Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@12:44:16 GMT

ادعا‌ها درباره قرارداد ایران و چین خلاف واقع است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۳۱۲

وزیر کشور گفت: همه تلاش کنیم با اولویت پیشگیرانه در مسائل اقتصادی بتوانیم فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که مانع سوءاستفاده و بهره برداری رسانه‌های خارجی و معاندان از فضای اقتصادی کشور شویم به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای رحمانی فضلی در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران به موضوع‌های مطرح شده درخصوص قرارداد ایران و چین به عنوان یکی از مصادیق تحریف در تصویر سازی برای افکار عمومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در فضای رسانه‌ای، معاندان این موضوع را تحریف کردند و ادعا‌های خلاف واقعی، چون واگذاری جزایر و فروش برخی از مناطق یا چاه‌های نفت را مطرح کردند که همه این موارد، خلاف واقع است و مقرر شد رسانه‌ها در آگاه سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوع‌ها از جمله در این زمینه، بیشتر فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور در همین راستا تصریح کرد: این موضوع بین ایران و چین در حد توافق اولیه بوده و در این روند، محور‌های همکاری برای ۲۵ سال مشخص می‌شود، اما برای اجرایی شدن، حتما فرایند‌های قانونی را طی می‌کند که تصویب در دولت و سپس در مجلس از اجزای این روند قانونی خواهد بود.

آقای رحمانی فضلی گفت: در شرایط خاص کنونی و به ویژه در شرایط شیوع کرونا که تاثیر جدی بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم دارد، به گونه‌ای عمل کنیم که واقعیت‌های موجود اقتصادی کشور را به مردم منتقل کنیم و ضمن جلب حمایت و پشتیبانی مردم برای عبور از مشکلات، بتوانیم همه با هم مسائل کشور را حل کنیم.

اقای رحمانی فضلی با بیان اینکه آخرین جلسه این ستاد در دوره ۲ ساله فعالیت برگزار شد، افزود: اگر امروز در جلسه هماهنگی قوا، دوره فعالیت ستاد، مجدداً تمدید شود، ادامه این جلسات را برگزار خواهیم کرد.

وزیر کشور ادامه داد: در جلسه اخیر گزارش مفصلی از عملکرد نزدیک به دوسال کمیته‌های مختلف ارائه شد؛ اقدامات کمیته قضایی، اقدامات بسیار مؤثری بود و ضمن اینکه مدیریت خوبی در فضای رسانه‌ای از نظر حقوقی انجام شد، اما در این ستاد روزنامه یا سایتی بسته نشد و بازداشتی نداشتیم.

رحمانی فضلی گفت: رسانه‌ها هماهنگی، همکاری، درک و فهم درستی از ما داشتند، همواره به توصیه‌ها توجه داشتند و اگر مواردی هم احساس کردیم که خارج از مصوبه است با تذکر جزئی حل شد.

وی افزود: کمیته رسانه‌ای و همچنین کمیته‌های محتوایی و کمیته ضد عملیات روانی، گزارش مفصلی از عملکرد رسانه‌ها در این حوزه، اقدامات کمیته‌ها و روند تامین محتوا ارائه کردند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با اشاره به اینکه بیش از هزار مصوبه در این دو سال داشتیم، اظهار کرد: بر اساس گزارشی که در جلسه ارائه شد، مصوبات ستاد به نحو مطلوبی به مرحله اجرا درآمده است و همه باید در مسائل اقتصادی تلاش کنیم با اولویت پیشگیرانه، فضا را به گونه‌ای پیش ببریم که مانع سوءاستفاده و بهره برداری رسانه‌های خارجی و معاندین از فضای اقتصادی کشور شویم.

وی با تاکید بر اینکه در این دو سال، بیش از ۷۰ درصد سیاست‌ها و مصوباتی که در این ستاد تصویب شد، مبتنی بر بحث پیشگیری بوده است، تصریح کرد: با این رویکرد، تلاش ما در این دو سال بر این بوده که آن دسته از مسائل اقتصادی را که موجب تشدید دغدغه و نگرانی‌های مردم می‌شود به نهاد‌های اجرایی، دولت و مجلس منعکس کنیم و نگذاریم اتفاقی بیفتد که تا حد زیادی، حاصل شده است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با بیان اینکه موضوع نظارت در حوزه قیمت‌ها به عنوان یکی از مطالبات افکارعمومی مطرح شد، افزود:گزارش دقیق و درستی در این حوزه از سوی متولیان ارائه شد، خوشبختانه کار‌های خوبی انجام و با کارگروهی که از قوای مختلف تشکیل شده است، در حال تقویت نظارت هستند.

وزیر کشور با اشاره به ارائه گزارشی از وضع منابع، اعتبارات و تسهیلات مقرر برای پرداخت به واحد‌های صنفی و تولیدی در جلسه عنوان کرد: اتحادیه‌ها و صنوف نسبت به میزان و زمان ارائه این کمک نظر‌هایی داشتند از جمله اینکه مبالغ افزایش یابد و فرایند پرداخت تسهیل و تسریع شود؛ البته این کمک از نظر ما مبلغ ناقابلی است، اما در حد توان و ظرفیت دولت است، نظر اصناف مورد توجه قرار گرفت و حتما منعکس خواهد شد.

وزیر کشور در پایان با اشاره به فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در خصوص ضرورت امیدآفرینی، اعتماد سازی و تشویق به تولید و سرمایه گذاری ابراز امیدواری کرد: به لطف خداوند و با اراده مشترک همه اجزای کشور، از این شرایط خاص عبور خواهیم کرد. برچسب ها: وزیر کشور ، رحمانی فضلی ، قرارداد ، ایران و چین ، فضاسازی ، معاندان ، تبلیغات اقتصادی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی قرارداد ایران و چین فضاسازی معاندان تبلیغات اقتصادی تبلیغات اقتصادی مسائل اقتصادی اطلاع رسانی اقتصادی کشور رحمانی فضلی ایران و چین وزیر کشور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، خطبه‌های نمازجمعه پایتخت به امامت حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: انتقام خداوند غیر انتقام بشر است، انتقام بشر برای این است که دل خنک شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: بعضی‌ها زیر بار حق برو نیستند، چندین چراغ دارند و به بیراه می‌روند.

وی افزود: قرآن می‌گوید تردید نکنید ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر اسرائیل انجام داد یک کار الهی بود. انتفام الهی را ایران از رژیم صهیونیستی گرفت

خاتمی گفت: این عملیات وعده بود که بخشی از آن مربوط به گذشته و بخشی مربوط به آینده بود اگر بخواهند غلط مجدد کنند سیلی محکم تری خواهند خورد.

وی افزود:در هفته گذشته مناسب نیرو‌های مسلح را داشتیم. این مناسبت‌ها می‌طلبد بگویم نیرو‌های مسلح بازو‌های پر توان ملت هستند. نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند، این‌ها مایه عزت دین و نظام اسلامی هستند. این‌ها اگر نبودند باید با دشمن در خیایان‌های تهران می‌جنگیدیم. مردم نیاز به این عزیزان دارند.

خاتمی بیان کرد: ۴ شنبه ۵ اردیبهشت سالگرد شهادت حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی بود یک روایت دیدم که زنده زنده دفنش کردند و به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در سال ۱۳۵۹ است. خود کارتر می‌گوید برای نجات گروگان‌های‌شان کارتر می‌گوید ۶ ماه برنامه ریزی کردیم، عملیات شروع شد، طوفان شن به راه افتاد و عملیات این‌ها را به فضل خدا ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: روز یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر است، مقام معظم رهبری فرمود طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌شان هستند و اگر حالی از این جمعیت خوب شود، حال نیمی از جمعیت ایران خوب نمی‌شود. کلمات حضرت آقا منشور است و باید‌های آقا را از جمله امنیت شغلی که آقا فرمود اجرایی و عملیاتی کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: حق مطلب در مورد شهید مطهری زیاد است، اما من فقط یک مطلب می‌گویم، علمای شیعه مرزبان بودند و انصافا شهید مطهری مرزبان بود. با تمام وجودش شهید مطهری وارد میدان شد.

وی اظهار کرد: حرف‌های زیادی زده شده است، اما یک پدیده جدید اتفاق افتاده است، در آمریکا دانشجویان به حمایت از غزه پرداختند. این مدعیان حقوق بشر ۱۰۰ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند، انصافا مرگ بر آمریکا حقش است. استاد روابط بین الملل در آمریکا می‌گوید، آمریکا باید بپذیرد نسل جدیدش تغییر کرده است.

وی با اشاره به حمله وعده صادق گفت: آنچه را که به فضل خدا ایران اسلامی انجام داد، مستند قرآنی داشت. این عملیات نمایش قدرت نظامی ایران اسلامی بود و کسانی که نفهمیدن بفهمند، آقا فرموند مذاکره موشکی نمی‌کنیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: برجام ۲ و برجام ۳ رفت هوا، مذاکره موشکی نکردیم و نخواهیم کرد و بر سر دشمنان می‌کوبیم. دشمن صهیونیستی در این عملیات فهمید اگر می‌گویم می‌زنیم، می‌زنیم. ما اول عمل می‌کنیم بعد می‌گویم و تا نباریم سیلاب جاری نمی‌کنیم. ما بیمارستان، مدرسه، مراکز اقتصادی نزدیم و فقط آن پادگان هوایی را زدیم که کنسولگری ما را زدند. این عملیات نشان داد دوره موشک نگذشته است.

خاتمی بیان کرد: یک جا را زدیم، اما جا‌های زیادی را هشدار دادیم و به فضل خدا همه دشمنان را جای خودشان نشاندیم. بازی با ایران بازی با دم شیر است.

وی افزود: کشور‌های عرب از ارتباط با رژیم صهیونیستی قطع کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر کسانی هم ایران می‌خواهند بدانند ۸ سال متدینن از ایران دفاع کردند. حجاب از ضروریات دین است بی حجابی خلاف شرع و قانون است و به فضل خدا نظام اسلامی خواهد ایستاد. به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد. در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید. منطقی و استدلالی بحث کنید و انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد