Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:02:47 GMT

آتش‌سوزی مجدد در مراتع کوی نیک ابهر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۴۷۷۴

آتش‌سوزی مجدد در مراتع کوی نیک ابهر

ایسنا/زنجان رئیس اداره منابع‌طبیعی ابهر گفت: مراتع روستای کوی‌نیک این شهرستان بار دیگر طعمه حریق شد.

بابک کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش بی‌احتیاطی‌هایی که گریبان‌گیر مراتع و منابع‌طبیعی می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه مراتع روستای کوی‌نیک ابهر برای بار دومین‌بار طی سال‌جاری طعمه حریق شد.

وی با اشاره به میزان خسارت این آتش‌سوزی‌ها، یادآور شد: در این حادثه ۳ هکتار از اراضی ملی این روستا در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی با اشاره به این مطلب که نیروهای منابع‌طبیعی پس از اطلاع از حریق، بلافاصله در محل حضور یافته و با همکاری جوامع محلی آتش مهار شد، ادامه داد: علت این آتش‌سوزی فعلا نامعلوم است.

این مسئول خاطر نشان کرد: پیش از این در ۲۲ تیرماه سال‌جاری مراتع همین روستا طعمه حریق شده بود که خوشبختانه با حضور به موقع همکاران از سرایت آتش به مناطق دیگر جلوگیری شد.

به گزارش ایسنا، آغاز فصل گرما و بالا رفتن احتمال آتش‌سوزی، همه ساله از مهم‌ترین تهدیدات و چالش‌های پیش روی جنگل‌ها و مراتع در نقاط مختلف کشور است که توجه و مراقبت مردم را طلب می‌کند، زیرا سالانه خسارات فراوانی به محیط‌زیست از خاک گرفته تا وحوش و پوشش گیاهی مناطق وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این اراضی به شمار می‌رود.

با وجود هشدارهای فراوان، ۹۵ درصد از عوامل آتش‌سوزی مراتع، عامل انسانی است. پرتاب ته سیگار روشن یا چوب کبریت نیمه مشتعل، خاموش نکردن آتش در دشت‌ها و جنگل‌ها و نیز شیشه نوشابه از علل اصلی وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

از سویی بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری مسافران و دامداران و غیره که با پرتاب ته سیگار روشن یا چوب کبریت نیمه مشتعل در مناطق جنگلی و حاشیه جاده‌ها، خاموش نکردن آتش در دشت‌ها و جنگل‌ها اقدام می‌کنند نیز بر این‌موضوع دامن می‌زند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان آتش سوزي ابهر آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ گفت: در پی اعلام حریق در یک باب مغازه در چهارراه دروازه فارسان، کارکنان آتش نشانی به سرعت برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.
وی افزود: شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و با تلاش ماموران آتش نشانی بالاخره حریق مهار شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم