Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه یونسکو چندین سال است برنامه‌های خود را به صورت شهرمحور پیش می‌برد، گفت : در این بین شهر‌های یادگیرنده و شهر‌های خلاق ایجاد شدند که هر شهر در جهان می‌تواند به عنوان یکی از آن‌ها نام خود را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه خوراک، موسیقی و ... گفت : کرمانشاه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌تواند در بسیاری عرصه‌ها برای ثبت نام خود به نام شهر خلاق ثبت نام کرده و این موضوع را پیگیری کند و خوراک هم یکی از این عرصه هاست که کرمانشاه در آن قابلیت‌های قابل توجهی دارد.

ایوبی افزود: هر دو سال یکبار این فرصت را داریم که پرونده چهار شهر را آماده سازی کرده و برای ثبت به عنوان شهر خلاق در زمینه‌های مختلف به یونسکو ارسال کنیم که در نهایت در یونسکو در خصوص ثبت آن تصمیم گیری می‌شود.

او افزود: برای سال آینده نیز باید از هم اکنون بر روی پرونده کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک کار کرده و پرونده آن را تکمیل کنیم تا سال آینده بتوانیم پرونده را در سایت یونسکو بارگذاری کنیم.

ایوبی ادامه داد: تشکیل پرونده‌ها در کارگروهی در کمیسیون ملی یونسکو صورت می‌گیرد و شهردار کرمانشاه در ارتباط با این کارگروه می‌تواند بر روی تکمیل پرونده کرمانشاه فعالیت کند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو از پروژه مسیر گردشگری "تاریخ و تمدن" ایران به عنوان یک رویداد بزرگ برای سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان یاد کرد وافزود: برای کمک به عملیاتی شدن این طرح از هیچ همکاری دریغ نمی‌کنیم و یکی از کار‌های مهم در این زمینه بحث انتقال تجربیات جهت پیشبرد هرچه سریعتر و مطلوب‌تر این پروژه است.

ایوبی افزود: همچنین شبکه گسترده تبلیغاتی یونسکو را هم در اختیار داریم و می‌توانیم این سه شهر و ظرفیت‌های آن را به شهر‌ها و کشور‌های جهان بشناسانیم.

این مسئول در خصوص حمایت از راه ساسانی در استان کرمانشاه، گفت: برای این مسیر و معرفی آن از طریق گنجاندن آن در اطلس راه ابریشم در تلاش هستیم و سال گذشته میزبان همایش بین المللی راه ابریشم بودیم و تلاش داریم تا از آن طریق این مسیر را حفظ و معرفی کنیم.

او به راه اندازی باشگاه‌های گردشگری خلاق در کشور اشاره کرد وافزود: این باشگاه‌ها در بحث انتقال تجربه افراد پیشکسوت در عرصه گردشگری فعالیت می‌کنند و صاحبان تور‌های گردشگری و علاقمندان این حوزه می‌توانند با عضویت در این باشگاه از این تجربیات استفاده کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی آثار باستانی شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم

این مراسم قرار است پنجشنبه همین هفته برگزار شود.

نمایشگاه «ازکربلا تا شام» یکی از بخش‌های این مراسم است.

اهدای جهیزیه به ۵۰ نوعروس، آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت، از ویژه برنامه‌های این یادواره است.

همچنین قرار است، اجتماع بزرگ «بیت المقدس» استان نیز در این یادواره برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی
  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • آماده سازی ۱۵۰۰ سیخ کوبیده توسط آشپز ترکیه ای (فیلم)
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه