Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:47:18 GMT

درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۲۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۲۱۶

درآمد گمرکات استان کرمانشاه ۲۷ درصد افزایش یافت

«خلیل حیدری» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: گمرکات استان کرمانشاه در مدت یاد شده ۱۸۷ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۲ ریال درآمد داشته است که کسب این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به صادرات کالا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۷۰۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۴ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۷۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او ۳۹۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۵۲۷ دلار با وزن یک میلیون و ۳۴ هزار و ۲۸۴ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد کاهش و از حیث وزن ۹ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه، پنیر، رب گوجه فرنگی، روغن های سبک و فراورده‌های آن ، بیسکویت‌هایی که به آنها مواد شیرین کننده افزوده اند، خربزه ، هندوانه، کاشی و سرامیک، کیسه پلاستیکی، سفره یکبار مصرف، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده اما نه کندکاری شده و حکاکی شده، ماست و ظروف ملامین ذکر کرد و گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

حیدری اضافه کرد: در مجموع ۷۹۵ قلم کالای صادراتی در چهار ماه سپری شده از سال جاری از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

او تصریح کرد که در این مدت در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۹ کشور صادرات قطعی صورت گردیده است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

برچسب‌ها مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی کرمانشاه صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی کرمانشاه صادرات غیر نفتی مرز پرویز خان گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی کرمانشاه صادرات غیر نفتی گمرکات استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟

به گزارش قدس آنلاین، خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که درآمد سه‌ماهه اول آن ۱.۸ درصد رشد کرده است. این خودروساز عنوان کرد که رنو انتظار دارد رشد فروش آن در سال جاری شتاب بیشتری بگیرد زیرا این خودروساز فرانسوی با تایید حاشیه سود و پیش‌بینی جریان نقدی خود برای سال ۲۰۲۴ و کاهش هزینه‌ها، پیش رفت.

رنو به سمت مدل های الکتریکی حرکت و امسال هفت مدل جدید شامل دو مدل تمام برقی و دو مدل هیبریدی به بازار عرضه می‌کند. این گروه در این دوره ۵۴۹ هزار و ۹۹ دستگاه فروخت و درآمد سه ماهه اول خود را ۱۱.۷ میلیارد یورو (۱۲.۵ میلیارد دلار) بالاتر از ۱۱.۴۹ میلیارد برآورد شده توسط تحلیلگران گزارش کرد.

با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، بخش خودروی جهانی برای سال سختی آماده می‌شود و چالش دیگری را برای شرکت‌هایی که در حال حاضر با رقابت شدید چین در حال مبارزه هستند، اضافه می‌کند. فقدان گزینه‌های مقرون به صرفه مانع اصلی برای پذیرش گسترده‌تر خودروهای برقی بوده است.

تیری پیتون، مدیر مالی این شرکت به خبرنگاران گفت که رنو در مسیر کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های خودروهای برقی خود تا سال ۲۰۲۷ است. رنو مطمئن است که به لطف افزایش فروش خودروهای برقی و هیبریدی، می‌تواند به اهداف جدید کاهش دی‌اکسیدکربن اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۵ دست یابد. کارشناسان اظهار کردند که سفارشات داچیا اسپرینگ برقی جدید با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو (۲۱ هزار و ۲۸۶ دلار) در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

حجم فروش در رنو، پس از چهار سال متوالی کاهش در سال گذشته به رشد بازگشت اما قیمت‌ها به دلیل تقاضای ضعیف جهانی تحت فشار هستند. تسلا، سازنده پیشرو خودروهای برقی، قیمت‌ها را در چندین بازار کلیدی کاهش می‌دهد و فشار بیشتری را بر شرکت‌های اروپایی وارد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رنو گفت که حجم فروش آن در سه ماهه ۲.۶ درصد افزایش یافته است اما درآمد خودروسازی ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰.۴۷ میلیارد یورو رسید که متأثر از نرخ ارز خارجی در بازارهایی مانند آرژانتین و ترکیه بود و دلالان مستقل نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش بیشتری را انجام دادند. درآمد حاصل از فعالیت‌های تامین مالی با کمک نرخ‌های بهره بالاتر، ۲۷.۹ درصد رشد کرد و به ۱.۲۵ میلیارد یورو رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد