Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ذوب آهن اصفهان با تکنولوژی مدرن ، ریل مورد نیازکشور را تامین می کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از ذوب آهن اصفهان نیروی انسانی این شرکت را یک سرمایه مهم برای صنعت فولاد کشور دانست و افزود : این مجتمع عظیم صنعتی برخلاف تصور برخی که آن را فاقد تکنولوژی های مدرن می دانند ، در بسیاری قسمت های خود برخوردار از تکنولوژی بروز و مدرن است و نماد آن را می توان در کارگاه تولید ریل دید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این کارگاه جهت تست ریل ، از تجهیزات مدرنی استفاده می کند و در نهایت کیفیت ریل تولید شده در این شرکت مطابق استانداردهای جهانی است و خوشبختانه این محصول در محورهای مختلف راه آهن کشور در حال استفاده است .

طغیانی چهارشنبه 8 مرداد ماه در حاشیه بازدید از بخش های کوره بلند ، فولادسازی و کارگاه تولید ریل ذوب آهن اصفهان افزود : در این شرکت سرمایه گذاری خوبی برای تولید فولاد و محصولات مورد نیاز کشور از جمله ریل صورت گرفته است و این امر یک حرکت مهم در صنعت کشور محسوب می شود .

نوسان قیمت محصولات فولادی با عرضه مناسب حل می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ، نوسان در قیمت محصولات فولادی را ناشی از عرضه نامناسب برخی شرکت های کوچک و خصوصی دانست و گفت : بورس کالا که در همه جای دنیا تثبیت شده است ، عملکرد  منصفانه ای در تنظیم عرضه و تقاضای بازار دارد . مشکل فعلی بورس کالا در خصوص صنعت فولاد این است که شرکت های بزرگ مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند اما شرکت های کوچک و خصوصی با عدم عرضه باعث افزایش قیمت در بورس کالا می شوند . در واقع این عدم عرضه موجب تشنگی برای محصولات فولادی در بازار می شود و این دستاویزی برای انتقاد از کل بورس کالا شده است .

وی بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت صمت بر عرضه محصولات واحدهای فولادی تاکید کرد و افزود : کمیسیون اقتصادی مجلس ، تقویت بورس کالا و حل مشکل عرضه را مد نظر دارد و شرکت های خصوصی باید موظف به عرضه در بورس کالا شوند . هم اکنون در کشور کمبود محصولات فولادی نداریم اما تا وقتی عرضه کافی نیست شاهد نوسان وافزایش قیمت خواهیم بود.

در زنجیره صنایع معدنی ، هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند                     

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه شاهد ورود معادن به فولادسازی هستیم در حالیکه در زنجیره صنایع معدنی هر بخش باید در حیطه خود توسعه پیدا کند.  

وی افزود : نمایندگان استان اصفهان با تمام وجود تلاش می کنند که مشکل فولادسازان کشور از جمله ذوب آهن اصفهان که نگین این صنعت است ، حل شود و شاهد پویایی و توسعه بیش از پیش این شرکت باشیم.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ اعلام زمان عرضه دومین و سومین صندوق معامله پذیر دولتی/ ETF‌ پالایشی تابستان عرضه می‌شود ۲ جزئیات پرداخت تسهیلات بانکی به مستأجران ۳ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ظرف ۳ روز آینده ۴ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۳| پیش بینی باران ۲ روزه در ۸ استان/ کاهش ۶ درجه ای دما در برخی استان ها ۶ اقساط ماهانه ۱.۶ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن ۷ نوبخت: از مهرماه فوق‌العاده ویژه کادر درمان پرداخت خواهد شد ۸ بازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست مهمترین اخبار اقتصادی مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند بازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: ۵۰۰ مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست آغاز تکمیل اطلاعات متقاضیان وام ودیعه مسکن+جزئیات مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صنعت فولاد همیشه یکی از شاخصه‌های سنجش قدرت کشورهای مختلف بوده و نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی و نظامی داشته است. در دنیای صنعتی امروز، ارزش این فلز بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد. از طرف دیگر کشورهای مختلف سعی می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های جدید، به بیشترین بهره‌وری در زمینه تولید فولاد دست پیدا کنند.

شرکت احیا استیل فولاد بافت یکی از نمونه‌های بارز صنعت فولاد کشور است. در این مطلب قصد داریم فولاد بافت را معرفی کنیم؛ شرکتی که تأثیر به‌سزایی در رونق اقتصادی کشور دارد.

تاریخچه شرکت احیا استیل فولاد بافت

استیل فولاد بافت یکی از ۷ طرح ملی فولادی در هفت منطقه کشور است که در پی تصمیم‌گیری‌های کلان در سال ۱۳۸۶ برای شکوفایی اقتصادی، خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک، احداث آن برنامه‌ریزی شد.

پروژه احداث شرکت احیا استیل فولاد بافت با مشارکت هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در کنار سازمان ایمیدرو و صنعت‌ومعدن وارد مرحله عملیاتی شد. در نهایت فاز اول این شرکت در سال ۱۳۹۷ در زمینی بالغ‌بر ۶۱۲ هکتار، با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون یورو با حضور ریاست جمهوری وقت افتتاح گردید.

مشارکین و سهامداران شرکت احیا استیل فولاد بافت

۲۰% سازمان نوسازی معادن و صنایع معدن ایران

۲۰% بانک صنعت و معدن

۶۰% شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ صنعت و معدن گروه مالی گردشگری

محصول شرکت فولاد احیا استیل بافت

شرکت فولاد احیا استیل بافت در زمینهٔ تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پرد (PERED) فعالیت دارد. آهن اسفنجی محصول احیای مستقیم گندله اکسید آهن است که برای فولادسازی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرآیند احیا از کوره استوانه‌ای با جریان پیوسته مواد با بازدهی بالا استفاده می‌شود.

آهن اسفنجی محصولی واسطه‌ای محسوب می‌شود که به علت عیار و کیفیت بالا از جمله مواد اولیه موردنیاز برای صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت احیا استیل فولاد بافت بعد از ۴ سال تولید این محصول با بهترین کیفیت توانسته از ظرفیت اسمی خود عبور کند.

همچنین موفقیت فاز اول این کارخانه، زمینه‌ساز گسترش پرقدرت فاز دوم آن را نیز فراهم کرد.

کلام پایانی؛ ما همواره در اندیشه ایرانی قدرتمند هستیم

شرکت تولید آهن اسفنجی فولاد بافت یکی از شرکت‌های هفت‌گانه‌ای است که در طرح ملی فولادی کشور احداث شد. این شرکت توانسته نقشی مثبت و پررنگ در اقتصاد کشور داشته باشد و با ایجاد صدها فرصت شغلی در شهرستان و جذب نیروهای بومی، به محرومیت‌زدایی مناطق کمک کند.

اکنون، فاز دوم شرکت احیا استیل فولاد بافت در آستانه افتتاح قرار دارد؛ اتفاقی خجسته که می‌تواند خبر از توسعه روزافزون اقتصاد داخلی بدهد. فاز دوم فولاد بافت در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مشابه فاز اول آن افتتاح خواهد شد. افتتاح فاز دوم فولاد بافت فرصت اشتغال این مجموعه را تا ۵۵۰۰ نفر افزایش خواهد داد.

با بهره‌برداری از فاز دوم فولاد بافت در اردیبهشت ۱۴۰۳ انتظار داریم که این شرکت به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد و شاهد بهره‌برداری از فازهای جدید آن باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6098393

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی