Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:44:42 GMT

علی‌نژاد: کرونا نباید مانع آمادگی قهرمانان‌مان شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۳۲۱

علی‌نژاد: کرونا نباید مانع آمادگی قهرمانان‌مان شود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اثرات نامطلوب کرونا بر ورزش تاکید کرد: با برنامه محوری در این شرایط، باید شرایط را برای آماده‌سازی نخبه‌های ورزشی مهیا کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از فدراسیون‌های کاراته و دوومیدانی با مسئولین این فدراسیون ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید خسروی، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها نیز علی‌نژاد را همراهی کرد. علی‌نژاد ضمن بازدید از فدراسیون کاراته گفت‌وگویی را با سیدحسن طباطبایی، رییس فدراسیون و محسن خمارلو دبیر فدراسیون داشت.

وی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به شرایطی که کرونا برای جهان پیش آورده و گریبانگیر ورزش نیز شده باید برنامه‌ای داشته باشیم تا نخبه‌های ورزشی را از دست ندهیم و آنها را به خوبی حفظ کنیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ورزشکاران المپیکی ما باید حفظ شوند و نباید این فاصله‌ای که کرونا در مسابقات و تمرینات ایجاد کرده باعث شود ورزشکاران را از دست بدهیم. آموزش‌های وبیناری باید به صورت مداوم در فدراسیون باشد تا ورزشکاران بتوانند معلومات خود را حفظ کنند و بتوانند آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: هنوز زمان اتمام کرونا مشخص نیست و باید فدراسیون‌ها برای ورزشکاران به خصوص ملی‌پوشان برنامه داشته باشند.

علی‌نژاد عملکرد فدراسیون کاراته را در سال ۹۸ مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: طبق تصمیم جدید معاونت قهرمانی وزارت ورزش برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به فدراسیون‌ها ارائه دهیم پرداخت بودجه به آنها براساس عملکردشان خواهد بود و هر فدراسیونی امتیاز بیشتری کسب کند دریافتی بیشتری نیز خواهد داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه به بازدید فدراسیون دوومیدانی رفت و گفت‌وگویی را با مسئولین فدراسیون داشت.

علی‌نژاد در این دیدار گفت: دوومیدانی یک رشته بسیار گسترده و وسیع است که هر ماده آن نیاز به افراد با تخصص و کارایی بالا دارد. این رشته به عنوان یک رشته مادر به رسیدگی نیاز دارد و باید منافع این رشته و ورزشکاران‌اش تامین شود.

وی در ادامه افزود: وضعیت دوومیدانی در چند سال گذشته چندان رضایت بخش نبوده است و با توجه به استعدادهای خوبی که در این رشته داریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. ما ورزشکاران بسیار خوبی در رشته‌های پرتاب، دوی استقامت و دوی سرعت داریم که بارها توانایی خودشان را نشان دادند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان با تقدیر از زحمات سرپرست فدراسیون اظهار تصریح کرد: مبینی در این چند ماهی که در فدراسیون حضور دارند بانی اتفاقات مثبتی شده‌اند. امیدوارم این مسیری که در دوومیدانی آغاز شده تا زمان انتخابات ادامه داشته باشد و بعد از آن نیز شاهد رشد دوباره این رشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مهدي علي نژاد فدراسیون دوومیدانی فدراسیون کاراته ورزش و جوانان فدراسیون ها وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پزشکی ورزشی به ورزشکارانی که در فصل بهار، طبیعت را برای انجام تمرینات ورزشی خود انتخاب می کنند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

دکتر مصطفی اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ناپایداری آب و هوا در فصل بهار، اظهار کرد: در این فصل عموما هنگام صبح و عصر هوا خنک و در میانه روز هوا گرم است و گاهی نیز ناگهان با هوای بارانی و رگبار بهاری مواجه می شویم، لذا طبیعتا کسانی که ورزش در طبیعت را در برنامه روزانه خود قرار داده اند، در چنین شرایط آب و هوایی حتما باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند. 

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: زمانی که ورزشکار از خواب بیدار می شود، تا حدود نیم‌ ساعت پس از بیدار شدن باید از شروع ورزش پرهیز کند تا بدنش به ناگهان با یک تنش مواجه نشود و کم کم برای شروع ورزش آماده شود. 

وی با بیان اینکه ورزشکاران بهتر است که پیش از ورزش از خوردن صبحانه اجتناب کنند، عنوان کرد: اگر ورزشکار بخواهد صبحانه میل کند، باید تا چند ساعت صبر کند تا صبحانه‌ای که خورده کم کم هضم شود و بعد از آن ورزش کند، لذا بهتر است پیش از ورزش صبحانه صرف نکند. 

اکبری تاکید کرد: برای اینکه ورزشکار حین ورزش با افت قند و یا انرژی بدن  مواجه نشود، توصیه می کنیم که حتما مقداری عسل داخل بطری آب خود بریزد و پیش از شروع ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش مدام از آن به صورت جرعه جرعه بنوشد تا انرژی بدنش را  تامین کند. 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی صبح است یا ظهر، اظهار کرد: برای برخی از رشته های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهپیمایی و کوهنوردی که در دل طبیعت انجام می شود، توصیه می کنیم که حتما ورزشکاران صبح را برای ورزش انتخاب کنند و از مناظر طبیعی و انرژی مثبتی که طبیعت به  آنها منتقل می کند، استفاده کنند. 

این متخصص آسیب های ورزشی یادآورشد: هرچند که ورزش در هنگام صبح را توصیه می کنیم، اما با توجه به اینکه نسل جدید اکثرا صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند، لذا توصیه می کنیم برای اینکه سلامتی‌شان حفظ شود حتما عصرها به انجام تمرینات ورزشی بپردازند. 

وی در ادامه در رابطه با نوع پوشش ورزشکاران در تمرینات ورزشی در هوای بهاری هم گفت: باتوجه به اینکه هوا در این فصل متغیر است، ورزشکاران حتما چند لباس نخی به همراه خود داشته باشند و اگر حین تمرین دمای بدنشان بالا رفت از لباس های خود کم کنند، اما در صورتی که بخواهند توقف کنند و استراحت داشته باشند، باتوجه به اینکه بدنشان بتدریج سرد می شود و احتمال می رود که بیمار شوند، حتما لباس های خود را هنگام توقف افزایش دهند. 

اکبری اضافه کرد: اگر ورزشکار پس از انجام تمرینات برای مدت کوتاهی قصد توقف و استراحت داشت، حتما عرق بدن و صورت خود را خشک کند، زیرا زمانی که نسیم خنک بهاری به عرق او می خورد، زمینه بروز سردردها و برخی بیماریهای دیگر را در او ایجاد می کند. 

وی تاکید کرد: همچنین باتوجه به اینکه در این فصل ممکن است به یکباره هوا بارانی شود، بنابراین حتما ورزشکاران روپوشی از جنس پلاستیک و نایلون به همراه داشته باشند و زمان بارندگی آن را بپوشند تا بدنشان خیس نشود. 

به گفته این متخصص پزشکی ورزشی، ورزشکارانی که به صورت منظم ورزش می کنند،  حتما بدن خود را به شرایط آب و هوایی متعادل مانند فصل بهار عادت دهند، چراکه به گفته پیامبر اکرم(ص) سرمای هوای بهار برای بدن مفید است و البته در کنار آن باید رژیم غذایی مناسب همراه با ویتامین «سی» را هم داشته باشند. 

وی در پایان عنوان کرد: ورزش کردن در طبیعت باعث آزاد شدن هورمون های دوپامین و سرتونین در بدن فرد ورزشکار می شود و او را تا پایان روز سرحال، شاد و با نشاط نگاه می دارد، بنابراین به همه مردم توصیه می شود که در فصل بهار از هوای لطیف بهاری و چشم انداز زیبای طبیعت استفاده کنند و در دل طبیعت با کمترین هزینه، ورزش کنند.  

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس