Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@07:11:20 GMT

وجود ۳۶ هکتار بافت فرسوده شهری در ماسال

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۶۲۳

وجود ۳۶ هکتار بافت فرسوده شهری در ماسال

شهردار ماسال گفت: مساحت این شهر ۳۸۰ هکتار است، که ۳۶ هکتار آن شامل بافت فرسوده شهری می‌شود.

محمد کاتوزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بافت فرسوده به بلوک‌هایی اطلاق می‌شود، که سه شرط ناپایداری، نفوذ ناپذیری و ریزدانگی را داشته باشند.

وی افزود: در ناپایداری، ۵۰ درصد از بناهای موجود در بلوک ناپایدار بوده و از استحکام لازم برخوردار نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در نفوذناپذیری، حداقل ۵۰ درصد معابر بلوک دارای عرض کمتر از شش متر و در ریزدانگی، نیز حداقل ۵۰ درصد از عرصه ساختمان‌ها در آن بلوک شهری مساحتی کمتر از ۲۰۰ مترمربع داشته باشند.

شهردار ماسال عنوان کرد: بافت‌های فرسوده به سه دسته تقسیم می‌شود، که شامل بافت‌های دارای میراث فرهنگی، بافت‌های شهری (فاقد میراث فرهنگی) و بافت‌های حاشیه‌ای (سکونت گاه‌های غیررسمی) است.

کاتوزی تصریح کرد: ماسال به صورت همزمان سه شرط بافت فرسوده شهری را ندارد، خارج از نوبت ۳۶ هکتار از این شهر به عنوان بافت فرسوده مصوب شد، تا شهروندان بتوانند از تسهیلات وام بانکی آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: آمار دقیقی وجود ندارد، که چند درصد جمعیت شهری در اراضی بافت فرسوده زندگی می‌کنند، براساس نقشه‌ای که مسکن و شهرسازی تهیه کرده و آن را در اختیار شهرداری قرار داده، اکثریت این خانوارها در بافت مرکزی شهر قرار دارند.

شهردار ماسال افزود: اعتبار و بودجه‌ای برای ساماندهی بافت فرسوده به شهرداری‌ها تخصیص داده نمی‌شود. ساختمان‌های مسکونی که در بافت فرسوده قرار دارند، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی استانداری، در هنگام نوسازی حدود ۵۰ درصد بخشودگی عوارض شهرداری در صدور پروانه ساختمانی شامل مالکین آن‌ها می‌شود.

کاتوزی اضافه کرد: این افراد پس از دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری با مراجعه به بانک عامل، تسهیلات کم بهره دریافت کرده و سپس اقدام به نوسازی و ساخت واحد مسکونی خود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اساس قانون، بافت فرسوده شامل واحدها و کاربری تجاری نمی‌شود. در صورتیکه بسیاری از واحدهایی که در بافت فرسوده قرار دارند، تجاری یا تجاری و مسکونی هستند. و این خلأ قانونی باعث شده مالکین واحدهای تجاری که در بافت فرسوده مثل بازارچه قرار دارند. از تسهیلات آن بی بهره بمانند.

شهردار ماسال اضافه کرد: البته شهرداری این موضوع را در جلسات فرمانداری مطرح کرده و همواره آن را به مسئولان مرتبط در شهرستان انعکاس داده است. که امیدواریم این خلأ قانونی در آینده نزدیک اصلاح شود.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال با ۱۷۹۰۴۱ نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 437066

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری مشارکت شهروندان شهرداری شهر فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بافت فرسوده قرار دارند ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید