Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:59:20 GMT

کشف عتیقه جات 3 هزار ساله در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۷۷۱

کشف عتیقه جات 3 هزار ساله در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف عتیقه جات مربوط به هزاره قبل از میلاد و دستگیری 5 قاچاقچی در این رابطه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار رحیم جهانبخش با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک باند قاچاق اشیای عتیقه در شهرستان زنجان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، 5 قاچاقچی اشیای عتیقه را شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان انواع اشیاء عتیقه شامل: ظروف سفالی به شکل حیوانات، تنگ شیشه ای، سنجاق سرطلایی و چند شیء تاریخی دیگر را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بنا به اعلام کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری، اشیا مربوط به دوران هزاره قبل از میلاد ، اشکانیان ، سامانیان و اوایل دوره اسلامی بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی زنجان عتیقه جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی کلانشهر مشهد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی فردی در بلوار رسالت مشهد، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.   سرهنگ محمد چراغ افزود: با حضور ماموران کلانتری مهرگان در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد مردی ۵۲ ساله که به تنهایی در خانه زندگی می‌کرده، به علت نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده است.   وی با اشاره به انتقال جسد به پزشکی قانونی از شهروندان خواست در استفاده از سیستم‌های گرمایشی، اصول ایمنی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

دیگر خبرها

  • از پلمب کارگاه مواد شوینده تا سرقت از باغ ویلاهای مشهد
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس