Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:08:49 GMT

140 شرکت جدید در راه بازار سهام

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۵۷۷۰

140 شرکت جدید در راه بازار سهام

خبرگزاری آریا - رییس سازمان بورس با اعلام اینکه در 4 ماه نخست امسال، 100 هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده اظهار داشت: فرایند پذیرش 140 شرکت در بورس و فرابورس در جریان است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسن قالیباف اظهار داشت: این در حالی است که سال گذشته در این مدت 30 هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده بود یعنی امسال بیش از سه برابر تامین مالی در بورس تاکنون رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هدف گذاری کردیم که رونق در بازار ثانویه یا همان بازار سرمایه به بازار اولیه و تولید هدایت شود. قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته تنها یک عرضه اولیه در چهارشنبه‌ها داشتیم افزود: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار ارز اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است به طور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و 300 میلیارد تومان عرضه اولیه داشتیم در حالی که در چهار ماه نخست امسال 13 هزار و 700 میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام‌های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آن‌ها انجام داده ایم افزود:‌ امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند و آن اینکه گذشته مالیاتی شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند دوباره بررسی نشود که امیدواریم بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.
روند پذیرش شرکت های تازه
قالیباف اصل گفت: هم اکنون 90 شرکت در فرابورس و 50 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت ما در بازار سرمایه برای تقویت تامین مالی متمرکز شده است.
وی همچنین افزود:‌ هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق‌های سرمایه گذاری را از 10 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت‌ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.
به گزارش ایبنا ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه افزایش سرمایه شرکت‌ها را سرعت داده ایم گفت: پرونده‌هایی که در این باره به سازمان بورس برسد تعیین تکلیف درخواست کننده، بیش از پنج روز به طول نمی‌انجامد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان بازار سرمایه سازمان بورس عرضه اولیه تامین مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید