Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@18:53:08 GMT

تحقیقات WHO در چین درباره منشأ کرونا پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۰۳۱

تحقیقات WHO در چین درباره منشأ کرونا پایان یافت

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تحقیق این سازمان در چین برای تحقیق در خصوص منشأ ویروس کرونا به پایان رسیده است.

«تدروس آدهانوم» در یک کنفرانس خبری مجازی این موضوع را به خبرنگاران اعلام کرد. او گفت: «تیم سازمان جهانی بهداشت که به چین سفر کرده بود اکنون مأموریتش در زمینه فراهم کردن زمینه تلاش‌های مشترک برای کشف منشأ ویروس را به اتمام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «برای مشخص کردن منشأ احتمالی عفونت به این ویروس در موارد اولیه ابتلا، مطالعات هم‌گیرشناسی همه شهر ووهان شروع خواهند شد.»

مأموریت این تیم سازمان جهانی بهداشت ماه پیش آغاز شد و چین از آن استقبال کرد. «ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز ۱۸ تیر در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سئوالی درباره اعزام کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق در این خصوص گفت: «ردیابی منشأ ویروس یک کار پیچیده علمی است که باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی انجام شود.» (جزئیات بیشتر)

سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده درک منشأ ویروس کرونای جدید می‌تواند به مبارزه با آن کمک کند و دنیا را برای مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر بعدی آماده کند.

تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا زمینه در ماه‌های گذشته یکی از زمینه‌های تلاش مقام‌های دولت آمریکا برای فشار بر چین هم بوده است. مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» از لفظ «ویروس چین» به جای نام «کرونا» استفاده می‌کنند.

چین علی‌رغم استقبال از تحقیقات سازمان جهانی بهداشت گفته تحقیق درباره شیوع این بیماری نباید به مرز‌های این کشور محدود شود. چین چند هفته پیش با اشاره به نتایج برخی تحقیقات خواستار در نظر گرفتن اسپانیا به عنوان یکی از کشور‌های منشأ گسترش احتمالی شیوع این ویروس شده است.

«ژنگ گوانگ»، متخصص اصلی چین در زمینه بیماری‌های همه‌گیر ماه پیش در گفتگو با روزنامه دولتی «گلوبال‌تایمز» درباره تحقیقات سازمان جهانی بهداشت بر روی ویروس کرونا گفت: «تا جایی که این تحقیقات به صورت منصفانه انجام شوند و همه کشور‌های مربوطه را شامل شوند اهمیت ندارد که از کدام کشور آغاز می‌شوند.»

«وانگ گوانگفا»، یکی دیگر از مقام‌های بهداشتی چین در گفتگو با این روزنامه گفت که سازمان جهانی بهداشت باید درباره اسپانیا هم تحقیق کند.

اندکی قبل‌تر منابع خبری گزارش داده بودند شواهدی از وجود ویروس کرونا در اسپانیا یافت شده است که به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی‌گردد.

گروهی از دانشمندان در دانشگاه بارسلونا گفته‌اند در نمونه‌های منجمدشده فاضلاب این شهر که متعلق به مارس ۲۰۱۹ است نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) را شناسایی کرده‌اند.

پیش‌تر این گروه توانسته بودند رد این ویروس در فاضلاب شهر بارسلونا را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰، ۴۱ روز پیش از اولین مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونای جدید در اسپانیا پیدا کنند.

به گفته «آلبرت بوش» یکی از دانشمندان این گروه، نمونه‌های متعلق به بازه زمانی بین ژانویه ۲۰۱۸ و دسامبر ۲۰۱۹ فاقد این ویروس بودند، «بجز در نمونه‌های مربوط به ۱۲ مارس ۲۰۱۹ (۲۱ اسفند ۹۷)، که سطح ویروس SARS-CoV-۲ (عامل ایجاد بیماری کووید-۱۹) بسیار پایین، اما مثبت بود».

در نتیجه این محققان به این جمع‌بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می‌شد در جهان منتشر شده باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کرونا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا منشأ ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آمریکایی نوشت که (رژیم) اسرائیل این هفته طرح خود برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی پیش از عملیات احتمالی در رفح را به مقام‌های دولت بایدن اطلاع داده است.

منابع وابسته به دولت واشینگتن که مجاز به اظهارنظر علنی نبودند و با این شرط که نامشان فاش نشود قبول کردند تا درباره این موضوع حساس صحبت کنند، گفتند که طرح تفصیلی اسرائیلی‌ها، دیدگاه دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه پیشبرد عملیات نظامی در رفح باعث به خطر افتادن جان تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی خواهد شد را تغییر نداده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علی‌رغم هشدار‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقام‌ها غربی مبنی بر اینکه حمله به رفح، منجر به افزایش وحشتناک آمار تلفات غیرنظامیان و وخیم‌تر شدن بحران انسانی در غزه خواهد شد، پافشاری کرده است که در هر صورت، عملیات نظامی را در رفح انجام دهد.

واکنش آمریکا

در همین رابطه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار (حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.
با این حال، وی جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بلینکن در نهایت مدعی شد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

همزمان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بار دیگر درباره هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و خواستار توقف جنگ شد. 

وی طی پستی در شبکه اجتماعی، نوشت که سازمان جهانی بهداشت عمیقاً نگران است که «عملیات نظامی در سطح وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از پیش فروپاشیده، تضعیف کند».

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردان‌های حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد