Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کارشناس آمریکایی معتقدند که سیاست های اخیر بانک های مرکزی آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا چیزی شبیه به بمب انتحاری است که آماده منفجر شدن است.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از راشاتودی، مکس کایزر و استیسی هربرت، دو کارشناس آمریکایی، معتقدند که نظام پولی کنونی در جهان چیزی شبیه به شرایط ابتدایی توسعه فناوری هسته ای استفاده دیوانه وار کشورها از آن در گذشته را دارد و می تواند در صورتی که بانک های مرکزی کشورهای جهان به اجرای سیاست های انبساطی پولی خود ادامه دهند به راحتی منفجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

هربرت در این باره گفت: ما شاهد اجرای برخی سیاست ها از سوی بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی اتحادیه اروپا و بانک مرکزی ژاپن هستیم که به نوعی شبیه به عملیات انتحاری است.

وی گفت بانک مرکزی ژاپن هم اکنون پیشتاز اجرای این سیاست های پولی انتحاری در جهان است.

این کارشناس آمریکایی معتقد است در اجرای سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن خیلی جلوتر از دیگر کشورها عمل کرده است.

کایزر، که سابقه طولانی حضور در بورس وال استریت را هم دارد معتقد است سران بانک های مرکزی آمریکا، اروپا و ژاپن بمب عملیات انتحاری سیاست های پولی را آماده کرده و فیوز آن را هم کشیده اند.

این کارشناس آمریکایی می گوید: نتیجه اجرای همین سیاست هاست که طی هفته های گذشته باعث شده تا شاهد افزایش قیمت طلا در بازار جهانی باشیم و این فلز گرانبها رکورد قیمت جدید را به ثبت برساند.

منبع: شریان

کلیدواژه: کارشناس آمریکایی بانک های مرکزی مرکزی آمریکا بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورو رکورد زد

یورو در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، ارزش یورو در برابر ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شد.

یورو به بالاترین میزان خود در برابر ین ژاپن از ماه آگوست ۲۰۰۸ رسید و در برابر دلار به بالاترین ارزش خود از ۱۲ آوریل دست یافت.

آخرین گزارش‌های منتشرشده از شاخص مدیران خرید احتمالا ارز اتحادیه اروپا را تقویت کرده، زیرا فعالیت تجاری منطقه یورو به بالاترین میزان خود در ۱۱ ماه گذشته رسیده است.

این مورد در حالی رخ داد که شاخص مدیران خرید ترکیبی ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران در ژاپن بر روی جلسه بانک مرکزی این کشور در ۲۶ آوریل، تمرکز کردند.

به نقل از بیزنس، یورو پس از رسیدن کوتاه‌مدت به ۱۶۵.۷۵، به میزان ۰.۴۴ درصد در برابر ین در ساعت چهار و ۴۳ به وقت اروپا افزایش یافت و به ۱۶۵.۶۷ رسید.

یورو یک دقیقه بعد ۰.۴۵ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱.۰۷۰۴۴ رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • یورو رکورد زد
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی