Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:06:02 GMT

تشکیل کارگروه ساماندهی صید در دریاهای جنوب

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۶۴۰۱

تشکیل کارگروه ساماندهی صید در دریاهای جنوب

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از تشکیل کارگروه ساماندهی صید در دریاهای جنوب خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی از منابع آبزی توسط رویه‌های غلط در حال از بین رفتن است و نارضایتی مردم را به دنبال داشته بنابراین از کارگروه می خواهیم در اسرع وقت کار خود را انجام دهد تا رویه صحیح ایجاد شود.

سمیه رفیعی در گفت و گو با ایسنا، در مورد جلسه امروز (دوشنبه) فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: در جلسه امروز فراکسیون با حضور نبی‌الله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، جمعی از اعضای فراکسیون و کارشناسان مربوطه وضعیت صید مخرب ترال در بنادر جنوبی کشور بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی با بیان اینکه «این دومین نشستی بود که در این رابطه برگزار شد» اظهار کرد: در این جلسات اعضای فراکسیون سوالاتی را مطرح کردند که به برخی از آنها پاسخ داده شد و به تعداد زیادی پاسخ صحیح و منطبق با احقاق حقوق مردم داده نشد.

وی از تشکیل کارگروهی با عضویت کارشناسان مشاور فراکسیون محیط زیست در بخش شیلات، موسسه تحقیقات و سازمان شیلات، بخش خصوصی و نماینده‌ای از صیادان بومی و محلی خبر داد و گفت: این کارگروه به خاطر این است که نسبت به اصلاح روال‌ها اقدام عملیاتی انجام شود. با توجه به اینکه حجم زیادی از منابع آبزی توسط رویه‌های غلط در حال از بین رفتن است و نارضایتی مردم را به دنبال داشته بنابراین از کارگروه می خواهیم در اسرع وقت کار خود را انجام دهد تا رویه صحیح ایجاد شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد روند کاری این کارگروه گفت: مجلس بر مصوبات این کارگروه نظارت می‌کند و سازمان شیلات هم آنها را پیاده‌سازی خواهد کرد. کارگروه هم بحث بهره‌برداری پایدار از منابع دریایی، احقاق حق مردم و رعایت عدالت در بهره‌برداری از منابع دریایی را پیگیری کند.

وی با اشاره به ظرفیت دریاهای ایران گفت: رویه‌هایی که تاکنون در برداشت از این ظرفیت اعمال شده تا حدودی با درصد خطای قابل توجهی مواجه بوده و فراکسیون محیط زیست در تلاش است با توجه به وظیفه نظارتی تا حدود زیادی آن را اصلاح کند. دریا یکی از محورهای پیشرفت هر کشوری است. ما هم در جمهوری اسلامی از این موهبت بزرگ برخوردار هستیم بنابراین باید پایداری در استفاده از آن لحاظ شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مطمئن باید در دریاها اتفاق بیفتد، گفت: بحث عدالت بین عمده بهره‌برداران و صیادان و مردم بومی که بالغ بر ده‌ها هزار نفر هستند و به طور مستقیم و مشخص از دریا ارتزاق می‌کنند رعایت شود و از سویی مردم هرگز نادیده گرفته نشوند. متاسفانه برخوردهای ناظران و ضابطان قضایی بیشتر با خرده صیادان است و این روال‌ها و رویه‌ها باید اصلاح شود و به طور قطع مجلس و فراکسیون محیط زیست نظارت خوبی را  در این رابطه خواهد داشت.

رییس فراکسیون محیط زیست در پایان گفت: با توجه به اینکه وزیر جهاد کشاورزی به تازگی منصوب شدند و از بدنه تحقیقاتی هستند امیدواریم که رویه‌های غلط در مجموعه تحت مدیریت شان اصلاح شود و سیاست‌های درستی را پایه گذاری و اعمال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صید صید ترال محیط زیست فراکسیون محیط زیست رویه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود

مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور در سفر یک روزه به مشهد مقدس در جلسات متعدد با مسئولان فرهنگی، شهری و دانشگاهی استان خراسان رضوی دیدار کرد که در نتیجه این جلسات تصمیمات مهمی برای ساماندهی مُد و پوشاک استان اتخاذ شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمجید امامی مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مهم ارزیابی کردن برگزاری جلسه کارگروه مد و لباس استان خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد بخشی از فرآیندهای نظارت بر توزیع پوشاک و تبلیغات فضای مجازی به استان‌ها واگذار شود و کنش‌گران مردمی و ناظران امین از این پس در این فرایندها فعالیت منسجم‌تری داشته باشند.

در دیدار مسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور با معاون فرهنگی شهرداری مشهد نیز، بررسی‌های لازم برای تأسیس و بازگشایی بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب انجام شد و این مرکز به زودی به همت شهرداری مشهد و ستاد حجاب و عفاف استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

در این سفر سیدمجید امامی با رئیس و معاونین دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و بر "توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در عرصه مد و سبک پوشش دانشجویی" تأکید کرد.

نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب

برگزاری جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانهمسئول کارگروه ساماندهی مُد و لباس کشور و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در جلسه‌ای، آخرین اقدامات برای برگزاری "جشنواره بزرگ طراحی لباس دخترانه" را بررسی کردند. قرار است این جشنواره در آینده‌ای نزدیک با پیگیری و همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس که تا بامداد امروز ادامه داشت، در طرح طوبی ویژه توانمندسازی تبلیغ و ترویج زیست عفیفانه طی سخنانی بر "ظرفیت‌ها و لزوم مردمی‌سازی اقدامات و برنامه‌ها در عرصه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی" تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره