Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:30:34 GMT

۱۴۷ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۵۷۱

۱۴۷ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین توزیع شد

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مقدار نهاده‌ها شامل ۴۸ هزار و ۹۷۴ تن سویا، ۶۹ هزار و ۷۷۰ تن ذرت و ۲۸ هزار و ۷۹۶ تن جو است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۰ تن از این نهاده‌ها در مردادماه جاری توزیع شده است، اظهار داشت: تیرماه سال جاری ۳۲ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین توزیع شده بود که نشان از اهتمام سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به تولیدکنندگان بخش دام و طیور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه با بیان اینکه بخش زیادی از نهاده‌های دام و طیور به شکل وارداتی در کشور تأمین می‌شود، اظهار داشت: توزیع نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش دام و طیور بین تولیدکنندگان دارای پروانه صنعتی صورت می‌پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: سهمیه نهاده‌ها برای هر استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های تولید و تعداد دام و طیور هر واحد تولیدی تعیین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با عنایت به سال جهش تولید، تأمین نهاده‌های دامی برای تولید کنندگان یکی اولویت‌های اصلی و مهم این سازمان به شمار می‌رود.

کد خبر 4990436

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین دامداری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی کرمانشاه دام و طیور نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ عدیل سروی زرگر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز توسعه‌ی نوغانداری و ۸ اداره‌ی جهاد کشاورزی گیلان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود، هرچه زودتر به مراکز توزیع در سراسر گیلان مراجعه کنند.
رئیس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور با بیان اینکه پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه‌ی تخم نوغان در گیلان توزیع شده بود، افزود:حجم جعبه‌های تخم نوغان امسال ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.
عدیل سروی زرگر قیمت هر جعبه تخم نوغان را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در سراسر کشور یکسان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۷۲۲ تن پیله ی‌تر ابریشم در کشور تولید شد که گیلان با تولید ۵۱۰ تن سهم حدود ۲۹ درصدی این صنعت را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه‌ی نوغانداری کشور همچنین از اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید قلمه و نهال درخت توت برای تامین نیاز نوغانداران در سراسر کشور از جمله گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر تولید ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در شرکت دامپروری سپیدرود، ۸۷۰ هزار قلمه‌ی توت هم درایستگاه‌های منابع طبیعی تولید و در اختیار نوغانداران قرار گرفته است.
رضا صورتی زنجانی، رییس مرکز تحقیقات ابریشم کشور نیز با تشریح روند تولید تخم نوغان در این مرکز گفت: تا سال ۱۴۰۱ حجم تولید تخم نوغان ایرانی تنها ۴ هزار و ۳۰۰ جعبه بود که این رقم پارسال به ۱۰ هزار جعبه افزایش یافت و اکنون برای تولید ۱۵ هزار جعبه ایی هدف گذاری شده است.
به گفته‌ی کارشناسان این حوزه هر ۲ و نیم کیلو پیله ی‌تر یک کیلو پیله‌ی خشک تولید و از هر ۲ و نیم کیلو پیله‌ی خشک هم یک کیلوگرم نخ ابریشم استحصال می‌شود.

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد