Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@10:53:49 GMT

14 استان در وضعیت قرمز؛ 12 استان در وضعیت هشدار

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۵۷۵

14 استان در وضعیت قرمز؛ 12 استان در وضعیت هشدار

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت استان‌های قرمز و هشدار به‌لحاظ ابتلا به کرونا را تشریح کرد.

 وی اعلام کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. به‌گزارش ایرنا لاری درباره استان‌های در شرایط هشدار نیز گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ استان در وضعیت قرمز و ۱۲ استان در وضعیت هشدار قرار دارند، افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و تلاش شبانه روزی مسئولان استانی و کادر بهداشت و درمان، استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری از بیماری قرار گرفته‌اند؛ البته این موضوع نباید باعث خطر عادی‌سازی شرایط و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌ها شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه استان‌های فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تبدیل شده‌اند و با رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و مسئولان استانی موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌های این استان‌ها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان‌های این استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متأسفانه استان‌های مرکزی، گیلان و یزد از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شدند؛ یعنی موارد ابتلا و بستری تعداد بیشتری از شهرستان‌های آنها روند افزایشی داشته است که از مردم می‌خواهیم با جدی گرفتن بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند در هفته‌های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استان‌ها باشیم. همچنین از مردم می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری به این استان‌ها خودداری کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان در وضعیت استان ها وضعیت هشدار وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح یکشنبه نهم اردیبهشت با میانگین ۷۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و کردآباد با عدد ۵۶، خیابان احمدآباد، پارک زمزم و رهنان ۷۴، میدان انقلاب ۶۲، بزرگراه خرازی ۹۶، سپاهان‌شهر ۵۲، خیابان فیض ۵۱، بولوار کاوه ۷۳ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان‌های فرشادی و میرزا طاهر به ترتیب با عدد ۳۷ و ۲۳ پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه دانشگاه صنعتی و خیابان زینبیه با عدد ۱۵۳ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ایستگاه ولدان با عدد ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۴، کاشان ۷۳ و مبارکه با میانگین ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول، سجزی با میانگین ۱۴۱، شاهین‌شهر ۱۰۶ و قهجاورستان با ۱۲۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف‌آباد با ۱۵۲ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6090493

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز