Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای امنیت اعلام کرد، این شورا در ماه اوت جلسه رسمی درباره لیبی ندارد اما اگر نیاز باشد و کشورهای عضو درخواستی بدهند نشستی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دیان دجانی، سفیر اندونزی و رئیس این دوره شورای امنیت به روزنامه العربی الجدید درباره اظهارات سفیر لیبی گفت: من نمی‌توانم به اظهارات سفیر لیبی واکنش نشان دهم اما تاکید می‌کنم که موضع ما درباره وضعیت لیبی واضح است، اندونزی مایل است صلح و ثبات در لیبی برقرار شود و بتوانیم جان مردم آنجا را نجات دهیم و تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل به راهکاری بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهر السنی، سفیر لیبی در سازمان ملل هفته گذشته در نشستی پشت درهای بسته از تلاش‌های کمیته تحریم‌ها قدردانی کرد و گفت: ما دیگر فایده‌ای در این گزارشات نمی‌بینیم به ویژه اینکه عاملان محاکمه نمی‌شوند.

رئیس شورای امنیت گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که لیبی در لیست نشست‌های رسمی این ماه نیست.

وی گفت: ما در این ماه بر مسائل مربوط به امنیت و صلح بین‌المللی از جمله مسئله کرونا متمرکز خواهیم شد و نشست عالیرتبه‌ای با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و بان کی مون، دبیرکل اسبق برگزار خواهد شد. بارها در شورای امنیت درباره تأثیر کرونا بر تمام زمینه‌ها از جمله مذاکرات درباره پرونده‌های سیاسی مختلف به ویژه طرح آتش‌بس صحبت کرده‌ایم. ما مایلیم به گزارشی درباره این موضوع و میزان پایبندی کشورها به آن دست یابیم.

وی تاکید کرد: در جلسه درباره تاثیر کرونا بر امنیت و صلح بین‌المللی و مناطق درگیر صحبت خواهیم کرد. درباره نیروهای حافظ صلح ما با چالش‌هایی روبرو هستیم و در اندونزی که بیشترین مشارکت را در نیروهای حافظ صلح دارد این چالش‌ها را به شکل ملموس‌تری می‌بینیم. با مشکل انتقال نیروها مواجهیم به این دلیل که فرودگاه‌ها به دلیل کرونا بسته هستند و این تنها بر نیروهای حافظ صلح تأثیر نمی‌گذارد بلکه بر فعالیت هیئت‌های سیاسی نیز تاثیر می‌گذارد. برای همین لازم است این شورا این مسئله را بررسی کند.

دجانی به پرونده مربوط به قطعنامه ۲۵۳۲ شورای امنیت درباره کرونا پرداخت و پیش‌بینی کرد که شامل گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین تحولات درباره اجرای این قطعنامه است.

وی گفت: یکی از دلایلی که به خاطر آن دبیرکل سابق را به نشست دعوت کرده‌ایم نقش مهمی است که در ایجاد عملیات حفظ صلح ایفا کرد. ما می‌خواهیم از طریق این جلسه فکر بهتری را به مردم عادی بدهیم. مردم در اندونزی می‌پرسند شورای امنیت برای مقابله با کرونا چه کاری انجام می‌دهد؟ ما به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

وی درباره تمدید مأموریت یونیفل در لبنان نیز گفت: گفتگوهایی درباره این موضوع در شورای امنیت وجود دارد. امیدواریم که پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره تمدید فعالیت این نیروها تا قبل از پایان ماه تهیه شود. فعالیت این نیروها مهم است و باید تمدید شود. این یکی از موارد نادری است که نیروهای حافظ صلح کارآمدی خود را در خاورمیانه ثابت کرده‌اند. حضور این نیروها برای ممانعت از تنش بیشتر ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی شوراي امنيت نیروهای حافظ صلح شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رأی‌گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت و محمدباقر قالیباف، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رأی‌گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم، لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

کد خبر 6092222 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا