Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنجکش با بیان اینکه در اجرای طرح های گردشگری اولویت با سرمایه گذارن بومی است گفت: اجرای طرح های گردشگری و صدور مجوز در محیط های آبی بر اساس تفاهم نامه در حوزه اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، « یونس رنجکش » عصر امروز (دوشنبه ، 13 مرداد ) در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن اجتماعات فرمانداری انزلی برگزار شد با بیان اینکه طرحی که تهیه می‌شود باید در کارگروه فنی سرمایه‌گذاری مطرح شده و چالش های پیش رو آن بررسی شود، اظهار کرد: طرح قبل از اجرا باید در کمیته فنی سرمایه گذاری با حضور دستگاه‌های مرتبط با آن طرح، مطرح شده و افقی برای آن ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل سرمایه گذاری استانداری گیلان تاکید کرد: هیچیک از طرح های مطرح شده در جلسه امروز طرح مشخصی ندارند و باید ابتدا در کمیته فنی شهرستان بررسی جامعی در خصوص آن  صورت گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: وظیفه بررسی و ارائه راهکار عملیاتی طرح ها بر عهده اداره کل سرمایه گذاری استان است تا سرمایه گذار در مسیر سرمایه گذاری دچار چالش نشود.

 

رنجکش افزود: سرمایه گذار قبل از نوشتن طرح باید با چگونگی اجرا و ارزیابی آن آشنا شده و در کارگروه کارشناسی مطرح کند تا به سرنوشت ناگوار به سرانجام نرسیدن سرمایه گذاری ها دچار نشود.

 

وی سپس به دهیار روستای شیله سر که طرح گردشگری از آب بندان این روستا را ارائه داده بود، گفت: اگر قدرت سرمایه گذاری ندارید، می توانید یا به‌صورت تعاونی و یا اعلام فراخوان، سرمایه گذاران را با موقعیت محلی و منطقه ای آشنا کنید تا بتوانند براساس ارزیابی ها روی این طرح سرمایه گذاری کنند.

 

وی سپس تصریح کرد: ما نمی توانیم به بهانه های مختلف سرمایه گذار را معطل کنیم گاهی باید ریسکی صورت گیرد و سرمایه گذار در میدان حضور یابد.

 

رنجکش با بیان اینکه با ایجاد رونق نسبی، زیرساخت ها نیز توسعه پیدا می کند افزود: اگر منتظر آسفالت شدن راه های اصلی و فرعی باشید زمان را از دست می دهید و به تبع آن فرصت سرمایه گذاری و ارزش افزوده سرمایه گذاری را، به همین منظور زمان سنجی در سرمایه گذاری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهید توسعه محلی و منطقه ای صورت گیرد باید ریسک های سرمایه گذاری و مدیریتی اتفاق بیفتد.

 

* مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند

«اسماعیل میرغضنفری» نیز با بررسی دو طرح گردشگری که با نگاهی به سیاست دولت در استفاده چند منظوره از آب بندان‌ها در این جلسه مطرح شده بود گفت: پس از بررسی های لازم دو آب بندان برای اجرای طرح گردشگری و آبزی پروری در روستاهای شیله سر و خمیران با بهره گیری از سازه های سبک سازگار با محیط زیست مناسب ارزیابی شد.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: سرمایه گذار باید قابلیت اجرا و توان مالی اجرای طرح را داشته باشد و به امید واهی اخذ تسهیلات وارد میدان عمل نشود.

 

وی سپس با بیان اینکه تلاش مسئولان باید یافتن راهی برای حل مشکلات سرمایه گذاران باشد، اظهار کرد: مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند و به درخواست های آنان جواب منطقی بدهند.

 

میرغضنفری با تاکید بر اینکه قانون خط حرکت ما را تعیین می کند افزود: ما موظفیم در راستای رفع معظلی که معظل حاکمیت است، در زمینه اشتغال و معیشت مردم تلاش کنیم و به‌دنبال راه حل مناسبی برای آن باشیم.

 

وی یاد آور شد: مجریان طرح های گردشگری باید طرحی ارائه دهند که در آن از سازه های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

 

میرغضنفری سپس خواستار آسفالت راه‌های روستایی از محل قیر رایگان شد و گفت: سرمایه گذار برای سرمایه گذاری نیاز به راه دسترسی دارد و اگر در این زمینه با مشکل مواجه شود، رغبتی نشان نمی دهد، لذا این امر باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.   

 

وی سپس مسئولیت پیگیری دو طرح گردشگری مطرح شده در این جلسه را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار کرد.

 

«رضا نوربخش» نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه آب بندان شیله سر امسال لایروبی و بازوهای آن مسطح شد، گفت: توانستیم از یک تهدید بالقوه فرصتی بالفعل بسازیم و منطقه را از تنش آبی با حفر چاه پشتیبان برهانیم.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی اولویت این آب بندان و چاه پشتیبان آنرا مصارف کشاورزی عنوان کرد و افزود: برق این چاه تامین شده و در این طرح از سازه‌های چوبی استفاده می‌شود.

 

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: آببندان سرمایه گذاری محیط زیست طرح های گردشگری سرمایه گذاری سرمایه گذار طرح گردشگری اجرای طرح آب بندان مطرح شده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار