Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:08:59 GMT

بیشتر خانه های خالی برای وابستگان دولت است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۰۷۶

بیشتر خانه های خالی برای وابستگان دولت است

به گزارش افکارنیوز،

مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: مدتی است که مصوبه مجلس را برای خانه‌های خالی داشتیم و دلیل اجرا نشدن آن این است که خانه‌ها برای افراد عادی نیست بلکه مربوط به وابستگان دولت است و در نتیجه چندان علاقه‌مند به انجام شدن آن نیستند.

اخبار اقتصادی- وی با بیان اینکه هنوز سامانه تکمیل نیست، افزود: این سامانه در اختیار ما هم نیست بلکه در اختیار خود وزارتخانه است که آن را به وزارت دارایی سپرده است، اما اطلاعات را از سامانه املاک می‌گیرد و استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که دریافت جریمه از دولت و بانک‌ها کارساز نیست، تصریح کرد: این ساختمان‌ها باید وارد بازار شود، اگر جریمه سنگین بگذارند و دولت بخواهد از خودش جریمه سنگین بگیرد، تفاوتی ندارد. مدیران بانک‌ها باید قوی عمل کنند و بگویند اصل هدف ما دریافت جریمه نیست، اما خانه‌ها باید وارد بازار شود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس اخیراً درباره مالیات خانه های خالی گفته بود: منابع مالی هنگفتی از کشور صرف ساخت و ساز مسکن می شود، اما این حجم از منابع توسط گروهی محبوس شده است. مجلس در طرح مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال آن است که مالیات‌ها در سطحی دریافت شود تا مالکانی که خانه‌های خود را محبوس نگه داشته‌اند، وادار به عرضه مسکن به بازار شوند.

وی افزود: عرضه این بخش از خانه‌های خالی نه تنها جریان عرضه مسکن را از رکود خارج می کند، بلکه سبب می شود تخفیف در اجاره بها نیز اتفاق بیفتد لازم به ذکر است که انتظار داریم مزایای این طرح در کوتاه مدت در جامعه نمایان شود.

وی یادآور شد: گروهی از مسکن به عنوان کالای سرمایه ای استفاده می‌کنند و نقدینگی خود را در بخش مسکن متمرکز کرده اند. در واقع بزرگترین مزیت طرح این است که مسکن از حوزه کالای سرمایه ای خارج می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت مالیات خانه های خالی خانه های خالی کالای سرمایه نقدینگی دولت رئیس مجلس مسکن خانه های خالی کالای سرمایه ای مالیات خانه های خالی کالای سرمایه خانه های خالی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

‏بانک مرکزی در بخشی از این گزارش نوشته بود:  «تورم نقطه به نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است».

‏ عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتس نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه سنگین ویسی: ضمن تمکین از قانون، از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم
  • حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!