم اعدام موضع گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت