Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@16:03:25 GMT

دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۷۲۴۱

دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم

ایران اکونومیست-اولین جلسه کمیته مشترک وعاظ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که طی آن دستورالعمل مدنظر وزارت بهداشت شرح داده شد.

اولین جلسه جلسه کمیته مشترک وعاظ ، مادحین و نمایندگان وزارت بهداشت عصر روز گذشته دوشنبه ١٣ مردادماه برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل‌های مدنظر وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ایام محرم که توسط دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر اعلام شد:

١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته‌های عزاداری در محیط‌های باز با حفظ فاصله فیزیکی بین هر فرد به اندازه چهار متر مربع (از هر طرف ۱.۵ متر)

۲. زدن ماسک برای عزاداران حسینی در تمام مراسمات و محافل ضروری و مهم ترین عامل کنترل شیوع کرونا است.

۳. افراد مسن و دارای بیماری‌های مزمن در منزل عزاداری کنند و در مجالس عمومی به هیچ وجه شرکت نکنند.

۴. برگزاری مراسمات در فضای باز اولویت اصلی مجالس حسینی باشد، و در صورت اضطرار در محیط‌های بسته می‌بایست یک چهارم ظرفیت مکان و با حفظ فاصله فیزیکی برگزار شود.(هر چقدر ارتفاع سقف محیط‌های بسته بلند تر باشد مثل ۶ یا ۸ متر، به فضای باز نزدیک تر می‌باشد. مسئله اصلی تهویه هوا است.)

۵. حرکت هیأت‌ها از یک هیأت به یک هیأت دیگر و تجمع هیأت‌ها، یکی از عواملی است که به شدت در انتقال کرونا موثر است و نباید صورت بگیرد.

۶. جهت زنجیر زنی در دسته‌های عزاداری، حتما از زنجیر‌های شخصی استفاده شود و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا زنجیرها بین افراد دست به دست نشود.

۷. استفاده از طبل و سنج و دمام و دیگر ادوات به دلیل تحرک بالای افراد و تجمع افراد یکی از عوامل انتقال کرونا است و نباید صورت بگیرد.

۸. تمهیداتی انجام پذیرد که در هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردم نباشد. مردم به نوبت و با فاصله وارد یا خارج شوند.

۹. حتی الامکان نذورات حسینی به سمت کمک‌های مومنانه و توزیع مواد غذایی درب منازل برود، اگر در جایی نذر غیر قابل تغییر بود، با نظارت کارشناس‌های بهداشتی پخت و توزیع صورت بگیرد و بصورت بیرون بر در ظرف‌های یکبار مصرف به نحوی توزیع شود که تجمع مردم را به دنبال نداشته باشد.

۱۰. مهم‌ترین مسئله که در مورد عزاداری‌ها هنوز به اتفاق نرسیده ایم، برگزاری مراسمات در محیط بسته به مدت بیش از یک ساعت می‌باشد.

توصیه‌ها و توجهاتی که دکتر رئیسی به آنها اشاره کرد:

۱. در ایام محرم شهر سفید و زرد و قرمز نداریم، دستورالعمل‌ها برای تمام شهرها یکسان است و در تمام کشور مراسمات برگزار خواهد شد.

۲. هرچه قدر به برگزاری بیشتر هیأت‌ها کمک کنیم، بهتر است. چون در صورت کم کردن تعداد مراسمات، تجمع مردم بیشتر خواهد شد و در صورت تعدد مراسمات تجمع کمتر خواهد شد.

۳. تنها مسیر ورود کرونا از طریق چشم و دهان و بینی است و ضدعفونی محل مراسمات بصورت مقطعی اثرگذار است. مهم ترین نکته در کنترل شیوع کرونا التزام به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.

۴. توصیه ما به کوتاه کردن مراسمات عزاداری حتی در محیط‌های باز است.

۵. تا می‌شود نذورات مردم نسبت به چای و شربت به نذر توزیع ماسک بین عزاداران تبدیل شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند. 

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند ۳ روز قبل از آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام ـ ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس