Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق گزارش محرمانه‌ای که از سوی پنل کارشناسی سازمان ملل در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گرفته است، چندین کشور که نامی از آنها برده نمی‌شود؛ مدعی شده‌اند که کره شمالی احتمالاً از کلاهک‌های مینیاتوری قابل حمل بر روی موشک‌های بالستیک، برخوردار است.

به ادعای این کشورها، ۶ آزمایش هسته‌ای که پیشتر از سوی کره شمالی انجام گرفته، به این کشور در توسعه کلاهک‌های هسته‌ای مینیاتوری کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیونگ یانگ از سپتامبر ۲۰۱۷، هیچ آزمایش هسته‌ای انجام نداده است.

در بخشی از گزارش پنل کارشناسی سازمان ملل می‌خوانیم: برنامه هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره همچنان ادامه دارد و این شامل تولید اورانیوم با درصد غنای بسیار بالا و ساخت راکتور آب سبک نیز هست.

این گزارش می‌افزاید: طبق برآورد یکی از اعضای سازمان ملل (که نامی از آن برده نمی‌شود)، پیونگ یانگ همچنان برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای را دنبال می‌کند.

این گزارش در حالی به شورای امنیت ارائه شده است که هفته گذشته، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرد از آنجا که به رغم فشارهای خارجی، تسلیحات هسته‌ای آینده و امنیت پیونگ یانگ را تأمین می‌کند؛ این کشور دیگر با خطر جنگ مواجه نیست.

گزارش کارشناسی سازمان ملل همچنین به نقل از یکی از کشورهای شاکی، نسبت به توانایی کره شمالی برای بازسازی سایت‌های آزمایش هسته‌ای ظرف سه ماه، ابراز نگرانی کرده است.

کد خبر 4990435 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد کره شمالی برنامه هسته ای کلاهک هسته ای غنی سازی اورانیوم ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی روسیه لبنان فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی سوریه افغانستان سازمان ملل کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد