Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تدینی با اشاره بر نقش کانون پرورش فکری در ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به کودکان گفت: ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به شیوه‌های جذاب به کودکان و نوجوانان، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌»اسماعیل تدینی» در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه  باید تلاش کنیم تا بیش از گذشته کودکان را فرهنگ اهل‌بیت (ع)و سنت‌های نیکوی آنها مانند وقف آشنا کنیم گفت: ایجاد موقوفاتی با نیت آموزش احکام و مسائل دینی به شیوه‌های جذاب به کودکان و نوجوانان، بیش از گذشته مورد توجه باشد و در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان مدیریت موقوفات و اجرای نیات واقفین خیراندیش این موقوفات را یکی از اقدامات این اداره‌کل عنوان کردوافزود: تعداد زیادی از این واقفان بر اساس نظر و برداشت باطنی خود اقدام به وقف اموال خود کرده و در برخی موارد از همکاران ما در مورد ایجاد موقوفات و نیازهای روز جامعه در وقف جدید نظرخواهی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اقبال خوب مردم در استان سمنان به ایجاد موقوفات جدید اظهارکرد: در صورت مراجعه افراد جهت ایجاد موقوفات جدید می‌توانیم در قالب مشاوره بحث نیازهای روز جامعه در حوزه‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و حتی جوانان را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها جهت ایجاد موقوفات جدید ارائه دهیم.

 

حجت‌الاسلام‌ تدینی در ادامه بابیان اهمیت آموزش‌هایی که در دوران کودکی به افراد داده می‌شود، گفت: تأثیر آموزش‌های دوران کودکی افراد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و به همین جهت کانون پرورش فکری کودکان می‌تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن خیلی از مسائل ازجمله ایجاد موقوفات جدید در نسل‌های آینده داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خیرخواهی بیش از گذشته در خانواده‌ها ورود کند و یکی از بهترین نمونه‌های خیرخواهی در دین اسلام وقف است.

 

توجه متولیان در وقف و نیکوکاری به نونهالان، کودکان و نوجوانان

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نیز دراین نشست ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر وقف را سنت دینی و شرعی و یکی از راه‌های ادامه‌ی نیکوکاری و کمک به هم‌نوعان، عنوان و اظهار کرد: درخصوص وقف و چگونگی آن مواد ۵۵ تا ۹۱ قانون مدنی به تفصیل توضیح داده و آنچه ما در عرصه‌ی تخصصی فعالیت‌ها نیاز داریم توجه متولیان در وقف و نیکوکاری به نونهالان، کودکان و نوجوانان است.

 

«نبی الله خدابخشی»افزود: توجه به شادابی، طراوت و امیدواری این قشر عظیم به پیشرفت و توسعه و سربلندی جامعه‌ی دینی ما کمک می‌کند.

 

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما برای تقویت فعالیت‌های بنیادین در آموزش‌های تخصصی غیر رسمی و پرورش فکری نونهالان نیاز به توجه مادی و معنوی داریم و هدایت واقفان و نیکوکاران به عرصه‌های نوجوانان و جوانان برای بالندگی کشور مهم است.

 

خدابخشی بیان داشت: ما در مناطق محروم روستایی و کم‌برخوردار به سمت اعضا و جامعه‌هدف می‌رویم و به ارائه خدمت می‌پردازیم؛ در صورتی‌که در مناطق شهری، جامعه‌هدف به سمت ما می‌آیند و از خدمات بهره می‌گیرند.

 

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادها و سازمان‌های مختلف داریم و تلاش می‌کنیم ضمن این‌که تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار دیگر دستگاه‌ها برای خدمات بهتر بگذاریم از ظرفیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز در زمینه‌ی پیشبرد بهتر مأموریت‌های خود استفاده کنیم.

 

گفتنی است؛ «فروهر معدنی »معاون فرهنگی کانون استان سمنان در این دیدار با اشاره به تاریخچه‌ی کانون، رسالت و سیاست‌های این‌مجموعه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری مربیان کانون پرورش فکری و برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی در سامانه‌ی کانون‌مجازی پرداخت و کارگاه‌های «حال خوش زندگی» و «سواد اقتصادی» را در پاسخ به نیاز روز کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان کانون پرورش فکری کودکان کودکان و نوجوانان ایجاد موقوفات جدید مسائل دینی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان