Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@08:50:46 GMT

«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۳۶۱

«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد

با پذیرش استعفای «ناصیف حتی» از سوی مقامات لبنانی، «شربل وهبه» وزیر خارجه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان با قبول استعفای «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان، «شربل وهبه» را به جای وی انتخاب کردند.

به نوشته وبگاه النشره، در نشست امروز میان «میشل عون» رئیس‌جمهور و «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان، «شربل وهبه» که پیش از این مشاور میشل عون بود، بعنوان وزیر خارجه جدید لبنان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این کشور کرد و علت استعفای خود را نبود چشم‌انداز ملی و اراده سازنده برای انجام اصلاحات مطلوب و مورد نظر جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

«شربل وهبه» در دولت «سعد الحریری» و زمانی که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان بود، دبیرکلی وزارت خارجه را بر عهده داشت و پس از بازنشستگی نیز مشاور امور دیپلماسی میشل عون شد. او همچنین سفیر لبنان در کشور‌های بسیاری بوده است. از او با عنوان «سفیر میشل وهبه» در رسانه‌های لبنانی یاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان حسان دیاب میشل عون وزیر خارجه لبنان شربل وهبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه