Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی در نشست هم‌اندیشی کارگروه برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ ضمن تأکید بر اهمیت تصمیمات این کارگروه در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان افزود: باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری اعلام و تکلیف مردم روشن شود تا شاهد تعطیلی هیئات قبل از شروع محرم نباشیم و جریان‌های مختلف ایجاد نشده و به مؤمنان ضرری وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان کشور گفت: ما ۸۰ هزار عضو و ۴۲۵ دفتر در مجموعه کانون مداحان کشور داریم که می‌توانند درزمینهٔ اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: اگر آموزش ذاکرین و شعرا و هیئات مذهبی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سریع‌تر اتفاق می‌افتاد مداحان و روحانیون می‌توانستند این دستورالعمل‌ها را به بهترین شکل به جامعه هدف انتقال دهند. هم‌اکنون نیز می‌توان آموزش را در همین مدت کوتاه از طریق رسانه، تولید فیلم یا به‌صورت مکتوب دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

خرسندی افزود: ما برای خواص و عوام باید سه مرحله آموزشی داشته باشیم. همچنینبرای دسته‌های عزاداری برنامه‌ریزی شود تا با روش‌های متفاوت عزاداری‌ها بیرون از حسینیه‌ها برگزار شود.

علی رضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان اوج کرونا  با تلاش، هم‌افزایی، همدلی و ایثار کادر درمانی و بسیاری از طلاب و نیروهای جهادی آمار فوتی‌ها را روزانه  در کشور از ۱۸۷ به  ۳۴ نفر رساندیم.

معاون وزیر بهداشت: هر خانه یک حسینیه باشد

وی افزود: تعطیلات عید فطر و نیمه دوم خرداد و عواملی مانند تعجیل در بازگشایی اماکن تجاری و بازارها سبب شد آمار جانباختگان بالا برود و این افزایش از مناطقی شروع شد که مراسم عید فطر را مفصل برگزار کردند.

رئیسی اضافه کرد: مراسم عزاداری در تمام شهرها برگزار خواهد شد اما ما نگران این هستیم که در این ایام آمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ افزایش یابد؛ در حال حاضر نیز استان بی‌خطر نداریم.

پیش‌بینی ما این است اگر دستورالعمل‌های بهداشتی  در ایام عزاداری سالار شهیدان کامل رعایت نشود آمار مبتلایان به بیماری کرونا به شدت افزایش یابد. 

رئیسی ادامه داد: ما برای اجرای دقیق دستور العمل های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی سراسر کشور آمادگی آموزش مداحان را داریم و پیشنهاد می شود قبل از شروع محرم؛ الگویی را اجرا و از طریق صدا و سیما پخش کنیم. همچنین در کشور سالن های ورزشی بسیاری داریم که می توان عزاداری ها را در آنها برگزار کرد یا حتی هر خانه می تواند یک حسینیه باشد و هر خانواده در خانه خود عزاداری کند.

نشست هم‌اندیشی کارگروه برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ باهدف تعیین دستورالعمل‌های بهداشتی ایام عزاداری با حضورنمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا و نماینده دادستانی کل کشور، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده وزارت کشور، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد در ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمد قمی هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد قمی هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا محمد قمی هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل های بهداشتی سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد آموزشی مدارس استعدادهای درخشان، ارائه بازخوردهای مؤثر و مناسب به ادارات کل آموزش و پرورش استان­‌ها، مدارس و دانش­‌آموزان در خصوص میزان تحقق اهداف یادگیری و ارزیابی عملکرد و میزان اثر بخشی آموزش‌ در مدارس سمپاد از اهداف مهم این آزمون است.  

در سال تحصیلی جاری، مرحله اول پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم  در سوم بهمن‌ ۱۴۰۲و پایه‌های دهم و یازدهم نیز چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

پس از انجام فرآیند پایش عملکرد یادگیری، نتایج در اولین فرصت از طریق سامانه https://payesh.sampad.gov.ir  اعلام شده و کارنامه، کلید تصحیح، پاسخ‌نامه تشریحی در وبگاه مربوط برای هر دانش‌آموز قابل مشاهده است.

مرحله دوم پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان طبق برنامه دوره اول متوسطه (پایه‌های هفتم، هشتم ونهم) روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار و دوره دوم متوسطه (پایه های دهم ویازدهم شاخه‌های نظری و مهارتی) روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد