Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:40:20 GMT

صادرات نفت ونزوئلا در ۴۰۰ هزار بشکه ایستاد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۱۳۹

صادرات نفت ونزوئلا در ۴۰۰ هزار بشکه ایستاد

صادرات نفت و سوخت ونزوئلا در ژوییه تغییر چندانی نسبت به ماه پیش از آن نداشت و حدود ۳۸۸ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز بود.

به گزارش ایسنا، واشنگتن امسال فشارها علیه مشتریان، شرکای تجاری شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و شرکت های کشتیرانی را تشدید کرده تا فروش نفت ونزوئلا را متوقف کند. این امر یافتن نفتکش برای حمل نفت ونزوئلا را برای بسیاری از مشتریان این شرکت دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار رفینیتیو آیکان، مجموعا ۲۰ محموله نفت و فرآورده های نفتی ماه گذشته از ونزوئلا صادر شد و هند دوباره به مقصد اصلی صادرات این کشور تبدیل شد و یک سوم از کل صادرات نفت ونزوئلا را دریافت کرد.

شرکت ریلاینس اینداستریز هند پس از یک وقفه سه ماهه به دلیل تحریم های آمریکا، در ژوییه واردات نفت ونزوئلا را ازسر گرفت. این شرکت خواستار اجازه وزارت خزانه داری آمریکا برای سواپ نفت ونزوئلا با دیزل شد.

اما بهبود صادرات به هند برای جبران از دست رفتن سایر مشتریان نفتی ونزوئلا در ماه های اخیر کافی نبود و صادرات در ژوییه ۱.۸ درصد بالاتر از ژوئن اما ۶۰ درصد کمتر از ژوییه سال ۲۰۱۹ بود.

ونزوئلا همچنین ۸۸ هزار و ۶۵ بشکه در روز نفت به اروپا و ۸۵ هزار و ۲۶۰ بشکه در روز به کوبا صادر کرد.

واردات سوخت به این کشور آمریکای جنوبی که برای تامین تقاضای داخلی برای بنزین با مشکل روبرو hست، به ۱۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۶۳ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز در ژوئن کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، منابع آگاه در شرکت PDVSA اظهار کرده اند که همه پالایشگاه های این شرکت در ژوییه از کار افتاده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات نفت ونزوئلا تحریم های آمریکا نفت ونزوئلا بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • با این لگد قلب آرسنالی‌ها ایستاد! (عکس)‏
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»