Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اواخر سال ۲۰۱۸ ائتلاف سعودی قدرت نمایی و پیروزی های میدانی را در یمن با اشغال نزدیک به ۹۰ درصد از مساحت استان الجوف تکمیل کرد و یک گام دیگر به پایتخت نزدیک تر و زنگ خطر را برای رزمندگان یمنی به صدا درآورد.

درگیری ها در استان الجوف در شمال یمن تا اوایل سال ۲۰۲۰ به صورت متناوب ادامه داشت اما در جریان عملیات موفقیت آمیز آزادسازی مناطق اشغالی شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب ورق یه سود رزمندگان یمنی برگشت و معادلات در جبهه های نبرد تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی پس از وارد کردن ضربات سخت و سنگین به ائتلاف سعودی در مناطق شرقی پایتخت و محور غربی استان مارب، عملیات را در استان الجوف آغاز کردند و یازدهم اسفند سال ۹۸ موفق شدند شهر الحزم مرکز استان الجوف را به همراه چند بخش دیگر از اشغال خارج کنند و ریاض را در شوک عمیق فرو ببرند.

بیشتربخوانید

عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان یمنی در استان الجوف

 

اعلام الحربی

با پیروزی های میدانی خیره کننده که در اسفندماه سال گذشته در استان الجوف به دست آمد موازنه قدرت در شمال یمن به سود رزمندگان یمنی تغییر کرد و ائتلاف سعودی به بازنده بزرگ تبدیل شد و در لاک دفاعی رفت تا بیشتر از این تحقیر نشود.

استان الجوف دروازه شرقی استان استان صعده (مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله در یمن) و پایتخت (شهر صنعاء) به شمار می آید و همین مسئله اهمیتش را برای رزمندگان یمنی و ائتلاف سعودی چند برابر کرده است.

مساحت این استان که با عربستان حدود ۲۴۷ کیلومتر مرز مشترک دارد و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهر صنعاء واقع شده، حدود ۴۰ هزار کیلومتر مربع است و با استان های «مارب، حضرموت، صعده، صنعاء و عمران» نیز هم مرز و و از ۱۲ بخش تشکیل شده است.

تحولات میدانی استان های  شمالی یمن

«خب والشعف» بزرگترین بخش و معادل ۸۰ درصد از مساحت استان الجوف محسوب می شود که البته مناطق وسیع آن بیابانی است؛ الحزم، الغیل، الخلق، برط العنان، خراب المراشی، الحمیدات، رجوزه، الزاهر، المتون، المصلوب و المطمه، ۱۱بخش دیگر این استان هستند.

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف سعودی حدود ۸۵ درصد بخش بیابانی خب و الشعف را به همراه ۱۵ درصد از مساحت بخش الحزم (مناطق جنوبی) که با استان مارب هم مرز و بیابانی هستند را در اشغال دارند و سایر بخش های استان الجوف که نقاط پرتراکم و جمعیت نشین به شمار می آیند در کنترل رزمندگان یمنی هستند؛ مناطق شمال غربی، غربی و جنوب غربی بخش خب و الشعف از جمله کوه الحیض و پایگاه نظامی الخنجر در سیطره نیروهای یمنی است.

براساس اطلاعات به دست آمده، اهداف اصلی نیروهای ارتش و رزمندگان حبهه مقاومت انصارالله در استان الجوف آزادسازی و تامین امنیت کامل جاده مهم و راهبردی «الحزم - البقع» و امن کردن منطقه «الیتمه» در جنوب پایگاه «غریمیل» در نزدیکی مرزهای مشترک با عربستان است.

بخش های استان «الجوف»

رزمندگان یمنی برای پاکسازی کامل جاده «الحزم - البقع» در محدوده استان الجوف، باید مناطق و ارتفاعات مهمی را در محور شمال غرب بخش «خب والشعف» از جمله «الیتمه، حشیفا، سویق، عرفا، دب و...» از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج کنند.

تاکنون حدود ۱۱۲ کیلومتر از جاده راهبردی «الحزم - البقع» آزاد شده است و نیروهای یمنی باید ۲۰ کیلومتر دیگر از این مسیر مهم که در شمال منطقه «الیتمه» واقع شده را پاکسازی کنند تا این جاده به طور کامل در محدوده استان الجوف امن شود.

یکی دیگر از هدف های نیروهای یمنی در استان الجوف پاکسازی پایگاه نظامی مهم «الکنایس» در جنوب غرب بخش خب و الشعف است؛ فاصله رزمندگان از پایگاه «اللبنات» با پایگاه «الکنایس» حدود ۲۰ کیلومتر است؛ در صورتی آزادسازی این پایگاه یک مسیر جدید از محور شمال برای ورود به استان مارب و پیشروی به سمت جنوب (شهر مارب) باز می شود که به معنای کوبیدن آخر میخ بر تابوت ائتلاف سعودی در مرکز یمن است؛ پایگاه «الخنجر و اللبنات» که در شمال غرب و جنوب استان الجوف واقع شده اند در جریان عملیات ماه های گذشته از اشغال ائتلاف خارج شدند.

اعلام الحربی

در حال حاضر درگیری ها میان رزمندگان یمنی و مزدوران ائتلاف سعودی در محور شمال غرب  جنوب غرب بخش خب و الشعف (محور الیتمه، کوه الحیض و جنوب پایگاه اللبنات) به صورت پراکنده در جریان است و باید منتظر ماند تحولات در روزها و هفته های آینده به چه سمتی پیش می رود.

به گزارش مشرق، پاکسازی مناطق مرکزی، شرقی و شمال شرقی استان الجوف که در بخش خب و الشعف و الحزم واقع شده اند به دلیل این که اغلب بیابانی هستند و اهمیتی ویژه ای در موازنه قدرت ندارند و در اولویت نیروهای یمنی نیست.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سعودی تحولات یمن تحولات خاورمیانه متجاوزان به یمن متجاوزان سعودی استان الجوف رزمندگان یمنی نیروهای یمنی ائتلاف سعودی استان مارب واقع شده شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل عبورا ین رژیم از خطوط قرمز ایران بود. - اخبار استانها -

 سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه همایش تبیین عملیات وعده صادق که در دانشگاه فرهنگیان استان البرز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: بعد از اتفاقات و حوادثی که بعد از عملیات طوفان بزرگ الاقصی و 7 اکتبر افتاد، رژیم صهیونیستی دست به جنایات و وحشی گری بسیاری زد که از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور کرد.

وی  اظهار داشت: کشتار 33 هزار زن، مرد، کودک عیرنظامی از جمله این خطوط قرمز بود.

حیدرنیا ادامه داد: این رژیم برای فرار از شکست و ترمیم عملیات طوفان‌الاقصی که عملیاتی تغییرناپذیر بود و ضربه سنگینی را به پیکره و هیمنه دشمن اسلامی وارد کرده بود، آشفته شده و به همین دلیل شروع به کشتار غیرنظامیان کرد.

وی افزود: در ادامه این جنایات، رژیم صهیونیستی دست به اقدامات و خباثت دیگری در به شهادت مستشاران نظامی ایران که به دعوت کشور سوریه در این کشور حضور داشتند، زد.

سردار حیدرنیا در ادامه به عبور از خط قرمز دیگر رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفت: همچنین اقدام دیگری که این رژیم انجام داد حمله به کنسولگری ایران در دمشق که به مثابه حمله به خاک ایران است، بود که باعث به شهادت رساندن تنی چند از مستشاران نظامی دیگر ایران شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد، فرزندان مقام معظم رهبری در نیروهای مسلح و بخصوص در سپاه پاسداران عملیات بزرگ وعده صادق را با توجه به مطالبات و حقی که مردم پیگیری می کردند، طرح زیری انجام و عملیات انجام شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ادامه به برجستگی‌های این عملیات اشارده کرد و افزود: این عملیات بزرگترین عملیات پهپادی ‌علیه رژیم صهیونیستی بود، اولین عملیاتی بود که از خاک جمهوری اسلامی ایران ضرب شصتی به رژیم صهیونیستی وارد کرد؛ مهمتر از این عبور پهپادهای جمهوری اسلامی ایران از گنبد آهنین و گنبد پوشالی رژیم صهیونیستی بود

حیدرنیا ادامه داد: همه کشورها آمده بودند تا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و پشتیبانی کنند و نگذارد که پاسخ مناسبی دریافت کنند، اما فرزندان این مرز و بوم نشان دادند که تنبیه متجاوز عاقبت کسانی است که به این سرزمین و خاک و به این مرز چشم داشتی دارند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) افزود: این تنبیه به قدری سخت بود که رژیم صهیونیستی و حامیانشان جرات نکردند حتی یک گلوله هم به سمت ایران پرتاب کنند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه