Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی شهرستان نظنز ضمن هشدار به اجاره‌دادن سوله به افراد سودجو گفت: ۱۷۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در نطنز با تلاش ماموران کشف و ضبط شد. - اخبار استانها -

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: در پی کسب خبر مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در دو مکان مجزا در حوزه شهرستان نطنز، موضوع بلافاصله در دستور کار عوامل مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشف و ضبط دستگاه ماینر غیرمجاز خبر داد و افزود: به محض دریافت خبر مأموران بلافاصله به محل اعزام و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازرسی از این مکان‌ها موفق شدند، تعداد 172 دستگاه ماینر را که اقدام به استفاده از برق به صورت غیرمجاز می‌کردند، کشف کنند.

هادیان ارزش این دستگاه‌ها را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و ابراز داشت: ماموران نیروی انتظامی با رصد دقیق اطلاعاتی و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی شهرستان نطنز موفق به شناسایی دو مکان مجزای استخراج ارز دیجیتال در شهرستان نطنز شدند  که به صورت مخفیانه فعالیت می کردند.

از گوشه و کنار اصفهان| کشف 27 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال و جانمایی پهنه مراکز لجستیک بندر خشک در اصفهاناز گوشه و کنار اصفهان| از ثبت ملی 200 اثر فرهنگی تا کشف 115 دستگاه ماینر قاچاقتعیین تکلیف ماینرهای قاچاق موجود در کشور/فقط در موارد استثنایی دستگاه‌های قانونی، ترخیص شد

وی با بیان اینکه ماموران طی یک عملیات ویژه موفق به کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های ارز دیجیتال و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شد، تصریح کرد: مقابله با قاچاق این دستگاه‌ها به صورت ویژه و مشترک در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، امنیت اقتصادی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز نسبت به اجاره دادن انبارها و سوله‌های خود به افراد سودجویی که هیچ کالا و اجناسی را تولید و عرضه نمی‌کنند و بعضا  امنیت اقتصادی را به خطر می‌اندازند، هشدار داد و گفت: صاحبان این اماکن قبل از اجاره دادن بدانند که انگیزه و هدف این افراد بابت اجاره اماکن آن هم با اجاره بهای سنگین چیست؟

به گزارش تسنیم؛ ارز دیجیتال یا همان بیت‌کوین پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این ارز دیجیتال که به ماینر معروف است، ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید 72 مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/804/س

R7760/P1573/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... کشف محموله ۱۷ میلیاردی ماینر و تلفن همراه قاچاق رمزگشایی از ماینرهای بیت کوین در شبکه مستند کشف و توقیف ۳۸ دستگاه ماینر ارز دیجیتال در در مرغداری متروکه ایلام قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کشف محموله ۱۷ میلیاردی ماینر و تلفن همراه قاچاق رمزگشایی از ماینرهای بیت کوین در شبکه مستند کشف و توقیف ۳۸ دستگاه ماینر ارز دیجیتال در در مرغداری متروکه ایلام پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ ۴ گزارش| وقتی کرونا به پیر و جوان رحم نمی‌کند / افزایش مجدد ‌ابتلا به کووید ‌۱۹ در بین سنین ۲۵ تا ۴۵ سال ۵ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۶ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۷ نان زنان سرپرست خانوار در شب بازار بندرعباس آجر شد/ چرا مسئولان شهرداری و فرمانداری بی‌تفاوت شده‌اند؟ ۸ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ گزارش ویدئویی|بی‌مهری به شاهکار تاریخی دوران زندیه / "حمام پاشاخان" ‌‌زیر خاک مدفون شده است‌ صدور کیفرخواست برای ۲۱ متهم پرونده اداره کل غله استان کرمان + ۷ اتهام اصلی متهمان روایت تسنیم از مرداد ماه خونین شیراز علیه رژیم پهلوی در سال ۵۷ / چرا علمای شیراز «استیضاح از رژیم غیرقانونی‌» را اعلام کردند؟ مهمترین اخبار تسنیم جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی هرگز قادر به پیروزی در برابر مقاومت نخواهد بود انتقاد قوه قضائیه از معرفی قطره چکانی متخلفان ارزی/ ۴۴۵ متخلف ارزی بازداشت شدند گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت/ دژپسند: همه گرفتند، سهامی باقی نمانده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استخراج ارز دیجیتال شهرستان نطنز دستگاه ماینر دستگاه ها بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی