Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@14:03:53 GMT

افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی درکردستان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۳۰۲

افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی درکردستان

حاجی میرزایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:امسال بهره برداران کردستانی ۴۰۰ هزار تن انواع میوه‌های دانه‌دار، هسته دار و خشکباری را از باغ‌های خود برداشت کردند.

او افزود:این میزان محصولات باغی در سطح ۵۰ هزار هکتار باغ در استان برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به افزایش ۴۰ هزارتنی محصولات باغی در مقایسه با سال گذشته افزود: افزایش بارندگی مناسب سال جاری، بکارگیری روش‌های بهینه تغذیه، آبیاری قطره‌ای و مبارزه صحیح با آفات و بیماری‌ها ازجمله دلایل افزایش محصولات باغی در این استان است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه استان کردستان از نظر سطح باغات در رتبه‌ی بیست و سوم کشور قرار دارد افزود: این استان در تولید محصولات باغی در رتبه بیست و یکم کشور قرار دارد و میزان تولید هم ازمیانگین کشوری بیشتر است.

او توسعه باغات را از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان دانست وگفت:با توجه به شرایط اقلیمی و اراضی شیب داراستان، هزارو ۵۰۰ هکتاربه باغات این استان افزوده خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت:برداشت میوه‌های هسته دار در استان از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات باغی جهادکشاورزی کردستان محصولات باغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی درباره سهمیه سوخت ماشین‌آلات مکانیزه زراعی و باغی گفت: در سال گذشته برای ماشین‌آلات کشاورزی در استان‌ها، ۲.۹ میلیارد لیتر سوخت اختصاص یافت.

وی با اشاره به نشست مشترک با اداره کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سایر مراجع ذی‌ربط از جمله نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی، افزود: مقرر شد به منظور رفع اختلاف فی‌مابین سهمیه تخصیصی در سال قبل و سهمیه سوخت اعلامی در سال جاری و با توجه به تغییرات شرایط جوی و اقلیمی که لزوم تسریع در انجام عملیات مختلف کشاورزی را می‌طلبد؛ نسبت به اصلاح سهمیه‌های تخصیصی، تصمیمات و اقدامات لازم به عمل آید.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با این پیگیری‌ها، کشاورزان و بهره‌برداران، مشکلی بابت دریافت سوخت نداشته باشند.

کد خبر 6100301

دیگر خبرها

  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • ثبت ۳ میلیون تردد بین‌ استانی در کردستان
  • بازنگری سهمیه سوخت عملیات مکانیزه زراعی و باغی
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد