Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ردایی تهیه کننده سینما، درباره وضعیت معیشتی برخی از عوامل سینما در دوران کرونا به خصوص آن‌ها که چند ماه بیکار هستند و بهترین و مهمترین بسته معیشتی که می‌توان برای آن‌ها در شرایط فعلی در نظر گرفت، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قاعدتا یکی از بخش‌هایی که در این زمینه باید قدم بردارد خانه سینما و مرحله بالاتر از آن سازمان سینمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که بخش پرتلاش سینماگران دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند، باید به این عزیزان کمک شود. مشکل اقتصادی فقط دامن‌گیر سینماداران، بخش تولید، کارگردان و بازیگر نیست بلکه بیشتر متوجه افرادی است که جلوی چشم نیستند اما کار‌های بزرگی انجام می‌دهند.

او افزود: مشخصا در چنین شرایطی بیش از هرچیز مسائل مالی برای این افراد مهم است. قاعدتا سینماگران در طول کار حرفه ای خود، در گروه‌های تولید قرار می‌گرفتند و دستمزد‌هایی دریافت می‌کردند؛ اما چندماهی است به علت بحران کرونا دیگر درآمدی ندارند و این موضوع آن‌ها و زندگی شان را به شرایط بحرانی کشانده است.

این تهیه کننده با بیان اینکه خود اهالی سینما فارغ از خانه سینما و سازمان سینمایی می‌توانند در حمایت از قشر ضعیف تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: چرا نباید ما به عنوان اهالی سینما که مانند یک خانواده هستیم به همکارانمان کمک کنیم؟! البته که این نیاز به سازماندهی دارد. به عنوان نمونه من و امثال من که می‌توانیم حمایت کنیم، باید توسط خانه سینما و مجمع صنفی و شورایعالی تهیه کنندگان سازماندهی شویم.

ردایی در پایان عنوان کرد: قشری از سینما هستند که در شرایط عادی به لحاظ اعتباری و مادی در شرایط خوبی قرار دارند. این‌ها باید پیش قدم باشند و حتما به اقشار ضعیف کمک کنند. حتی می‌توان با شعار «همه یک خانواده هستیم» و یا هشتک‌هایی با این مضمون اتفاقات خوبی را رقم زد؛ همکاران ما و همان‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا فیلمی ساخته شود و صنعت سینما را در شرایط درستی قرار دهند، الان نیاز به حمایت دارند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان